Permalänk

Billigaste laptopen för 1080?

Tips på en hyfsat billig laptop som klarar 1080p utan problem?

Klart att det är kul om den klarar av att spela lite spel men det är inte det som är huvudsyftet.
Max 15".

God fortsättning!

Permalänk

Väldigt intressant fråga!

Permalänk
Medlem

Denna bör ju funka utmärkt till 1080p.
Egenskaper för eMachines E528-902G16Mnkk (LX.NC702.006)

Köpte en snarlik till min moster, eMachines e728 för 500:- mer, som också har Intel GMA 4500MHD-grafik men en Pentium Dual Core T4500 istället för Celeron och där ligger CPU-användning på 5-10% vid uppspelning av 1080p. Om inte hårdvaruacc funkar i filmen kanske Celeron-processorn får det tufft.
Spel är den nog kass på dock, inte testat så mycket.

Kan tänkas att det finns någon netbook för ännu mindre pengar som också klarar spel bättre och även 1080p. Vet inte så noga!

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Nån som vet om denna klarar 1080p uppspelning felfritt?
Asus X52JE-EX074V Expert - ProductPage

Permalänk
Skrivet av glemmy:

Denna bör ju funka utmärkt till 1080p.
Egenskaper för eMachines E528-902G16Mnkk (LX.NC702.006)

Köpte en snarlik till min moster, eMachines e728 för 500:- mer, som också har Intel GMA 4500MHD-grafik men en Pentium Dual Core T4500 istället för Celeron och där ligger CPU-användning på 5-10% vid uppspelning av 1080p. Om inte hårdvaruacc funkar i filmen kanske Celeron-processorn får det tufft.
Spel är den nog kass på dock, inte testat så mycket.

Kan tänkas att det finns någon netbook för ännu mindre pengar som också klarar spel bättre och även 1080p. Vet inte så noga!

Tack för tipset! Ska läsa på lite om den för min laptop börjar säcka ihop totalt nu. Den stänger av sig när jag kopplar in en HDMI-sladd...