Razer visar ultramobil spelplattform

Permalänk
Medlem

Jäklar ved liten den var, när man såg bilden med handen. På filmen såg den ut att vara mycket större. Vem pallar sitta och spela "riktiga" spel i flera timmar på en sådan liten skärm? inget man tar med sig till lanet precis...

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem

Vill ha en nuuuuuuuuuuuuu!!!! :'( Tror aldrig jag känt ett sådant vill ha begär! Men som sagt var den väll lite väl klen?..

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det står ju till och med i rubriken på Engadget..

Citat:

Razer wouldn't cop to what kind of Intel chip was within, but Intel's also got a Switchblade concept at its booth. Its word? Well, let's just say we got a strong vibe that Oak Trail is being used, but don't quote us there. Or do. Your call. The graphics on World of Warcraft were impressive, and while gameplay wasn't perfectly smooth on the prototype, it was more than playable. And by the time Razer actually gets around to shipping it, we're guessing it'll be improved further.

Dvs, den har ganska bra prestanda och bättre lär den bli.
Har ju även HDMI så de lär ju funka bra till en tv att spela på och som HTPC även.

Den har ju längre bredd än bara spel faktiskt.
Dock skulle jag hellre se den som en 9"/10".

Permalänk

IMPRESSIVE!

Permalänk
Medlem

Ser väldigt lovande ut om de lyckas förbättra den + ger den en bra prislapp. Till er som säger att man inte glor på sitt tangentbord så har ni helt rätt, men hur var det när ni provade ett vanligt tangentbord för första gången? Man blir van var allt sitter skulle jag tro.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

var det bara jag som hörde att det var en ION?
den klarar ju iaf köra filmer i 1080 men i spel har jag ingen koll

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Jag tror Razer har tjuvkikat lite på hur Apple promotar sina produkter

iövrigt så tror jag inte att en sån här produkt kommer att fungera i praktiken, en netbook för seriöst spelande?...

Permalänk
Medlem

Gillar tangentbordet, men det här ligger nog långt bort.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Ser häftig ut men tror inte det blir någon succë

Skrivet av folmeroN:

Jäklar ved liten den var, när man såg bilden med handen. På filmen såg den ut att vara mycket större. Vem pallar sitta och spela "riktiga" spel i flera timmar på en sådan liten skärm? inget man tar med sig till lanet precis...

det står ju klart och tydligt

"En gissning är dock att många datorspelare ute i stugorna vill lägga vantarna på ett exemplar för tråkiga buss- och tågresor."

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Som vissa andra redan har sagt så tror ja ej detta blir en jätte stor grej jag personligen skulle vilja ha en om det har ett rimligt pris, men razer är ju ganska kända för sina höga priser =(. Keyboarden däremot tror jag finns en framtid för... skulle va najs med en sån keyboard.

Visa signatur

Core i5 750, Xfx radeon 5850 black edition, 8gb corsair dominator 1600 mhz, Asus p7p55d PRO, Velociraptor 150GB, Samsug 1TB, Antec 902, Zalman cnps10X extreme, corsair 650W.

Permalänk

Åhh herregud.

Verkar mycket bra, trodde aldrig att de skulle ge sig in i denna marknaden.

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

De skrev fel i artikeln, har inte framkommit något att den skulle ha atom.
De stod de heller inte i engadget där dedär kom från.

Och det står också på deras hemsida xd
citat: "Powered by the Intel® Atom™ processor, the Razer™ Switchblade is armed and ready; all your favorite PC games right at your fingertips. It also optimized your web browsing, office productivity, and media playback experience to be smooth and power efficient."

http://www2.razerzone.com/switchblade/intel check it out

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Deras största hopp är väl ett specialbyggt os / nedskalat windows. Om 95% av prestandan går till själva spelet så klarar den nog wow utan några större problem.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk

Grym, perfekt för oss som dagligen blir sexuellt trakasserade och förfölja av brudar, med en sådan här så slipper man dem.

Skämt åsido, jag kan se att det kan finnas en marknad för dessa i japan. Jag tror dock inte så mycket i sverige, då den är för klumpig för att bära med sig för jämnan. Men visst många pendlar dagligen långa sträckor till och från arbete, men spela trångt på en buss/tåg med folk som flåsar en i nacken?

Nå jag tycker ändå det är roligt, och jag ser ett stort behov av tangentbord med utbytbara tangenter, tänker såklart inte främst på spel. Självklart bör dock den mekaniska återkopplingen finns kvar och inte som i detta fall med bara "touchscreen-knappar".

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Worst. Concept. Ever.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Megol0:

Worst. Concept. Ever.

precis

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Årets flopp 2011?

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laforge:

Som vissa andra redan har sagt så tror ja ej detta blir en jätte stor grej jag personligen skulle vilja ha en om det har ett rimligt pris, men razer är ju ganska kända för sina höga priser =(. Keyboarden däremot tror jag finns en framtid för... skulle va najs med en sån keyboard.

Det finns redan typ 3 sådana tangentbord att köpa. Dock sitter det ju massvis av små skärmar i, så de kostar några 1000kr...

Angående om det är en atom i, det säger de ju till och med i videon?

Permalänk
Medlem

att ha denna funktion på ett fulltstort tangentbord, absolut, skitbra.
men att ha det såhär, hur fasen ska man kunna skriva till någon? tex

Permalänk
Medlem

Vilken upplösning kommer spelen köras i ? Tror de pressar ner upplösningen för att få spel körbara. Sedan sitter man där skitsnurrig i skallen. Absolut inget för den som har ögonproblem. Då är det att föredra att sitta i soffan och ha en 50 tums tv några meter bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

Något att nyttja vid lansering? Nej
Något att bygga vidare på och förbättra? Absolut

This^

Hårdvaran kommer knappast räcka till att spela på.

Permalänk
Medlem

det kommer säljas högst 500st. Sämsta produkten om den inte kostar mindre än 2000.

Permalänk

22nm atom på 2.0 ghz? med nvidia ion? maybe maybe?

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Intressant ska bli kul att se vad det blir av den dära lilla saken.

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem

Den är så jättemycket MIN om den släpps...

Permalänk
Medlem

Um.... testat starta ett spel som tex UFO. det går inte se allt, eller EvE det går inte heller att se allting, cropping i GUI. den upplösningen är SKRÄP.
Man får inte med sig hela skärmen. minst 1280*720 annars kommer det vara riktigt kass

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

med en Atom dualcore så kanske det går.
Dom är inte så dåliga som man kan tro, om man tittat på netbooks, där den största boven intels jävla skit grafik.
Dock lär det ju inte kunna maxxa Crysis.

Om den blir tillräckligt billig så kan det ju funka, annars lär den ju floppa, då man annars lika gärna kan köpa en riktig bärbar.

Permalänk

Spelar ingen roll om den kostar 100k, jag ska ha en sån.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av duckstar:

Grym ide. tycker dom borde göra ett tangentbord med samma funktioner. skulle nog gå hem hos alla gamers!

Varsegod
http://www.artlebedev.com/everything/optimus/

Om konceptet tas till Sandy Bridge i3 ULV med dess integrerade grafik så kan det funka rätt OK.

Intressant koncept.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur andra "Gamers" tänker men personligen tycker jag om man nu skall spela på bussen, är det då inte bättre att köpa en DS eller PSP? De är både mindre, har ett spelutbud som är designat för att spela "on the road" och har ett smidigare kontroll system än den här handhållna datakonsolen