Köpa ny mobil för ca 3000kr, hjälp!

Permalänk

Köpa ny mobil för ca 3000kr, hjälp!

Tjena, dags att köpa ny mobil men e lite osäker på vilken..
har funderat på

htc wildfire - fräck men har hört dåligt om htc och denna skulle vara slö med appar

garmin-asus a50 - soft inperson men rewievs va kassa, dålig processor, dållig android, byggd på gps..

nokia c6 - okej men e lite osäker när d gäller nokia o deras appar osv..

nokia n97mini - ?

nokia c7 - ?

samsung galaxy 551 - syrran har den å hon gillar den, så?

eller om ni har några andra förslag?

vill ha en smartphone.. skulle gärna vilja ha en nokia n900 men kostar lite för mkt...
med lr utan tagentbord och ingen sony ericsson, har dålig histora med dom..

en mobil man kan ändra och fibbla mkt med som typ en nokia n900, och måste ha 3g ,wifi, wlan [vet ej om dom 2 e samma] och tillgång till appar.
2000-3000kr typ

tack om ni kan hjälpa ]

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk

Av de Nokiatelefonerna skulle jag välja C7, då den är den enda av dina exempel som kör senaste Symbian. Appantalet växer så det knakar där. OVI Store har fyra miljoner nedladdningar per dag nu, så de företag som väljer att stå utanför blir frånåkta och får skylla sig själv.

Annars får man en Nokia N8 för 3600:- nu. Dock så är de för 3600:- sidoimporter så de saknar svenskt språk.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk

okej tack men 3600 är för mkt pengar för en telefon för mig just nu, ska strax bli farsa, så har ej råd att slänga ut en förmögenhet på mobil... max 3000 och även d känns tungt. tack, får kolla in lite mer på c7.

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

Nokia är inte att rekommendera tycker jag, däremot HTC brukar göra bra grejer. Galaxyn kan du ju inte ha eftersom man definitivt inte kan ha likadan mobil som sin syrra. Jag hade satsat på HTC!

Ha en fortsatt trevlig natt!

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem

Skulle säga en beg iphone 2g eller 3g
Möjligen att man tillome kan hitta en 3gs för det priset

Permalänk

okej tack, får checka in läget lite mer på htc ] men är inte pixlarna dålig på wildfire?

okej, men nä tack, känner inte för begagnade mobiler, men va tycker ni om http://www.dustinhome.se/pd_5010550396.aspx

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

På din lista skulle nokia c7 vara mitt förstaval

och htc wildfire mitt andraval

nokian är överlägsen rent hårdvarumässigt (symbian 3 är rätt nice oxå) och wildfire kör välkännda android (som uppskattas av så många) dock är wildfiren rätt klen hårdvarumässigt

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Skrivet av Erikn911:

På din lista skulle nokia c7 vara mitt förstaval

och htc wildfire mitt andraval

nokian är överlägsen rent hårdvarumässigt (symbian 3 är rätt nice oxå) och wildfire kör välkännda android (som uppskattas av så många) dock är wildfiren rätt klen hårdvarumässigt

okej tack men vad tyvker du om http://www.dustinhome.se/pd_5010550396.aspx

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

en legend kanske? snabbare och högre upplösning på skärmen jämfört med wildfire
http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk

rätt så fin men vill ha fler möjligheter, sen kostade den lite för mkt, säger inte nej men kanske, vill gärna få reda på vad ni tycker om den dära samsung galaxy ace

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk

Motorola Defy kanske?
Den finns på webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VolvoSwe:

Nokia är inte att rekommendera tycker jag, däremot HTC brukar göra bra grejer. Galaxyn kan du ju inte ha eftersom man definitivt inte kan ha likadan mobil som sin syrra. Jag hade satsat på HTC!

Ha en fortsatt trevlig natt!

Varför inte rekomendera NOKIA? Många talar illa om dom men kommer inte med några anledningar tycker jag.

Skrivet av twonkey:

en legend kanske? snabbare och högre upplösning på skärmen jämfört med wildfire
http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Just den skulle jag inte ta, Kompisen har en och den är seg som fan i menyerna. Och skalet får märken lätt som blir ganska synliga. Och batteritiden är katastrofdålig han måste ha med sig en laddare till skolan

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4ppy0137:

Jag tror ACE är det absolut prisvärdaste du har hittat, wildfire är i min mening alldeles för slö för att kallas "smartphone" Sen går det inte köra alla appar på den heller. Jag skulle utan tvekat kört på ACE. Är en färsk mobil också så

Sen beror det också hur snabbt du behöver den eftersom den är purfärsk, men jag har ingen aning när dom planerar att få in den heller så. Röstar helt klart för ACE, tror det är den mest kompletta mobilen för det priset!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera ZTE Blade starkt !

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Jag har bestält en ZTE Blade men funderar på att avbeställa och ta en Motorola Defy: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=760260

Så jag skulle rekommendera en Motorola Defy!

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Skrivet av H4ppy0137:

Nokia C7 är bättre köp.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Skrivet av Anonymous FTW:

Nokia C7 är bättre köp.

okej? varför?
okej så nu har jag jävligt mkt att tänka på, hehe tackar som fan

Motorola defy - fräck, engelsk version med skandinavisk keyboard app

samsung ace - najs telefon men när kmr den?

nokia c7 - telefonen värkar grym men e fortfarrande osäker när d gäller apparna.

htc legend - tveksam, kostar lite för mkt

zte blade, nej tack, den är en grym telefon men nej tack.

tack alla för er hjälp, ska lätt tänka igenom dessa innan ett köp, kmr ni med fler möjligheter så är dom alltid välkommna eller kritik mot en av telefonerna, men gärna med anledningarna oxå tack

lite ändringar
Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av VolvoSwe:

Nokia är inte att rekommendera tycker jag, däremot HTC brukar göra bra grejer. Galaxyn kan du ju inte ha eftersom man definitivt inte kan ha likadan mobil som sin syrra. Jag hade satsat på HTC!

Ha en fortsatt trevlig natt!

Göra bra grejor? Du jämför HTC (som har sämst kvalité) med Nokia (som har bäst)? You're kidding me right? Ja jag äger mobiler av båda märken. HTC snålar in på så många komponenter att det inte är sant, medan Nokia levererar kvalité rakt igenom, kanske därför de är störst i världen och anses göra tillförlitliga mobiler?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Skrivet av H4ppy0137:

okej? varför?
okej så nu har jag jävligt mkt att tänka på, hehe tackar som fan

Motorola defy - fräck, engelsk version med skandinavisk keyboard app

samsung ace - najs telefon men när kmr den?

nokia c7 - telefonen värkar grym men e fortfarrande osäker när d gäller apparna.

htc legend - tveksam, kostar lite för mkt

zte blade, nej tack, den är en grym telefon men nej tack.

tack alla för er hjälp, ska lätt tänka igenom dessa innan ett köp, kmr ni med fler möjligheter så är dom alltid välkommna eller kritik mot en av telefonerna, men gärna med anledningarna oxå tack

Avråder dig att köpa Samsung Galaxy telefoner eftersom när Samsung känner för det slutar dom släppa uppdateringar och skyller på hårdvaran (när den lätt klarar nästa version).
Alla telefoner i Galaxy serien med undantag för Galaxy S har problem med GPS mottagningen (pga mjukvaran).

Permalänk

okej tack

tbh så lutar d sig mot nokia c7 eller motorola defy..

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4ppy0137:

nokia c7 - telefonen värkar grym men e fortfarrande osäker när d gäller apparna.

på Ovistore (där du får orginal apparna) finns det inte lika mycket appar som till iphone och android men det är inte direkt så att det är svårt att hitta bra användbara appar för det

http://store.ovi.com/ Välj Nokia c7 uppe i högra hörnet på "din mobilenhet" så kommer du se appar till den telefonen så det är bara att se om utbudet duger

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

Hade nog tagit Defy om det låg mellan dom två, mest med tanke på att du slipper Symbian och får Android.

Permalänk

heh okej, tack jOn, hjälpte mig mkt
okej, tack för din synpunkt ska fundera lite extra =P

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Skrivet av H4ppy0137:

okej? varför?

Ja vart ska jag börja... måste byta dator... blir för obekvämt att skriva all text på Netbooken.

- Nokia C7 är billligare
- Nokia C7 har bättre skärmupplösning
- Nokian har två kameror Samsungen bara en
- Nokian har HD videoinspelning Samsungen har bara QVGA
- Nokian har Bluetooth 3.0 samsungen har bara 2.1
- Nokian har HSDPA 10,2Mbit Samsung bara 7,2Mbit
- Nokian har inbyggd FM-sändare
- Nokian har 8GB inbyggt minne Samsungen har 158MB??
- Nokian har inbyggt NFC chip för betalningar med mobilen
(vet inte hur det är med Samsungen där men är skeptisk)
- Nokian har Gorillaglas och är i övrigt tillverkad i stål och plast, (Samsung brukar använda mest plast i sina mobiler men osäker även där på den här)
- Nokia kommer släppa uppdateringar till den här telefonen länge, Nokia släpper fortfarande uppdateringar till sin 5800 som är två år gammal nu. Samsung har iaf tidigare varit riktigt dåliga på att släppa uppdateringar.
- Nokian har långsammare processor men det gör inte så mycket då Nokian har ett mer lättdrivet operativ. Sen är Nokians operativ grafikkortsaccelerat, det är inte det operativ som Samsungen har och Nokian har ett riktigt grymt grafikkort (Broadcom BCM2727) i C7.

Ja det var väl det lilla vad jag kom på för tillfället...

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Ja vart ska jag börja... måste byta dator... blir för obekvämt att skriva all text på Netbooken.

- Nokia C7 är billligare
- Nokia C7 har bättre skärmupplösning
- Nokian har två kameror Samsungen bara en
- Nokian har HD videoinspelning Samsungen har bara QVGA
- Nokian har Bluetooth 3.0 samsungen har bara 2.1
- Nokian har HSDPA 10,2Mbit Samsung bara 7,2Mbit
- Nokian har inbyggd FM-sändare
- Nokian har 8GB inbyggt minne Samsungen har 158MB??
- Nokian har inbyggt NFC chip för betalningar med mobilen
(vet inte hur det är med Samsungen där men är skeptisk)
- Nokian har Gorillaglas och är i övrigt tillverkad i stål och plast, (Samsung brukar använda mest plast i sina mobiler men osäker även där på den här)
- Nokia kommer släppa uppdateringar till den här telefonen länge, Nokia släpper fortfarande uppdateringar till sin 5800 som är två år gammal nu. Samsung har iaf tidigare varit riktigt dåliga på att släppa uppdateringar.
- Nokian har långsammare processor men det gör inte så mycket då Nokian har ett mer lättdrivet operativ. Sen är Nokians operativ grafikkortsaccelerat, det är inte det operativ som Samsungen har och Nokian har ett riktigt grymt grafikkort (Broadcom BCM2727) i C7.

Ja det var väl det lilla vad jag kom på för tillfället...

där har vi det jag syftade på med att nokian är hårdvarumässigt överlägsen, bra skrivet!

det enda som kan diskuteras är nokias OS; Symbian^3 som många klagar på (de flesta har antagligen aldrig testat det) jag blev iaf väldigt positivt överaskad när jag fick hem min Nokia n8 Operativsystemet är absolut i klass med android och även om app-utbudet inte är lika stort som market har ovi store det mesta man behöver.

det sämsta med mobilen mjukvarumässigt är nog webbläsaren som i princip är nåt gammalt skit dom tagit från sina första touchmobiler. Dock så är det en ny på gång (kommer i februari) och så länge kan man använda opera mobile eller opera mini.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Skrivet av Anonymous FTW:

Ja vart ska jag börja... måste byta dator... blir för obekvämt att skriva all text på Netbooken.

- Nokia C7 är billligare
- Nokia C7 har bättre skärmupplösning
- Nokian har två kameror Samsungen bara en
- Nokian har HD videoinspelning Samsungen har bara QVGA
- Nokian har Bluetooth 3.0 samsungen har bara 2.1
- Nokian har HSDPA 10,2Mbit Samsung bara 7,2Mbit
- Nokian har inbyggd FM-sändare
- Nokian har 8GB inbyggt minne Samsungen har 158MB??
- Nokian har inbyggt NFC chip för betalningar med mobilen
(vet inte hur det är med Samsungen där men är skeptisk)
- Nokian har Gorillaglas och är i övrigt tillverkad i stål och plast, (Samsung brukar använda mest plast i sina mobiler men osäker även där på den här)
- Nokia kommer släppa uppdateringar till den här telefonen länge, Nokia släpper fortfarande uppdateringar till sin 5800 som är två år gammal nu. Samsung har iaf tidigare varit riktigt dåliga på att släppa uppdateringar.
- Nokian har långsammare processor men det gör inte så mycket då Nokian har ett mer lättdrivet operativ. Sen är Nokians operativ grafikkortsaccelerat, det är inte det operativ som Samsungen har och Nokian har ett riktigt grymt grafikkort (Broadcom BCM2727) i C7.

Ja det var väl det lilla vad jag kom på för tillfället...

jävlar tack, du har lagt mkt tid för att hjälpa mig och gjort mitt val lätt, c7 blir d, nu e d bara svart eller silver jag ska lista ut hehe, tack som fan, mkt schysst!

Skrivet av Erikn911:

där har vi det jag syftade på med att nokian är hårdvarumässigt överlägsen, bra skrivet!

det enda som kan diskuteras är nokias OS; Symbian^3 som många klagar på (de flesta har antagligen aldrig testat det) jag blev iaf väldigt positivt överaskad när jag fick hem min Nokia n8 Operativsystemet är absolut i klass med android och även om app-utbudet inte är lika stort som market har ovi store det mesta man behöver.

det sämsta med mobilen mjukvarumässigt är nog webbläsaren som i princip är nåt gammalt skit dom tagit från sina första touchmobiler. Dock så är det en ny på gång (kommer i februari) och så länge kan man använda opera mobile eller opera mini.

okej =), aldrig testat symbian, men d ska bli kul.. köper den senast på onsdag tackar..

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync