Permalänk

THE TIME FOR SANDY BRIDGE IS NOW

Tänkte sno uppmärksamheten här och säga att det nu finns att köpa på diverse platser.

i5 2500k
Dustinhome
Inet

i7 2600k
Dustinhome
Inet

Känns relevant att posta den här informationen runtomkring eftersom många frågor i datorköp är just kring Sandy.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

"Obs, processorkylare ingår ej."

Vad innebär det?

Visa signatur

Den som vandrar utan lykta genom natten,
finner ofta sitt beslut så fatalt.

Permalänk
Medlem

Vilket moderkort rekommenderas nu då?

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Robwiks:

"Obs, processorkylare ingår ej."

Vad innebär det?

Tja.. Det innebär väll att det inte ingår någon processor kylare? Det kommer bara en CPU med i förpackningen.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

Tror det innebär att man inte får med en processorkylare

/smartass off

Lite fundersam dock, trodde de skulle komma med standard kylaren.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Robwiks:

"Obs, processorkylare ingår ej."

Vad innebär det?

Man får ingen sådan här med

Men det var väldigt vad dustin var dyra

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Dustin nämner ju inget om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Men det var väldigt vad dustin var dyra

dom kanske köpte sina exemplar ifrån ebay

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Hur fasikens hade dom tänkt att överklockarna ska kyla processorerna när det inte finns några 3RD market ? >.<

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sajmon37:

Hur fasikens hade dom tänkt att överklockarna ska kyla processorerna när det inte finns några 3RD market ? >.<

LGA 1155 passar till samma fäste som 1156
"Nämnvärt kan var att tredjepartskylare för sockel LGA 1156 även passar till nya LGA 1155."
http://www.sweclockers.com/recension/13224-intel-sandy-bridge...

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av Sajmon37:

Hur fasikens hade dom tänkt att överklockarna ska kyla processorerna när det inte finns några 3RD market ? >.<

Det ska vara samma fästen som till 1156 ^^

*edit*

too slow

Visa signatur

Asbra.

Permalänk

Hej

Vet att det är en dum fråga men bör man låna pengar och köpa en imorgon eller tror ni det finns kvar den 25:e på diverse företag ?

Mvh Jubelåsnan

Fast blir nog deluxe moderkortet för mig

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sajmon37:

Hur fasikens hade dom tänkt att överklockarna ska kyla processorerna när det inte finns några 3RD market ? >.<

Det finns.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Purjolöken:

Hej

Vet att det är en dum fråga men bör man låna pengar och köpa en imorgon eller tror ni det finns kvar den 25:e på diverse företag ?

Mvh Jubelåsnan

De har säkert fått in sändning nummer 2 vid det laget.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Purjolöken:

Hej

Vet att det är en dum fråga men bör man låna pengar och köpa en imorgon eller tror ni det finns kvar den 25:e på diverse företag ?

Mvh Jubelåsnan

Det är alltid dumt att låna pengar, det ska nog finnas tillgängliga processorer den 25, det brukar bara vara grafikkorten det är brist på:)

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Man är ju som ett litet barn, helt hypad och uppe i varv hahaha

Permalänk

ja! älskar sånna här saker!

Btw borde inte någon mod. fixa ihop några SB paket och ge klister här? känns som om det kommer bli miljarder med förfrågningar på "HJÄLP SANDY BRIDGE GAMING DATOR"

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Skrivet av Fritjof92:

ja! älskar sånna här saker!

Btw borde inte någon mod. fixa ihop några SB paket och ge klister här? känns som om det kommer bli miljarder med förfrågningar på "HJÄLP SANDY BRIDGE GAMING DATOR"

vore en bra idé:)

Permalänk
Medlem

Får jag fråga vad det är för skillnader mellan 2600 och 2600K modellerna?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kalkih:

Får jag fråga vad det är för skillnader mellan 2600 och 2600K modellerna?

Den med K har upplåst multipel så det är mkt lättare att klocka

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Får jag fråga vad det är för skillnader mellan 2600 och 2600K modellerna?

k har upplåst multipel alltså bra för överklockning!

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk

Känner mig lite besviken på moderkorten, prishoppet om man vill ha ett med 2x 16x pci-e är ruggigt stort.

Eller det kanske finns något alternativ som jag missat ?

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Moderator
Moderator

2500 definitivt
Säker på att du inte vill ha K-modellen dock?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Beställt

Nyregistrerad idag vill tacka för alla kloka kommentarer och synpunkter som lett till att jag idag lagt en beställning på Inet på en i5-2500K och en Asus P8H67-I mini-ITX att klämma in i en Lian Li PC-Q11B med diverse annat smått och gott:)

Å varför det kanske någon undrar? Ena dottern behöver en ny dator, dvs min gamla Q6600...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

2500 definitivt
Säker på att du inte vill ha K-modellen dock?

Nej, blir lite för dyrt. För då måste jag köpa kylare.

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Jezpur:

Nej, blir lite för dyrt. För då måste jag köpa kylare.

Tja om det är så tight i budgeten så kanske 2400 passar dig bättre, i mina ögon är skillnaden i pris så försumbar att 2400 kan slänga sig i väggen mer eller mindre

Detta kanske kan hjälpa dig fatta ditt beslut, blir nog svårt för någon annan att avgöra åt dig.
http://www.bit-tech.net/hardware/cpus/2011/01/03/intel-sandy-...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pannkakspajjas:

Känner mig lite besviken på moderkorten, prishoppet om man vill ha ett med 2x 16x pci-e är ruggigt stort.

Eller det kanske finns något alternativ som jag missat ?

Det behöver du inte ens ha. Kolla min länka i signaturen.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Är grymt sugen på att sälja min rig och köpa SB.. Men frugan skulle nog inte bli så glad

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av KKay:

Är grymt sugen på att sälja min rig och köpa SB.. Men frugan skulle nog inte bli så glad

Så länge du kastar ut din 1055T så blir hon nog skitnöjd

Hehe antar att det är ekonomin det handlar om, du får räkna på saken

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.