Motsvarigheten till Nvidias 3D vision?

Permalänk
Medlem

Motsvarigheten till Nvidias 3D vision?

Hej , ska införskaffa mig en ny dator inom snaraste framtid. Blir väl och vänta och se hur Sandy bridge ser ut först men ganska säkert att mitt paket kommer att se ut så här: Kundvagn - Inet.se (+fraktfritt såklart!)

Har då lite funderingar kring AMDs svar på 3D vision då jag inte ser så mycket om det ? Är det något som funkar med det grafikkortet och de andra delarna ? Finns det något paket som liknar det här fast amd?Nvidia 3D Vision Glasögon - Inet.se

Undrar också vad ni tycker om Gigabytes 6850 gentemot Asus osv.. ? Anser ni att mitt paket inte är det bästa i prisklassen så får ni gärna komma med förslag , budgeten är redan överskriden så ser helst inget dyrare. Men eftersom det här inte är delen med köpråd så behöver ni inte lägga fokus på det utan undrade mest över AMDs 3D möjligheter.

Tack på förhand!

Permalänk
Antielefant

AMD har inte någon motsvarighet till 3DVision, vad de har är stöd för andra tekniker från andra tillverkare, dock då med tredjepartstillverkarens glasögon, drivrutiner etc.

De stöder heller inte Dual-Link DVI utan kör 3D via HDMI, (max 1080p@60 Hz) vilket gör det till en konkurrent till NVidia 3DTV Play - inte 3DVision.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

AMD har inte någon motsvarighet till 3DVision, vad de har är stöd för andra tekniker från andra tillverkare, dock då med tredjepartstillverkarens glasögon, drivrutiner etc.

De stöder heller inte Dual-Link DVI utan kör 3D via HDMI, (max 1080p@60 Hz) vilket gör det till en konkurrent till NVidia 3DTV Play - inte 3DVision.

Det du säger är alltså att de stöder vissa andra 3D skärmar , eller ? Men om jag enklast vill ha 3D rekommenderas det då att jag hellre köper ett Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Inet.se ?

Permalänk
Antielefant

Exakt.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync