Permalänk
Inaktiv

Crossfire?

Tjena, jag är ny här på SweClockers och jag skulle vilja ha lite tips om Crossfire, grejen är att jag vill gärna kunna spela in med fraps när jag spelar black ops med ganska höga inställningar, mitt moderkort EP45-DS3 och är 90% säker att det är CF kompatibelt, just nu kör jag runt 30-50 FPS max 60 då och då men när jag recordar i Full-Size 50fps drar den ner till 10-15 fps. :/
tips plox.

Permalänk
Inaktiv

Vet ej vad för grafikkort jag har :8

Permalänk

kör dxdiag, tanka hem gpu-z eller speccy
ta bort sidan på datorn och kolla va de står på de.

måste ju veta va du har för kort först, crossfire är bara för radeon kort, men ja ditt moderkort stödjer crossfire

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Inaktiv

körde dxdiag innan och går till Display 1 där står det bara ATI Radeon HD 4800 series

Permalänk
Medlem

Vad säger gpu-z?

Antagligen behöver du uppgradera mer än bara ett extra grafikkort för att kunna "frapsa" i fullsize.

Kan man få mer specs än moderkort?

Permalänk
Permalänk

Enligt klockfrekvenserna så ser det ut som ett 4870 så det är de antagligen, då är det bara att köpa ett till och trycka i burken, hittas nog lättast beggat då jag inte tror de säljs nya längre
Du måste ju dock ha ett nätagg som klarar av de också, vad har du för nätagg?

enklast vore om du tog bort sidan på datorn och dubbelkollar på kortet så att det är ett 4870 och vad du har för nätagg också!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Verkar som att det är ett HD4870!

Ser ut som att ditt moderkort stödjer CrossFire också.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=319353 <---- Sån skulle du behöva men jag tror att ett annat 512MB 4870 kort från en annan tillverkare ska fungera lika bra. Får se vad andra säger om det.

Permalänk
Hedersmedlem

Crossfire är ett alternativ, men bara om du har bra komponenter i övrigt. Ge oss hela specifikationen på datorn. Det är extremt krävande att spela in med Fraps i hög upplösning med 50 FPS. Du ska alltid se till att spela in till en annan hårddisk än systemdisken och/eller disken som spelet ligger på för att undvika hack i det inspelade materialet. För att få bättre FPS när du spelar in så behöver du helt enkelt mer FPS i spelet.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dredamor:

Jag hade inte rekommenderat dig att köra Crossfire med de grejerna, eftersom din CPU kommer bli en flaskhals. Du spelar dessutom i 1680x1050, vad det verkar, och det är ganska låg upplösning med dagens mått mätt. Ju lägre upplösning, desto snabbare måste CPU vara för att inte flaskhalsa.

Permalänk
Inaktiv

Vad menar du med flaskhals? och hur höjer jag upplösningen?

Permalänk
Skrivet av widL:

Jag hade inte rekommenderat dig att köra Crossfire med de grejerna, eftersom din CPU kommer bli en flaskhals. Du spelar dessutom i 1680x1050, vad det verkar, och det är ganska låg upplösning med dagens mått mätt. Ju lägre upplösning, desto snabbare måste CPU vara för att inte flaskhalsa.

Det kommer högst troligen inte bli en flaskhals för Black Ops, dock möjligen mer krävande och framtida titlar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dredamor:

Vad menar du med flaskhals? och hur höjer jag upplösningen?

En flaskhals är i datorsammanhang när en komponent begränsar en annan komponents prestanda. I ditt fall kommer din processor att begränsa prestandan om du hade köpt ett likadant grafikkort till och kört Crossfire. Upplösning väljer du i spelets grafikinställningar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av widL:

En flaskhals är i datorsammanhang när en komponent begränsar en annan komponents prestanda. I ditt fall kommer din processor att begränsa prestandan om du hade köpt ett likadant grafikkort till och kört Crossfire. Upplösning väljer du i spelets grafikinställningar.

Jaha tack, då förstår jag men jag missförstod dig vid upplösningen trodde du menade overall inte bara i spelet, där visste jag någonting för en gångs skull ;D