Netgear: "Microsoft är game over"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zwete:

Men det är allt sant att flash inte är till för portabla enheter.

Funkar bra på HTC Desire och Samsung Galaxy Tab.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Bort med flash, in med HTML5 fullt ut, tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Funkar bra på HTC Desire och Samsung Galaxy Tab.

Är väl en definitionsfråga, de rullar kanske bra, men drar de inte mustigt me processorskraft?

edit: tänker alltså på batteritiden

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Ja flash surfning på Desire HD suger musten ur batteriet men det har ju Steve Jobs redan berättat för mig.

Typ allt suger ut batteri ur Desire HD, man skulle behöva iPad batteriet till den, då skulle man kunna slappna av lite..

Permalänk
Medlem
Skrivet av r:Grid:

Är väl en definitionsfråga, de rullar kanske bra, men drar de inte mustigt me processorskraft?

edit: tänker alltså på batteritiden

Tänker mest på Kongregates spelapp, där det körs spel i Flash, och jag skulle inte säga att den drar speciellt mycket mer än att surfa.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

Snubben är ju inte ens citerad, han kan ju ha sagt vad som helst och sen har någon skrivit om det så det blev en "känga"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Flash finns inte på iOS p.g.a säkerhetsrisker. Tyvärr är flash så stort att det inte går att ändra standard över en natt.

Annars förstår jag inte vad han har med saken att göra. Ska Netgear börjar tillverka lurar eller?

Har du någon källa?

Om sakerna implementers rätt från början ska de inte utgöra något hot.
eller just ja, om det är en iPhone så utgör det ett hot. De gick ju att jailbreaka via en pdf-exploit..

Permalänk
Inaktiv

Stämmer bra det

En sak har han ju rätt i, och det är att Windows Phone 7 är döfött !
Men å andra sidan så är ju Netgear samma skit, finns ju inget som dom tillverkar som funkar. Jag har vid åtskilliga tillfällen köpt prylar från Netgear som jag strax efter har fått reklamera/återlämna, sist var det en router, och där har jag nu helt gått över till D-Link som fungerar ypperligt bra.
Man skall nog inte kasta sten om man själv sitter i glashus!

Permalänk

Han har rätt angående Windows Phone 7. Får inte Microsoft ordentlig snurr på det snart tar Google Android stora delar av marknaden. Windows Phone 7 finns inte i en mobil under 4000 kronor. Sen finns det inte på Svenska och vi i Sverige stängs ute från vissa funktioner. Såvida inte Microsoft har gjort vid det. Men denna killen har en del rätt för sig.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem

Håller med till större del, WP7 är inte riktigt lika vasst eller har åtminstone inte lika bra hype. Det känns som att de flesta satsar på en Android/iPhone. Kan helt hålla med om att Apple kommer få tänka om sin strategi när det gäller iPhone. En utav anledningarna till att jag väljer en Android före är för att den inte är låst. Vi ska godkänna dina apps, vi ska se till att menyerna håller vår design osv. Möjligheterna i en Android lur är helt enkelt mycket större och att man hävdar att flash inte fungerar bra på mobila enheter är bara okunskap. Apple vill helt klart bara ha "sitt egna".

Permalänk
Medlem

Har ägt en iPhone 3GS och sitter nu med en Windows Phone 7.

Visst går det dåligt för Windows Phone 7, men det betyder inte att det är en dålig mobil.
Problemet är att det är så många stureplansidioter som jobbar på mobilaffärerna, som tror att Android är hårdvara
och självklara valet idag är HTC eller iPhone för att HTC har Android hårdvara. Windows Phone 7 har visat sig spöa
skiten ur iPhone och Android på hög klass, och flash vadå? Jag slipper massa skitreklam på youtube, jag slipper massa
delays då flash äter så mycket cpu. Hur många gånger mina polare har fått starta om sina androids måste jag räkna väldigt länge.
Windows Phone 7 är en unik telefon, i grymmaste sätten, Microsoft sätter hårdvarukrav då och då för att optimera alla spel och
program till varje WP7. Till skillnad från SE som fick 2.1 när påven håller på att tveka om gud finns.

Sen måste folk notera att rom inte byggdes på en dag, likaså iPhone och Android.

Mobiler från HTC t.ex med Android och iPhone har blivit en mainstream vara, betyder inte att dem är bäst.
Windows Phone 7 är kanonlurar, och WP7 visar att Microsoft är världens bästa mjukvaruutvecklare.
Zune spöar sönder iTunes, och en mänsklig individ måste hålla med om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvalaSnubben:

Snubben är ju inte ens citerad, han kan ju ha sagt vad som helst och sen har någon skrivit om det så det blev en "känga"

Får hoppas att swec inte skriver om det...

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ryssfemma:

Har ägt en iPhone 3GS och sitter nu med en Windows Phone 7.

Visst går det dåligt för Windows Phone 7, men det betyder inte att det är en dålig mobil.
Problemet är att det är så många stureplansidioter som jobbar på mobilaffärerna, som tror att Android är hårdvara
och självklara valet idag är HTC eller iPhone för att HTC har Android hårdvara. Windows Phone 7 har visat sig spöa
skiten ur iPhone och Android på hög klass, och flash vadå? Jag slipper massa skitreklam på youtube, jag slipper massa
delays då flash äter så mycket cpu. Hur många gånger mina polare har fått starta om sina androids måste jag räkna väldigt länge.
Windows Phone 7 är en unik telefon, i grymmaste sätten, Microsoft sätter hårdvarukrav då och då för att optimera alla spel och
program till varje WP7. Till skillnad från SE som fick 2.1 när påven håller på att tveka om gud finns.

Sen måste folk notera att rom inte byggdes på en dag, likaså iPhone och Android.

Mobiler från HTC t.ex med Android och iPhone har blivit en mainstream vara, betyder inte att dem är bäst.
Windows Phone 7 är kanonlurar, och WP7 visar att Microsoft är världens bästa mjukvaruutvecklare.
Zune spöar sönder iTunes, och en mänsklig individ måste hålla med om det.

Du skriver att OS och hårdvara är olika saker och sedan höjer du din Windowstelefon till skyarna för att den har bra hårdvara? Var inte de två helt olika saker nyss?

Sen tror jag att både Windows och Symbian är illa ute på mobilmarknaden. Apple håller dessutom på att tappa sin teknikspets som de haft ett tag till förmån för design vilket inte kommer hålla i längden.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

"microsoft är game over"

skön Aftonbladet-headline

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Du skriver att OS och hårdvara är olika saker och sedan höjer du din Windowstelefon till skyarna för att den har bra hårdvara? Var inte de två helt olika saker nyss?

Sen tror jag att både Windows och Symbian är illa ute på mobilmarknaden. Apple håller dessutom på att tappa sin teknikspets som de haft ett tag till förmån för design vilket inte kommer hålla i längden.

Alla Windows Phone 7 har i princip samma hårdvara då OEM'sen måste följa kraven ifrån Microsoft.
Och ja, jag höjer Windows Phone 7 till skyarna för artikeln handlar om mjukvaran WP7, ville bara påpeka något om mainstream marknaden när det kommer till Android.

Permalänk
Medlem

vaa!?
jag surfar på vilken hemsida som helst, i min mobil, precis som på datorn.

HTC HD2

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arginj:

Rätt företag att klaga... Har haft flera produkter från Netgear, och har aldrig varit så missnöjd.

+1.

Permalänk
Medlem

Har tre Netgearprylar. FVL328, FS105 och PS110, alla funkar klockrent och har gjort så i många år nu. Angånde klädkommentaren så 100ggr av 100 så väljer jag den stilen framför att visa kallingarna som några lowlife fängelsekunder.

I övrigt så verkar han vara helt rätt ute i sina kommentarer. WP7 är dött. De som har momentum är Ios och framförallt Android. Att hr Jobs har ett större ego än universum är väl allmänt känt och det är ju en hel del av deras lösningar som är resultat av det egot.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 128GB 3600, RTX4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbesApa:

Hört talas om sandbox? Nej jag trodde väl det.

haha .. rolig kille du. Kan ersänna att jag uttryckte mig lite fel.

Men jag kan förklara för dig vad jag menade.
Flash har mycket säkerhetsrisker och det är inte okänt någonstans.
Och då "visar" Apple det genom att inte ha stöd för flash vilket också skakar hela Adobe
då iPhone är en "ganska" stor säljare.

Då frågar du mig varför gör dom inte då så på alla deras Mac's.
Svar: Jo för då hittar folk anledning att inte köpa en Mac och då går försäljningen dåligt.
Medans en mobiltelefon inte får folk att ändra sig då man inte har så stort behov av flash.

Skrivet av Joka_90:

Har du någon källa?

Om sakerna implementers rätt från början ska de inte utgöra något hot.
eller just ja, om det är en iPhone så utgör det ett hot. De gick ju att jailbreaka via en pdf-exploit..

Läs det jag skrev ovan så förstår du. Sen om det gick att jb'a eller inte via en PDF
stör inte mig. Men iPhone är väl ganska känd för att vara "låst"? Och det betyder väl att
den också är säkrast av alla lurar? Fördel eller nackdel vet jag inte.

Men flash bör utvecklas mer eller mindre
Det är lätt att ligga först alla varv när du inte har någon bakom dig. Adobe behöver någon
konkurrent av nåt slag, enligt mig.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Satt och jämförde min samsung omnia (WP7) med min polares htc desire (Android) och min pappas iPhone 3GS (visserligen inte iphone 4 men ändå) och OJ vad de andra telefonerna framstod som stenålderstelefoner jämfört med min WP7. Android är laggigt, fult och segt i jämförelse och iOS ser riktigt risigt ut. OJ vad nöjd jag är med mitt köp. Tror att de flesta som väljer telefon inte känner till WP7 utan kör på "iPhone för den är bäst" eller android för att de inte har råd eller inte pallar apple, men om WP7 blir mer välkänt så måste Apple göra nåt åt det för WP7 kommer bli rena drömmen när de fixar marketplace osv.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

...Steve Jobs som flaskhalsar hela utvecklingen inom branschen med det ytterst begränsade IOS. Flash fungerar alldeles utmärkt till mobila enheter, Desire HD är ett utmärkt exempel för detta. Det är nog snarare så att flash inte fungerar så bra för Apples produkter och IOS, med tanke på vissa produkter med bristfällig hårdvara, som Iphone 4.

Contradictions collapse.

Permalänk
Skrivet av Hakkenarsk:

Contradictions collapse.

huh?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

XD
Quod erat demonstrandum

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte värt att smutskasta någon eller något. Det går att motbevisa alla påståenden då det finns alldeles för många undantag. En router går att göra bättre med mjukvara och likaså med appar i smartphones.

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zillio:

haha .. rolig kille du. Kan ersänna att jag uttryckte mig lite fel.

Men jag kan förklara för dig vad jag menade.
Flash har mycket säkerhetsrisker och det är inte okänt någonstans.
Och då "visar" Apple det genom att inte ha stöd för flash vilket också skakar hela Adobe
då iPhone är en "ganska" stor säljare.

Då frågar du mig varför gör dom inte då så på alla deras Mac's.
Svar: Jo för då hittar folk anledning att inte köpa en Mac och då går försäljningen dåligt.
Medans en mobiltelefon inte får folk att ändra sig då man inte har så stort behov av flash.

Läs det jag skrev ovan så förstår du. Sen om det gick att jb'a eller inte via en PDF
stör inte mig. Men iPhone är väl ganska känd för att vara "låst"? Och det betyder väl att
den också är säkrast av alla lurar? Fördel eller nackdel vet jag inte.

Men flash bör utvecklas mer eller mindre
Det är lätt att ligga först alla varv när du inte har någon bakom dig. Adobe behöver någon
konkurrent av nåt slag, enligt mig.

Stängd och säker är två olika saker. Stängd i det här fallet betyder bara att Apple styr mjukvaran till den med järnhand. Det innebär på inget sätt att den är säkrare mot virus och annat dåligt vilket har visat sig.

Den stängda plattformen och den hårda kontrollen har som du säger för och nackdelar. Fördelen är ju att det är en väldigt fin integration mellan olika Appleprodukter. Nackdelen är ju då att man får mindre valfrihet.

I slutändan kommer nog bråket mellan Adobe och Apple skada Apple mer än Adobe.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Går jailbreaka enkelt en iphone och köra rooting på en android. Sedan finns det diverse alternativa synkningsprogram och hack för iphone. Om iphone fastnar i recoverymode kan en lekman ordna det felet själv utan att behöva lämna in telefonen på verkstad. Så jag vet inte om jag kan hålla med om att ios är mer låst än android för den vanliga privatpersonen.

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Total_Cu:

Går jailbreaka enkelt en iphone och köra rooting på en android. Sedan finns det diverse alternativa synkningsprogram och hack för iphone. Om iphone fastnar i recoverymode kan en lekman ordna det felet själv utan att behöva lämna in telefonen på verkstad. Så jag vet inte om jag kan hålla med om att ios är mer låst än android för den vanliga privatpersonen.

Uhm, du säger att man inte kan säga att iOs är mer låst än android trots att man måste jailbreaka den eller "använda andra hacks". Hur tusan får du det att gå ihop, man kan väl hacka i princip alla system frågan är hur öppet det är utan att man gjort det!

När det gäller windows phone 7 så tänker jag inte säga mer än att jag tycker om min Omnia 7 riktigt mycket, om det kommer att dö ut har jag ingen aning om men det är ett jäkligt bra mobilt OS.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Hans klädstil är en smaksak.
Netgear WNR3700 och D-link DIR-655 är bland de bästa router ute just nu.
Och ja, netgear kommer snart ut med nya modeller WNR3800 och WNDR4000 för er som undrar.

Annars är artikeln oinstressant

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

I slutändan kommer nog bråket mellan Adobe och Apple skada Apple mer än Adobe.

Jag tror inte det. När det tillkännagavs att iphone aldrig kommer stödja flash så sporrade det utvecklingen av HTML5. Se bara på Youtube som inte var sena med att lägga upp en html5-variant. videoklipp är nog enskilt det flashmaterial som används allra mest, så om/när html5 börjar bli standard för det så försvinner en stor del av behovet.

fast det hade nog hänt ändå, förr eller senare

Permalänk
Medlem

Sålde min iphone 4 p.g.a avsaknad av Flash.. Blev nöjd när jag fick min HTC Desire, gör stor skillnad när man surfar mycket i telefonen. Men varför det här ens är en nyhet, är för mig en gåta!?