Min inet.se kundvagn, köpet görs ikväll! Bör något ändras?

Permalänk

http://www.inet.se/kundvagn/visa/87247/2011-01-04

Permalänk
Medlem

Vänta på Sandy Bridge kommer om några dagar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av teleporter:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/87247/2011-01-04

Speldator eller vad ska du använda den till?

Permalänk
Medlem

Vänta på Sandy Bridge, snälla.

Permalänk

Vänta för guds skull på Sandy Bridge. Det kommer vilken dag som helst!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Speldator #3

Jag personligen tror att det är så jävla mkt bs, Alla skriver att man ska vänta på SB.De som att ni tror att priserna kmr sjunka sjuuukt mkt på dem nuvarande proccesorerna/mkorten..

De verkar som att ni tror att data branchn är något magiskt och att något magiskt kmr hända.

Det brukar ta ca 6 månader tills någon märkvärdig prisskillnad sker.

Jag har en budget att gå efter som är 9000:- hur fan ska Sandy bridge hjälpa mig?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk
Medlem

För att SB kommer ge mer prestanda till samma peng?

Permalänk
Medlem
Skrivet av teleporter:

Speldator #3

Jag personligen tror att det är så jävla mkt bs, Alla skriver att man ska vänta på SB.De som att ni tror att priserna kmr sjunka sjuuukt mkt på dem nuvarande proccesorerna/mkorten..

De verkar som att ni tror att data branchn är något magiskt och att något magiskt kmr hända.

Jag har en budget att gå efter som är 9000:- hur fan ska Sandy bridge hjälpa mig?

Enkelt, du får mycket bättre prestanda med SB! Kan du nu prompt ha ditt paket så välj ett par minnen som inte utgått ur sortimentet. Paketet ovan är bättre än ditt http://www.inet.se/kundvagn/visa/89300/dator-till-dig-lol

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Avstängd

VÄNTA FÖR GUDS SKULL.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av teleporter:

Speldator #3

Minnet du valt har utgått.
Och med en budget på 9000:- så kan du nog slänga i lite fetare grafik..

http://www.inet.se/kundvagn/visa/89339/2011-01-05
Du kan sen vid senare tillfälle slänga i en extra 6950 för crossfire. Sen så är det god chans du kan låsa upp 6950 till en 6970.

Men är värt att vänta nån vecka och se hur priserna på Sandy Bridge hamnar.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Vänta på sandy, den släpps la imorrn. Senså fetare grafik kan vara att föredra

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Internminnena har utgått, och du borde avvakta och se vad som händer nu när SD släpps.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Sedan märker jag också en avsaknad av SSD vilket borde vara straffbart, nya köp ska ha det

Men vänta på Sandy Bridge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av teleporter:

Speldator #3

Du verkar tro att samtliga Sandy Bridge kommer kosta lika mycket som en 980x, så kommer det inte vara

Permalänk
Medlem

Vänta FFS du kommer ändå få vänta minst 10dagar på datorn!

Visa signatur

Mobo: Gigabyte GA-P55-USB3 CPU :Intel Core i5 760, 2.8GHz Minne : Corsair 4GB DDR3(2x2GB) GPU : XFX Radeon HD5770 1GB Hårddisk :500GB Samsung Spinpoint Burk : Antec Two Hundred Nätagg : OCZ 500W

Permalänk
Medlem

Sandy bridge 2600K presterar likvärdigt med typ i7-975 eller ibland 980x och kommer kosta typ max 3000 och du tror inte ens du kan få in typ en i5-2400 eller 2500

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

För att SB kommer ge mer prestanda till samma peng?

Not. Sandy bridge i5 kommer kosta ca. 600 spänn mer än nuvarande i5.

Ska han spela på datorn är det ingen skillnad var det gäller fps.

Den är bättre på många sätt men i spelande är den lika som nuvarande i5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edsbyn:

.

Nu överdriver du, en 760 kostar 1700 och en 2500K kommer kosta 2000 kr, så skillnaden är 300 kr för en K-modell och för 2500 utan K kommer skillnaden vara ännu mindre.

Sen blir det skillnad i spel också, läs testerna.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Har man tänkt klocka CPUn så känns det lönt att vänta på Sandy bridge då den visat sig ha sjukt bra klockings egenskaper i K modellen. Men det kan bli lite tajt att få in i en 9000:- budget. Bättre att fokusera på ett lite kraftfullare grafikkort istället och köra Phenom II.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miggro:

Sedan märker jag också en avsaknad av SSD vilket borde vara straffbart, nya köp ska ha det

Men vänta på Sandy Bridge!

I en budget på 9000 ska en ssd verkligen inte ingå. Förlorar fruktansvärt mycket prestanda på det.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av edsbyn:

Ska han spela på datorn är det ingen skillnad var det gäller fps.

Den är bättre på många sätt men i spelande är den lika som nuvarande i5.

ehrm, 15-2500K kommer kosta mer ja, men vara snabbare och ha lägre TDP, säg inte saker du inte vet. Det finns fler än 1 i5a och alla i5or blir quad utom typ 1...

Visa signatur

Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

ehrm, 15-2500K kommer kosta mer ja, men vara snabbare och ha lägre TDP, säg inte saker du inte vet. Det finns fler än 1 i5a och alla i5or blir quad utom typ 1...

Kolla sweclockers test. Det blir ingen skillnad i fps i typ bfbc2 och typ far cry 2.

Det blir skillnad i cpu-krävande spel, men kör man inga sådana är det ingen idé att vänta och betala mer pengar.

Det ska sägas att de allra flesta spel inte är mest krävande av cpu:n utan gpu:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av teleporter:

Speldator #3

Ja, priser kan (antagligen kommer) gå ner över en natt, fortare än du tror, vänta, även om du inte får en sandy bridge så får du iaf en bättre processor.

Permalänk
Medlem

enligt Kompletts facebook sida ska säljstarten vara på söndag den 9 så ta och vänta som alla ber dig att göra ´.

Visa signatur

AMD phenom x4 965 BE | Gigabyte GA-790XTA-UD4 |4GB A-DATA Gaming series | XFX Radeon HD 5850 Black edition | Cougar 700W modulärt agg |Cooler Master HAF 922 RED| HAF 922 RED

Permalänk
Skrivet av Caspha:

Vänta FFS du kommer ändå få vänta minst 10dagar på datorn!

Har får minst vänta 3 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

I en budget på 9000 ska en ssd verkligen inte ingå. Förlorar fruktansvärt mycket prestanda på det.

Kunde verkligen inte läsa mig till den informationen någonstans. Hur som helst, med den budgeten är det förståeligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av edsbyn:

Kolla sweclockers test. Det blir ingen skillnad i fps i typ bfbc2 och typ far cry 2.

Det blir skillnad i cpu-krävande spel, men kör man inga sådana är det ingen idé att vänta och betala mer pengar.

Det ska sägas att de allra flesta spel inte är mest krävande av cpu:n utan gpu:n.

Vill man vara framtidssäker väntar man på SB i 3 dagar, annars så köper man nu och kommer ha mycket sämra möjlighet att uppgradera CPU när det behövs (det kommer behövas nån gång!)

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Korspost.

*Låst*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.