problem med bluetooth

Permalänk
Medlem

problem med bluetooth

hejsan, jag har formaterade om min dator för ett tag sen. efter det så funkade inte min bluetooth på datorn, men det brydde jag mig inte om. men nu så skulle jag behöva ha det i datorn, så då laddade jag ner drivrutinerna till datorn. då stod det att jag inte hade någon bluetooth enhet under tiden jag installerade, men jag fortsatte. så nej det funkar inte, när jag höger klickar på bluetooth ikonen nere till höger står det bara att ingen bluetooth enhet är inkopplade. detta funkade innan jag formaterade om datorn.

jag har en TravelMate 2460 med windows xp sp3.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du ska säkert installera nån mjukvara för att aktivera wlan/blåtand först och sen installera drivrutiner till BT'n, jag var tvungen att göra så på min HP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du ska säkert installera nån mjukvara för att aktivera wlan/blåtand först och sen installera drivrutiner till BT'n, jag var tvungen att göra så på min HP.

jo men det finns bara en grej att ladda ner från acers hemsida:O

Permalänk
Medlem

Du har ingen bluetooth-switch? På min extensa 5620G finns en som man måste aktivera(sen car det inte ens en BT-modul i den men ändå).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jo precis vad jag skulle skriva, finns det ingen mjukvara för det så är det en HW switch.

Permalänk
Medlem

har provat att trycka igång den på knappen, men det funkade inte