Funkar rund IDE kabel bra?

Permalänk

Funkar rund IDE kabel bra?

Rund IDE-kabel sägs ju öka luftflödet i datorn. Men jag läste på något forum att de skulle glappa och kunde gå sönder lätt eller liknande och ge BOOT-ERROR eller liknande. Dessutom har Kjell & Co tagit bort dem, antingen för att de är för gamla (förhoppningsvis ) eller för att de visade sig att de inte höll så bra.

Någon som vet lite och kanske har lite erfarenheter eller liknande?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk

Skulle sparat pengarna och lagt ner det på SATA DVD eller hårddisk :/

Men om du verkligen ska ha det så bör det väl inte vara någon skillnad jämfört med en vanlig IDE kabel, den är ju trots allt bara snurrad

Permalänk
Medlem

Kablarna ligger bara som i en klump istället för att sitta på en rad, inget speciellt.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har kört på dessa runda/sleevade kablar och de funkar så länge du inte drar sönder dem dvs är extra oförsiktig med dem

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Dispersion:

Skulle sparat pengarna och lagt ner det på SATA DVD eller hårddisk :/

Men om du verkligen ska ha det så bör det väl inte vara någon skillnad jämfört med en vanlig IDE kabel, den är ju trots allt bara snurrad

+1

Jag använde runda IDE-kablar tills jag slutade med IDE... Jag har nog några liggande om du vill komma och hämta eller pröjsa porto..

Permalänk
Avstängd

Det skulle vara om du böjde dem mer än vad de tillåter. Det sker tyvärr ibland om man vill göra en snygg kabeldragning. Men det är inget du bör oroa dig över.