bästa datorn ~5k tyst surf/spel dator köpråd

Permalänk
Medlem

bästa datorn ~5k tyst surf/spel dator köpråd

hej jag ska bygga en dator till en kompis för ~5k ska mäst surfas på men han vill kunna spela bc2 hans kompisar.
ska vara tyst.
ska bygga själv.
ska varken ha OS,mus;t-bord eller skärm.

jag plockade ihop lite:

är detta bra?
vill hälst få ner pris lite.
nog bra nätagg?
kanske:

men för dyr vad kan bantas?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

iförslag 1av zoorex ser bra ut men hur mycket låter det 460?
orginal kylaren till AMD Phenom 965 Black Edition låter den mycket?
5770 har crossfire och moderkortet inte 460.
alhlon x4?
är chassit bättre/tystare?
ska vara tyst
lite över budget.

Permalänk

gtx 460 kan låta en del, men när du bara surfar och sånt så går fläkten långsamt och väsnas inte alls.
Men den har inget sånt störande ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av happo:

iförslag 1av zoorex ser bra ut men hur mycket låter det 460?
orginal kylaren till AMD Phenom 965 Black Edition låter den mycket?
5770 har crossfire och moderkortet inte 460.
alhlon x4?
är chassit bättre/tystare?
ska vara tyst
lite över budget.

kylaren till AMD 955 och 965 låter fruktansvärt mycket under load. Tipsar dig om att köpa en ny kylare med ditt datorpacket! byggde en dator till min bror med 955 och det lät fruktansvärt mycket.

Visa signatur

[Antec 900 luftkyld] [AMD Phenom2 X4 965 OC till 3,8ghz] [CPU kylare - Scythe Yasya] [XFX GTX 275 898mb OC] [6gb Corsair XMS2 ddr2 800mhz] [Thermaltek Toughpower 750w] [Gigabyte MA785GM-US2H]

[PS3 Slim 120gb] [Samsung 32" LCD-TV LE32C535]

Permalänk
Medlem
Skrivet av matt3J:

kylaren till AMD 955 och 965 låter fruktansvärt mycket under load. Tipsar dig om att köpa en ny kylare med ditt datorpacket! byggde en dator till min bror med 955 och det lät fruktansvärt mycket.

Beror på hur man ställer in den ^^ Går att låsa den på X antal max RPM osv. Men aa, en tyst dator med standardkylare är dumt, tycker Cooler Master 212 är knäpptyst och bra, prisvärd som få.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

ska vara tyst/ljudlös vid surf... men vid spel är det tillåtet att det låter lite.
bäst skulle det vara om den hamnar närmare 5k men ska höra om han skulle kunna slänga ut 1k till.

Permalänk
Medlem

Klarar man 2st 5770 på Crosair 550w?

Permalänk
Medlem

Här är mitt förslag , lite över budget men. Ska själv troligtvis köpa detta.
Kundvagn - Inet.se

Permalänk
Medlem

nej för dyrt, inte över 5,5