Har inga spel att spela! Hjälp!

Permalänk
Medlem

Har inga spel att spela! Hjälp!

Tja! Jag har testat väldigt många olika spel. Men dom enda 3 spelen jag har fastnat för och verkligt tyckt om är WoW,CS1.6 och minecraft. Dock så har jag tröttnat på Wow efter har spelat ett bra tag. Har börjat några gånger igen men slutar alltid efter någon månad. Kan inte spela 1.6 för då blir jag sur dygnet runt. Kan skrika åt min morsa bara för hon ber mig göra en kopp kaffe tex. Minecraft har jag helt enkelt spelat för mycket.

Jag har ju såklart spelat andra spel än de här 3. Många singleplayer och många online. Men inget har riktigt varit så bra som de här 3 spelen.

Nu börjar jag få lite tråkigt. Ha testat cities xl 2011. Det verkar vara ok men inte direkt min smak.. Får lite för mycket av en sims känsla.

Några tips? Tipsa om allt. Länka gärna till trailers och liknande.

Permalänk
Entusiast

BFBC2 / andra FPS spel.
gillar du problem lösningar ska du testa ''Portal''

Mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

Totalwar serien ger en enorm massa speltid, om du gillar strategi med enorma strider.

Permalänk
Medlem

Farmville?

Nej men. Testa andra MMORPG spel? Typ Aion. Lineage2 finns ju också, världens största MMORPG

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

BFBC2 / andra FPS spel.
gillar du problem lösningar ska du testa ''Portal''

Mvh

Har BFBC2 samt spelat klart Portal. Tänker på att installera bf igen..

Skrivet av Zeuxlarsson:

Totalwar serien ger en enorm massa speltid, om du gillar strategi med enorma strider.

Ser väldigt grymt ut men det verkar inte vara min smak:)

Permalänk
Medlem

Civilization 3 resp 5
Starcraft 2
Worms Reloaded
Plants vs Zombies

och sist men inte minst det spel jag ALLTID rekommenderar...

Nethack

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Call of duty: Black ops (jävligt underhållande spel online, man kan bli ganska arg på det ibland dock)
The Elder Scrolls: Morrowind och Oblivion (bästa rpg spelen enligt mig, har suttit många timmar framför dessa) <--- Rekommenderar verkligen dom här!

Eftersom du gillar mincraft där man bygger och sånt så kanske du skulle gilla Garrys Mod, som är ett sandbox spel uppbyggt på Valves source-motor, där du kan göra i princip vad du vill med alla saker från HL2, CSS och andra source spel

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Farmville?

Nej men. Testa andra MMORPG spel? Typ Aion. Lineage2 finns ju också, världens största MMORPG

Så du menar altså att Lineage 2 är större än WoW? Hoppas du skämtar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Farmville?

Nej men. Testa andra MMORPG spel? Typ Aion. Lineage2 finns ju också, världens största MMORPG

Jag skulle inte vilja börja med ett nytt MMORPG.. Inte nu för att varje gång jag har försökt så har jag tänkt.. Wow är så mycket bättre kan ju fortsätta med det istället.

Just nu finns inget MMORPG som mäter upp sig mot wow.. (Tycker jag)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Villor:

Call of duty: Black ops (jävligt underhållande spel online, man kan bli ganska arg på det ibland dock)
The Elder Scrolls: Morrowind och Oblivion (bästa rpg spelen enligt mig, har suttit många timmar framför dessa) <--- Rekommenderar verkligen dom här!

Eftersom du gillar mincraft där man bygger och sånt så kanske du skulle gilla Garrys Mod, som är ett sandbox spel uppbyggt på Valves source-motor, där du kan göra i princip vad du vill med alla saker från HL2, CSS och andra source spel

Elder scrolls ska jag ta och kolla igenom.. Sen så väntar jag nog hellre till Alter Ops kommer ut:)

Om du inte vet vad det är så googla. Eller googla på alter iw.

Sen har jag provat Garrys mod oss mina kompisar med det ser så tråkigt ut:D Sen så har minecraft så mycket annat man kan göra än bygga:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

Så du menar altså att Lineage 2 är större än WoW? Hoppas du skämtar.

Nej, skämtar absolut inte

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Bioshock 1 & 2
Action/äventyr som utspelar sig runt 50-talet i Rapture, en undervattensstad. Riktigt najs story.
Dead Space
skräckspel med pangpang på ett rymdskepp. Riktigt roligt när man vant sig med kontrollerna.
Borderlands
"fpsrpg" eller vad man ska kalla det. Man väljer en av fyra "klasser" och ska hitta nått alien artifact eller liknande på planeten Pandorra

Permalänk
Medlem

Kanske borde nämna att jag kör pc. Men det utgick alla ifrån antar jag:)

Permalänk
Medlem

League of legends, riktigt underhållande och dessutom gratis

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Om du tycker om Minecraft samt MMO så kanske du tycker om EVE - Online. Spelet har jävligt hög inlärningskurva men när man väl förstår basics så

Dessa trailers skall ses bara i 1080p
http://www.youtube.com/user/CCPGAMES#p/c/F614A7A6461E61E1/0/e...
http://www.youtube.com/user/CCPGAMES#p/c/F614A7A6461E61E1/2/M...

Kanske BeatHazard?
http://www.youtube.com/watch?v=BHRG_WKA2pA

World of Goo?
http://www.youtube.com/watch?v=-A_JfkzPwww

Edit glömde ett par spel

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

League of legends, riktigt underhållande och dessutom gratis

Spelar jag redan lite..

Skrivet av Commander:

Om du tycker om Minecraft samt MMO så kanske du tycker om EVE - Online. Spelet har jävligt hög inlärningskurva men när man väl förstår basics så

Dessa trailers skall ses bara i 1080p
http://www.youtube.com/user/CCPGAMES#p/c/F614A7A6461E61E1/0/e...
http://www.youtube.com/user/CCPGAMES#p/c/F614A7A6461E61E1/2/M...

Ledsen men EVE verkar skit tråkigt:D

Permalänk
Medlem

Borderlands är riktigt kul, och har du en vän att lira med blir de sjukt nice!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Borderlands är riktigt kul, och har du en vän att lira med blir de sjukt nice!

Jo jag ska nog testa det.

Permalänk
Medlem

Ja EVE om något ÄTER upp all fritid man har... Trust me :S

Visa signatur

folding@sweclockers
Gaming: Intel 13700kf @ 6.1GHz, ASUS PRIME Z690-A , 2x16GB 6000MHz DDR5 HyperX, 2x 1TB SN850 i RAID0, ASUS TUF 4080 SUPER 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av megalex:

Ja EVE om något ÄTER upp all fritid man har... Trust me :S

indeed

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Det bästa spelet jag kan rekomendera är mount and blade warband har nog spelat det mer än 300 timmar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rydisen:

Nej, skämtar absolut inte

Jag menar: http://www.mmogchart.com/Chart1.html

OnT: Du kan ju ta och lira lite äldre spel? Dra igenom HL2 en gång till? Age of empires?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

mass effect serien , om du missat den.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Jag menar: http://www.mmogchart.com/Chart1.html

OnT: Du kan ju ta och lira lite äldre spel? Dra igenom HL2 en gång till? Age of empires?

Redan gjort:)

Skrivet av Devildoll:

mass effect serien , om du missat den.

Spelat mass effect 3 bara ifall jag minns rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Jag menar: http://www.mmogchart.com/Chart1.html

OnT: Du kan ju ta och lira lite äldre spel? Dra igenom HL2 en gång till? Age of empires?

Beror ju på hur man räknar ser jag Tror den sidan jag hittade det på räknade med privatservrar etc, och då låg Lineage på ~13 miljoner och WoW på ~11

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rydisen:

Beror ju på hur man räknar ser jag Tror den sidan jag hittade det på räknade med privatservrar etc, och då låg Lineage på ~13 miljoner och WoW på ~11

Precis, och sådär räknar man inte. Officiellt gäller, annars är det ju hur opålitlig statistik som helst.

Skrivet av landizz:

Redan gjort:)

Spelat mass effect 3 bara ifall jag minns rätt.

Mass Effect 3 är inte ens släppt än

Men ettan och tvåan är mycket värda att lira igenom.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Om du gillar riktigt läskiga spel så har du ju Amnesia the Dark Descent Och Penumbra Overture

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Precis, och sådär räknar man inte. Officiellt gäller, annars är det ju hur opålitlig statistik som helst.

Mass Effect 3 är inte ens släppt än

Men ettan och tvåan är mycket värda att lira igenom.

Då var det tvåan:)

Skrivet av wille61:

Om du gillar riktigt läskiga spel så har du ju Amnesia the Dark Descent Och Penumbra Overture

Kan säga att tex på Batman Arkham Asylum på sista bossen(Joker) så svettades jag och skadade för jag tycker det är skit jobbigt att ha sån press på mig.. Att möta bossar.. Att sen spela ett spel som är gjort för att få dig att skita på dig.. Nae..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av landizz:

Då var det tvåan:)

Kan säga att tex på Batman Arkham Asylum på sista bossen(Joker) så svettades jag och skadade för jag tycker det är skit jobbigt att ha sån press på mig.. Att möta bossar.. Att sen spela ett spel som är gjort för att få dig att skita på dig.. Nae..

Dawn of War 2? Ettan går också bra. Bioshock?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Om du gillar online-shooters ala valve, rekommenderar jag starkt Team Fortress 2! Underbar klassbaserad "cartoon-shooter", med stor och fin community Mycket roligt, enligt mig (och många andra) hästlängder bättre än något annat online-shooter spel på marknaden (ja, inklusive call of f*cking duty).

Som andra redan tipsat om kan jag också rekommendera The Elder Scrolls-serien, både Morrowind och Oblivion
Även Borderlands är ett kul spel, trots att det enligt mig har vissa navigationssvårigheter... Ibland väldigt svårt att veta lite mer exakt var man befinner sig i den stora världen...

Mass Effect serien är också galet bra! Av ettan och tvåan (de som släppts ännu) är tvåan helt klart bäst, men vill du ha hela storyn från början så rekommenderar jag ettan också Tvåan är verkligen magisk dock!

Andra RPG som är både långa och bra är ju också Fallout 3 och GTA IV, om du inte redan kört det.

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black