Kan inte få ljud från min TV's högtalare

Permalänk
Medlem

Kan inte få ljud från min TV's högtalare

Min tv är inkopplad i min dator med hdmi sladd och när jag t.ex ska sova och vill använda tvn's högtalare istället för headset så kommer det inget ljud, det skumma är att när någon ringer mig på skype så kommer det skype ljud från tvn, men filmer, youtube videos, spel osv hörs inte ett skit från tvn, vad kan vara fel?

http://data.fuskbugg.se/dipdip/__________________________asdf...
Som ni ser på bilden så visar den att det borde vara ljud, fast det kommer inget från högtalarna

Formaterade datorn för några dagar sen och hade inte det här problemet innan.

Permalänk

I Windows 7 kan du välja två olika ljudutgångar för "Standardenhet" eller "Standardenhet för kommunikation".
Enligt din bild så har du valt "Digital Audio (HDMI)" som "Standardenhet" (en stor grön ring med bock-markering).
Någon annan (i bilden dold?) enhet är samtidigt vald som "Standardenhet för kommunikation" (grön ring med med telefonlur).
När samma enhet används för båda funktionerna så minskas gröna ringen i storlek. Högerklicka dem och bestäm dess roller.

I Skype med flera ljudprogram så kan du individuellt välja ljudutgång till annan än standard.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

I Windows 7 kan du välja två olika ljudutgångar för "Standardenhet" eller "Standardenhet för kommunikation".
Enligt din bild så har du valt "Digital Audio (HDMI)" som "Standardenhet" (en stor grön ring med bock-markering).
Någon annan (i bilden dold?) enhet är samtidigt vald som "Standardenhet för kommunikation" (grön ring med med telefonlur).
När samma enhet används för båda funktionerna så minskas gröna ringen i storlek. Högerklicka dem och bestäm dess roller.

I Skype med flera ljudprogram så kan du individuellt välja ljudutgång till annan än standard.

Inget av det du sa gjorde att det kom ljud ur tvn tyvärr ;/