Permalänk

Wooden Boxee

Hej.

Jag ville köpa en Boxee box, men den fanns inte att köpa. Då tänkte jag att man skulle ju kunna bygga sig en egen dator. Och då skulle jag kunna skräddarsy den så att jag får en kraftfullare datorn än Boxee box, men fortfarande en hyfsat liten dator. Jag bestämde mig att materialet för bygget fick bli furu.

Wooden Boxee

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av stn1337:

Olja den!

Haha, tycker du verkligen det? Menar du att jag ska köra med klarlack?
Om ni inte kan se vissa bilder så högerklicka och välj "öppna i ny flik".

Permalänk
Hedersmedlem

Ska du inte ha nåt på "baksidan"?

(Alltså, där man ser rakt in till grafikkortet osv.)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Ska du inte ha nåt på "baksidan"?

(Alltså, där man ser rakt in till grafikkortet osv.)

Det är plexiglas! Hehe

Permalänk
Medlem

En trevlig liten skapelse.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av furuliden:

Det är plexiglas! Hehe

Jo men det ser jag ju nu, jag får fanimej kolla nogrannare nästa gång!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Skulle va snyggt om du olja in trät och skaffa blå eller röd lys diod

Edit. Såg inga dammfilter?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Inget fläktgaller?

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Skrivet av Henrikfotograf:

Skulle va snyggt om du olja in trät och skaffa blå eller röd lys diod

Edit. Såg inga dammfilter?

Skrivet av CoZalon:

Inget fläktgaller?

Jo, jag har satt på ett damfilter gjort av myggnät, men det har jag inte tagit bild på, men jag kan lägga in en bild på filtret senare. Det fungerar bra faktiskt. Och jag har ett galler liggandes, men myggnätet får bli som ett skyddande galler för det blir snyggast så tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Haha, tycker du verkligen det? Menar du att jag ska köra med klarlack?
Om ni inte kan se vissa bilder så högerklicka och välj "öppna i ny flik".

Helt klart Jodå, alla bilder gick att se!

Permalänk

Du skulle satt gångjärnen på insidan för 5/5 men snyggt gjort iaf.

Visa signatur

måndagar är ett värdelöst sätt att slösa bort en sjundedel av sitt liv.

Permalänk

hade fått 5/5 om du hade pluggat igen skruvhålen och satt gångjärnen på insidan 4/5

Permalänk
Skrivet av '[MSK:

Jäger;10729052']Du skulle satt gångjärnen på insidan för 5/5 men snyggt gjort iaf.

Skrivet av mrkissemiss:

hade fått 5/5 om du hade pluggat igen skruvhålen och satt gångjärnen på insidan 4/5

Pågrund av tekniska själ gick det inte att sätta gångjärnen på
Insidan. Men det hade varit att föredra.

Sedan så har jag faktiskt en rundstav som jag kan såga ut ploppar av och sätta i skruvhålen, men jag tänkte att det kan vara bra att vänta med det om jag skulle bli tvungen att skruva isär lådan igen, tex om jag ska olja.

Permalänk
Medlem

Blev riktigt sugen på att göra något liknande faktiskt

4/5!

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

blev ju helt okej!

Permalänk
Entusiast

Du borde uppdatera med nya bilder

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Du borde uppdatera med nya bilder

Jepp, ska göra det imorgon
Näh, kan inte idag. För bli nån annan gång.