Permalänk
Medlem

Assembly Flog

Har införskaffat en ny mobil med en helt okej kamera, så fick jag in en beställning på en Sandy Bridge dator. Så jag tänkte att jag kunde ta lite foton under monterings processen å göra mitt första galleri här på SweClockers!

Som sagt, inte bästa kameran och inte heller bästa fotografen!

Assembly Flog

Visa signatur

| Intel Core i7 2600K @ 3.4Ghz +Corsair H70|
| Asus P8P67 DELUXE | 2x4GB Corsair Dominator DHX DDR31600MHzCL9|
| Gigabyte GeForce GTX 570 |
| Cooler Master ATCS 840 | Corsair 750AX |

Permalänk
Medlem

Det finns ett litet hål från en flik som ligger mot nätaggets ovan sida, dra fläktsladden + strömsladden till fläktkontrollen från baksidan:) Det blir riktigt bra, har gjort så med mina 2 FD chassin.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Finns inte ord för hur irretrande det är att försöka trycka i kontakter som gärna böjer sig åt andra hållet när amn inte har något utrymme för hela handen.
Jag hatar det. Hatar.

Ser bra ut, gillade moderkortet.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Alltid kul med ny hårdvara i galleriet

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Ser att ett plastskydd har lossnat i ett av kabeldragningshålen. Kanske dags för FD att limma fast dom. Hände på farsans också när jag byggde den.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Det finns ett litet hål från en flik som ligger mot nätaggets ovan sida, dra fläktsladden + strömsladden till fläktkontrollen från baksidan:) Det blir riktigt bra, har gjort så med mina 2 FD chassin.

hmm, får ta och kika på det där! Mer bilder kommer, ännu ett till GTX 570 och en SSD påväg.

Skrivet av Subzero299:

Ser att ett plastskydd har lossnat i ett av kabeldragningshålen. Kanske dags för FD att limma fast dom. Hände på farsans också när jag byggde den.

Jotack, jag vet. Men vad jag har hört så är de fast limmade i XL lådan!

Värt att notera är hårdvaran som kommer sitta i tillslut är följande:
Moderkort: Asus P8P67 Deluxe
Processor: Intel Core i5 2500k
RAM: Corsair XMS3 2x4 GB
Grafikkort: 2x Gigabyte GeForce GTX 570
Nätagg: Corsair AX750
Kylare: Corsair H70
SSD: Corsair Force 2.5" 60GB

och det kommer sitta i en Fractal Design Define R3!
_____________________________________________________________

Hela grejen hamnade på paus då jag hjälper en bekant att flytta!

Visa signatur

| Intel Core i7 2600K @ 3.4Ghz +Corsair H70|
| Asus P8P67 DELUXE | 2x4GB Corsair Dominator DHX DDR31600MHzCL9|
| Gigabyte GeForce GTX 570 |
| Cooler Master ATCS 840 | Corsair 750AX |

Permalänk
Medlem

vad är skillnaden på P8P67 PRO och DELUXE? :s
Ser bara att Deluxe modellen har 6st +6 interna USB 2.0 uttag medans Pro modellen har 8st + 4st interna USB 2.0 uttag.
Dom har olika ljudkort också, något mer?

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless