Permalänk
Medlem

Sista koll SB 12 500 kr

Hej vill bara kolla så att följande uppsättning blir bra

ni får 1 timme på er

http://www.inet.se/kundvagn/visa/184912/sista-koll

Sen blir det köp!

Permalänk
Medlem

Du kommer absolut inte bli besviken!

Permalänk
Medlem

Skulle slängt med en CPU kylare med.

Visa signatur

www.kategorib.se - Allsvenskan Tifo.

Permalänk
Medlem

Är ingen hårdvau-expert, men jag kan av egen erfarenhet säga att tangentbordet inte är något att hurra över. Jag köpte själv ett sådant för ca 3 månader sedan, och det kändes plastigt, lagg i kabeln (inte i USB porten!) och tillhörande USB-portar i tangenbordet fungerar bara när dom känner för det. Köpte ett nytt efter några veckor, så jag råder dig till att välja något annat.

Visa signatur

Moderkort: ASUS P7P55D-E Pro, Grafikkort: Gigabyte HD6950 2GB, Processor: Intel i5 760 2,8GHz (3,6 GHz), Kylning: Noctua NH-U12P SE2, RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DDR3, Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint, Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W 80+, Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Jag har en stor noctua-historia sedan tidigare, därav adaptorsetet jag beställde

Det jag letar efter i tangentbord är att det ska vara notebook knappar. Sånna platta. De är så otroligt sköna att skriva på tycker jag nu när jag köpte min första laptop.
Har ni några tips på "notebook" tangentbord? De måste vara i standardformat, inte nått ihoptryckt då jag inte orkar lära om det!

tack så mycket!

Permalänk
Skrivet av yagel:

Hej vill bara kolla så att följande uppsättning blir bra

ni får 1 timme på er

http://www.inet.se/kundvagn/visa/184912/sista-koll

Sen blir det köp!

vet inte om intels ssd har skruvhål under disken jag köpte en corsair o till den behövde jag inte adaptern då fractals låda har hål för 2.5" oxå iof bara 49:- men annars ser allt fin fint ut

Visa signatur

[Asus GTX1070] [Intel i7 4790k] [Corsair Vengence 16GB@1680MHz] [Asus Z97-A] [Hyper 212 EVO] [Fractal Design R5] [Corsair HX850W] [SAMSUNG 840 EVO 5000GB] [Raid 2x2TB ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yagel:

Jag har en stor noctua-historia sedan tidigare, därav adaptorsetet jag beställde

Det jag letar efter i tangentbord är att det ska vara notebook knappar. Sånna platta. De är så otroligt sköna att skriva på tycker jag nu när jag köpte min första laptop.
Har ni några tips på "notebook" tangentbord? De måste vara i standardformat, inte nått ihoptryckt då jag inte orkar lära om det!

tack så mycket!

Jag kan starkt rekommendera det jag själv köpte efteråt:
http://www.inet.se/artikel/6101364/logitech-ultrax-premium-ke...

Lågprofil knappar, som du vill ha. Tangentbordslayouten är svensk, den är bara annorlunda på bilden.

EDIT: Den ända nackdelen på tangentbordet är att den inte har Next/Previous knappar i media-fältet. Den har de flesta andra vanliga mediaknappar, men inte dom. Jag har dock remappat en annan useless knapp på tangentbordet som sköter min "Next track" funktion, så det går att lösa.

Visa signatur

Moderkort: ASUS P7P55D-E Pro, Grafikkort: Gigabyte HD6950 2GB, Processor: Intel i5 760 2,8GHz (3,6 GHz), Kylning: Noctua NH-U12P SE2, RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DDR3, Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint, Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W 80+, Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av vobpler:

Jag kan starkt rekommendera det jag själv köpte efteråt:
http://www.inet.se/artikel/6101364/logitech-ultrax-premium-ke...

Lågprofil knappar, som du vill ha. Tangentbordslayouten är svensk, den är bara annorlunda på bilden.

EDIT: Den ända nackdelen på tangentbordet är att den inte har Next/Previous knappar i media-fältet. Den har de flesta andra vanliga mediaknappar, men inte dom. Jag har dock remappat en annan useless knapp på tangentbordet som sköter min "Next track" funktion, så det går att lösa.

Ah ok, synd att de inte har tangentbordet inne. Kanske skippar det nu, behövs ju faktiskt inte för att starta datorn har ju ett par hemma!

Är det något annat jag bör fundera kring?

Permalänk
Medlem

order lagd! go me!

Permalänk
Medlem

Hoppas att du inte köpte adapterkittet till ssdn bara isåfall var det mer eller mindre 50 kr i sjön då det är väldigt lätt att montera ssddiskar i fractals hdvaggor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yagel:

order lagd! go me!

Skriv gärna här sen när datorn kommit till dig och om allt funkar och så, då jag har tänkt köpa ett liknande paket som du beställt och undrar om allt går bra så jag blir ännu lite säkrare när jag beställer från inet

Citera gärna denna kommentar då så att jag hittar tillbaka Hoppas jag inte är till besvär!

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Hoppas att du inte köpte adapterkittet till ssdn bara isåfall var det mer eller mindre 50 kr i sjön då det är väldigt lätt att montera ssddiskar i fractals hdvaggor.

Aja, 50 kr känns inte så hårt. Gött att gardera sig

Skrivet av Woxics49:

Skriv gärna här sen när datorn kommit till dig och om allt funkar och så, då jag har tänkt köpa ett liknande paket som du beställt och undrar om allt går bra så jag blir ännu lite säkrare när jag beställer från inet

Citera gärna denna kommentar då så att jag hittar tillbaka Hoppas jag inte är till besvär!

Kan jag göra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av yagel:

Aja, 50 kr känns inte så hårt. Gött att gardera sig

Kan jag göra!

Tackar! Datorn kanske har kommit vid det här laget också?

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee