Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

detta är samlingstråden för 6950/6970, dvs. inte 6870
vilket av dom tänkte du skaffa, ganska grov skillnad i strömförbrukning kan man ju säga :S

oj, sry ^^ läste lite snabbt trodde det stog 6xxx
aja, ska iaf köpa ett 6870, nytt nättagg elr inte?

Visa signatur

dRft

Permalänk
Medlem

Testar igen..

Jag har nyligen plockat ihop en ny dator med ett 6970 och jag har nu stött på problem när jag ska ansluta HDMI-kabel för att kunna kolla på film på min TV. När jag försöker välja extend desktop i catalyst säger det tvärt nej och att "This operation is not supported based on current display configuration"Är det någon som vet vad felet är?

Jag kan även tillägga att jag upplever texten som väldigt suddig i World of Warcraft, har det med någon inställning i catalyst att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skidmark:

Testar igen..

Jag har nyligen plockat ihop en ny dator med ett 6970 och jag har nu stött på problem när jag ska ansluta HDMI-kabel för att kunna kolla på film på min TV. När jag försöker välja extend desktop i catalyst säger det tvärt nej och att "This operation is not supported based on current display configuration"Är det någon som vet vad felet är?

Jag kan även tillägga att jag upplever texten som väldigt suddig i World of Warcraft, har det med någon inställning i catalyst att göra?

Problem 1 skulle kunna vara att CCC tror att du vill köra Eyefinity.

Problem 2 är det all text eller bara WoW, bildskärmskalibering kan vara ett försök

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Får man exakt samma kvalitet på bilden med DVI som HDMI ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinCC:

Får man exakt samma kvalitet på bilden med DVI som HDMI ?

det ska vara samma, kan nog skilja något på inställningar dock, var så förr på ati...
har kört dvi och hdmi och ser ingen skillnad, båda är digitala så.

Permalänk
Moderator
Moderator

DVI och HDMI skickar exakt samma bildsignal.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av effekthero:

Funderar på att köpa mej ett xfx HD6870, men bör jag köpa nytt nättagg? mitt ligger nu på 550w, men det är ju inte ett kvalitets agg så som corsair osv. tänkte isåfall köpa ett corsair VX 550w80+

Så länge det inte är ett ACE så ska det nog inte vara några problem.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag bara undra alla ni som får driver crashes får ni blue screen också då och i så fall med vilken fel kod. Eller bara att drivisarna startar om.

Jag Testa SecondLife iförgår och när jag hade drivisar 10.12 och då crasha dom men datorn kunde starta om dom och allt var ok körde flera timmar BFBC2 nam utan problems dock. Byte igår till 10.12a SL körs utan problem samt BFBC2 nam men när jag körde Gothic 4 så fick artifacter och efter typ 10 15 sec så blue screen med kod 116.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Busko:

Jag bara undra alla ni som får driver crashes får ni blue screen också då och i så fall med vilken fel kod. Eller bara att drivisarna startar om.

Jag Testa SecondLife iförgår och när jag hade drivisar 10.12 och då crasha dom men datorn kunde starta om dom och allt var ok körde flera timmar BFBC2 nam utan problems dock. Byte igår till 10.12a SL körs utan problem samt BFBC2 nam men när jag körde Gothic 4 så fick artifacter och efter typ 10 15 sec så blue screen med kod 116.

Jag har bara åkit på driver crash i ett spel, hade dock samma problem med föregående grafikkort... crysis & atidxx64. Allt annat har fungerat prima. Blue screen tyder dock inte på något bra, det var nog 5 år sedan jag fick en blue screen sist och har kört ati typ hela tiden, brukar tyda på något hårdvarufel och inte alltid drivrutinsrelaterat, dvs överklockning, spänningar, minnen, överhettning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Busko:

Jag bara undra alla ni som får driver crashes får ni blue screen också då och i så fall med vilken fel kod. Eller bara att drivisarna startar om.

Jag Testa SecondLife iförgår och när jag hade drivisar 10.12 och då crasha dom men datorn kunde starta om dom och allt var ok körde flera timmar BFBC2 nam utan problems dock. Byte igår till 10.12a SL körs utan problem samt BFBC2 nam men när jag körde Gothic 4 så fick artifacter och efter typ 10 15 sec så blue screen med kod 116.

Får enbart drivrutinskrash so far.. Bilden fryser en stund sedan blinkar till svart och så får man ibland ett meddelande att drivrutinen krashat och startat om :/

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av erdraug:

Får enbart drivrutinskrash so far.. Bilden fryser en stund sedan blinkar till svart och så får man ibland ett meddelande att drivrutinen krashat och startat om :/

Så betedde sig mina kort också, dock enbart över 925 core.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pAcKiE:

Problem 1 skulle kunna vara att CCC tror att du vill köra Eyefinity.

Problem 2 är det all text eller bara WoW, bildskärmskalibering kan vara ett försök

Okej, vet du vart man kan ändra på något sådant? Upptäckte nu att det blev samma sak i Windows med upplösningsdelen. Där går det helt enkelt inte att verkställa

Permalänk
Hedersmedlem

skidmark: Vänligen observera att det inte är tillåtet att ställa samma fråga mer än en gång.

Permalänk
Medlem

Ingen som har ett hum om min PSU-fråga på sidan 18?

En annan fråga också: alla 6970 jag har sett hittills har strömkontakterna på ovansidan. Det funkar dåligt för mig eftersom mitt chassi är lågt, ett Antec Fusion. Tror ni att det kommer kort med annorlunda placerade kontakter eller måste jag kapa i chassit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seeco:

Ingen som har ett hum om min PSU-fråga på sidan 18?

En annan fråga också: alla 6970 jag har sett hittills har strömkontakterna på ovansidan. Det funkar dåligt för mig eftersom mitt chassi är lågt, ett Antec Fusion. Tror ni att det kommer kort med annorlunda placerade kontakter eller måste jag kapa i chassit?

ovansidan? pekar utåt från moderkortet menar du? dvs, det går på brädden inte höjden.
lär inte komma med kontakterna på andra ställen eftersom korten är så pass stora, men det är vad jag tror.

sid 18? jag har inte äns 18 sidor om du vill att nån ska hitta den så gör en länk med anchor eller id eller vad man brukar göra, så spelar det ingen roll vilken sida det är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

6950x2
900/1355mhz
Vattenkylt.
ej testat max gränsen.
saknar volt modd program
57/45c på korten i BC2 spelande.

ett gammalt mcw50 block, tydligen dålig kylning på det eller lite dålig kontakt.
nya ekwater universial block ger mig 37c idle.
47c på det andra

http://i56.tinypic.com/w2njoo.jpg

Har du några problem med VRM- temperaturerna när du kör med ditt nya EK universalblock? Mitt 4870 kan gå upp till nästan 120 grader i Crysis :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seeco:

Ingen som har ett hum om min PSU-fråga på sidan 18?

En annan fråga också: alla 6970 jag har sett hittills har strömkontakterna på ovansidan. Det funkar dåligt för mig eftersom mitt chassi är lågt, ett Antec Fusion. Tror ni att det kommer kort med annorlunda placerade kontakter eller måste jag kapa i chassit?

Ang. S.18 frågan:
Du måste ha båda kontakterna i kortet. Om det fattas en 6-pin från nätagget så finns det adaptrar att köpa som man kopplar in i 2 molex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Har du några problem med VRM- temperaturerna när du kör med ditt nya EK universalblock? Mitt 4870 kan gå upp till nästan 120 grader i Crysis :/

Jag hade problem med vapor-x kylningen på mina gamla 4890, inge vidare på att kyla annat än bara gpu. Minne, memio, shader, pcb, pwm eller vad dom nu brukar mäta låg högt, nån upp mot 130c+. Korten la av lite oförklarligt i bland också, säkerligen överhettning på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Ang. S.18 frågan:
Du måste ha båda kontakterna i kortet. Om det fattas en 6-pin från nätagget så finns det adaptrar att köpa som man kopplar in i 2 molex.

jag fick två "adaptrar" med varje kort, dock skulle jag aldrig använda dom, speciellt inte på 6970, får man något problem med kortet så är det detta jag skulle kolla först. Har ett tiotal sådana liggandes sedan förr

Permalänk
Avstängd
Skrivet av voro12:

Har du några problem med VRM- temperaturerna när du kör med ditt nya EK universalblock? Mitt 4870 kan gå upp till nästan 120 grader i Crysis :/

hum, vilket program använder jag för att se vrm?
(Dags att googla)
Återkommer

I gpu-z visar gpu 1 till 3 ca 32c för ett kort i snitt och det andra ca 39c i snitt idle.
ska köra 3dmark11 för att se hur de påverkas.
50c i 3dmark11.
har dock bra luftdrag i lådan.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

hum, vilket program använder jag för att se vrm?
(Dags att googla)
Återkommer

I gpu-z visar gpu 1 till 3 ca 32c för ett kort i snitt och det andra ca 39c i snitt idle.
ska köra 3dmark11 för att se hur de påverkas.

Tja
Jag använder Everest, under "sensorer" finns det "VRM temp"
Dock inte säkert att 69xx har sensorer på vrm.
Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

om man har 6k serien kanske man bör uppdatera till nyaste everest, dvs aida... det känner av info om 69xx, har dock inte kollat temperaturer där.

Permalänk
Avstängd

samma som gpu-z visar med andra ord.
har som sagt inte haft bekymmer med vrm, men ska kolla i afton när jag spelar lite BC2.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

@ Dalton Sleeper & Voro12: Tack för svaren. Problemet är ju inte att jag saknar 6-pins-utgångar från nätagget, utan att jag inte har någon 8-pins. Men det går alltså lika bra att köra båda kablarna från två olika 6-pins, med en adapter till 8-pin på den ena?

Synd med kontakternas placering, det blir till att kapa i chassit då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seeco:

@ Dalton Sleeper & Voro12: Tack för svaren. Problemet är ju inte att jag saknar 6-pins-utgångar från nätagget, utan att jag inte har någon 8-pins. Men det går alltså lika bra att köra båda kablarna från två olika 6-pins, med en adapter till 8-pin på den ena?

Synd med kontakternas placering, det blir till att kapa i chassit då!

Om du kör 2st 6-pin till samma kort når du endast 225w, tdp på 6970 enligt specifikation ligger på 250w och hela 300w om man ändrar i ccc. Om du ska köra till 8-pins adapter hoppas jag du kan få tag på en som går från 2st 6-pin till 8-pin eller liknande.

Permalänk
Medlem

OK, jag förstår. Undrar om det finns sådana kontakter? Annars får det väl bli nytt nätagg, retfullt bara eftersom det gamla fortfarande kan göra sitt jobb. Det jag har borde ju inte vara otillräckligt, men designen är det uppenbarligen. Tack tack!

Permalänk
Medlem

Är det värt att lägga 200kr extra på ett Asus 6950 bara för att få Voltage Tweak? Eller det kanske kommer till alla kort sen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Är det värt att lägga 200kr extra på ett Asus 6950 bara för att få Voltage Tweak? Eller det kanske kommer till alla kort sen?

Kommer nog komma till alla kort sedan via Sapphire Trixx och MSI Afterburner.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Beställde ett Asus 6950 från JME Data Bara hoppas att fullcoverblocken kommer snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Kommer nog komma till alla kort sedan via Sapphire Trixx och MSI Afterburner.

frågan är hur mycke man kan klocka på stockkylning, korten blir ju något varma ibland