Permalänk
Medlem

RAM-minne

Hallå alla data kunniga!

Tänkte skrämma upp min gamla dator med lite mer minne.
Jag har en Fujitsu-Siemens, Scaleo 800S som är några år.
Det sitter 2 st. 512 Mb i dag, det finns 4 slottar.
Det beror väl på vad moderkortet klarar av??
Hur mycket kan jag stoppa in?
Tänkte även uppgradera till Windows 7, om "burken" klarar av det?
Tacksam för alla svar!!!
Matte

Permalänk
Medlem

Tvekar på om det är en bra ide att uppgradera till win 7.

Permalänk
Entusiast

Har du någon länk till själva datorn? Vad är det för Moderkort tror jag är viktigast i detta fall.

EDIT: Med tanke på vad tråden ligger så andar jag att du kör på Intel processor?

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Inaktiv

Windows xp är nog bättre för äldre datorer då det har lägre systemkrav så det kommer nog att kännas snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stakz:

Tvekar på om det är en bra ide att uppgradera till win 7.

Varför är det en dålig ide att uppgradera till Windows 7?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Har du någon länk till själva datorn? Vad är det för Moderkort tror jag är viktigast i detta fall.

EDIT: Med tanke på vad tråden ligger så andar jag att du kör på Intel processor?

Jag är ganska dålig på det här med datorer. Men jag tror det är Intel?? Var kan jag hitta den uppgiften?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nymme199:

Varför är det en dålig ide att uppgradera till Windows 7?

om jag minns rätt ska win 7 ha minst 2gb ram helst

Permalänk
Medlem

tycker du borde ta bort din mail från första inlägget , annars kommer spambottarna hitta den och sen är din hotmail mer spammad än tidigare.

http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html

med hjälp av det programmet kan du ta reda på det mesta om din dator.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |