Utforskaren har slutat svara 24/7 efter PSU gick sönder?

Permalänk
Medlem

Utforskaren har slutat svara 24/7 efter PSU gick sönder?

Tja det är så att mitt agg gick sönder här om dagen (21a) fick tillbaka det 28e, fine, satte i den i datorn, datorn starta utan problem och fungerar i stort sätt utan problem förutom att windows säger till mig varje 30sec att "Utforskaren har slutat fungera" eller något att den slutat svara, då frågar den om ja vill stänga av, starta om eller vänta på att programmet ska svara, någon som vet ifall min HDD sa ifrån när PSUn dog? men de kan väl inte va hårddisken eftersom allt annat fungerar ju ;S
vad fan är det som har hänt?

varför jag tror det är hårddisken, det är när datorn låser sig så hör man hur hårddisken jobbar för fullt ett svagt "tinnitus" ljud hörs?
är detta hårddisken eller windows som fuckat? S:

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

För att det kan vara hårddisken? Du skrev ju själv att nätaggregatet gick sönder, det kan ha tagit med sig nån annan komponent som t.ex hårddisken.

Permalänk
Medlem

jo men att den fungerar annars helt ok, så svårt att tro det är hårddisken då? :S
Men men, ska söka å se, ska nog köpa en SSD ändå så

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7