Black ops laggar, tips uppskattas

Permalänk
Medlem

Black ops laggar, tips uppskattas

Problemet är att jag helt enkelt får fps drop och har fått enda sedan början, ibland kan det funka okej och ibland förjävligt, men det händer aldrig att jag kan lira ett helt game utan att fpsen går ner under 40 vilket är väldigt irreterande.
Det är oftast när det "händer" mycket som det laggar, t ex när jag börjar skjuta, det är många explosioner runt omkring eller liknande.
Jag har sänkt grafiken och skrivit in diverse commands i consolen som ska reduca lagg. Dock inte sänk resolution eftersom det skulle göra spelet mycket tråkigare och som jag har hört det så funkar det bättre med den resolutionen som skärmen är anpassad för.

Min dator:

ATI Radeon HD 4770
4Gb RAM
Pentium Dual-core CPU E5300 @ 2.60GHZ

Jag vet att det inte är den bästa datorn men den ska funka om man kollar på recommended specs.
Enligt min polare är det grafikkortet som borde bytas ut men jag vill gärna bekräfta det.
Dock så märker jag att det blir lite mindre lagg om jag t ex stänger av skype (som för övrigt är det enda program jag har på när jag lirar black ops)

Permalänk
Avstängd

Vilka settings kör du med?
Testat överklocka processorn?
MHz på ramminnet?

Grafikkortet borde klara det.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Avstängd

Jag kan bara tala om egna erfarenheter och kompisar. Dual boota windows xp och prova. orkar inte gå in på alla detaljer. Men om du har provat alla "fixar" och det int fungerar endå. Så kanske XP fungerar som det gort för mig och alla jag känner som spelar black ops. hej

Permalänk
Medlem

jag kör med 1920x1080 och har stängt av alla shadow, auto aliasing och sådant, och nej har inte överklockat proccesorn, har hört att garantin försvinner då men det kanske inte är så viktigt.

Vet ej MHz på RAM, hur tar man reda på det?

Och jag har inte windows xp utan windows 7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eff006:

jag kör med 1920x1080 och har stängt av alla shadow, auto aliasing och sådant, och nej har inte överklockat proccesorn, har hört att garantin försvinner då men det kanske inte är så viktigt.

Vet ej MHz på RAM, hur tar man reda på det?

Och jag har inte windows xp utan windows 7

Ofan, så det går inte att dual boota xp?

Win7 - 30fps, ryckigt

XP sp3 - 91fps inga fps drops, smooth play

Permalänk
Medlem

mm har runt 30 fps, riktigt irreterande
Dock tycker jag att min dator känns lite allmänt seg så jag vet inte riktigt.
T ex så har jag problem med att ladda youtube videos och få upp servrar på black ops, kan ibland få upp typ max 5st, har ändå 100 mb fiber så det känn som att något är fel.

Permalänk
Medlem

Gjorde precis ett test på http://www.systemrequirementslab.com och enligt dem så är det proccesorn som failar.
Grafikortet är mer än vad som behövs så jag tror inte att det är det som är felet

Permalänk
Medlem
Skrivet av eff006:

Problemet är att jag helt enkelt får fps drop och har fått enda sedan början, ibland kan det funka okej och ibland förjävligt, men det händer aldrig att jag kan lira ett helt game utan att fpsen går ner under 40 vilket är väldigt irreterande.
Det är oftast när det "händer" mycket som det laggar, t ex när jag börjar skjuta, det är många explosioner runt omkring eller liknande.
Jag har sänkt grafiken och skrivit in diverse commands i consolen som ska reduca lagg. Dock inte sänk resolution eftersom det skulle göra spelet mycket tråkigare och som jag har hört det så funkar det bättre med den resolutionen som skärmen är anpassad för.

Min dator:

ATI Radeon HD 4770
4Gb RAM
Pentium Dual-core CPU E5300 @ 2.60GHZ

Jag vet att det inte är den bästa datorn men den ska funka om man kollar på recommended specs.
Enligt min polare är det grafikkortet som borde bytas ut men jag vill gärna bekräfta det.
Dock så märker jag att det blir lite mindre lagg om jag t ex stänger av skype (som för övrigt är det enda program jag har på när jag lirar black ops)

Jag har ngt bättre spec på min dator än vad du har och spelet rycker och fryser sig hela tiden. Misstänker att de har lagt min systemkraven för högt. Mitt råd, lägg spelet på hyllan och börja spela BC2 istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lepus:

Jag har ngt bättre spec på min dator än vad du har och spelet rycker och fryser sig hela tiden. Misstänker att de har lagt min systemkraven för högt. Mitt råd, lägg spelet på hyllan och börja spela BC2 istället.

jag har en i7 870 @ 4ghz, 6gb ddr3 @ 1600mhz, GTX 460 1gb SOC SLI och mitt hackar också och har gjort hela tiden.
Det är spelet som är otroligt dåligt optimerat.. Vill man tvunget köra det så installera XP då ska det mesta lagget försvinna (Om du har minimum spec dator alltså) Själv så vägrar jag och tycker 3arch har gjort ett skitjobb som enbart har fokuserat på xbox 360

Permalänk
Medlem

vad har du för nättag?

Permalänk
Medlem

Det är din processor.

Permalänk
Medlem

vad ska man igentligen ändra i configen på BO MP så att fps dropsen försvinner, ligger emellan 30-120fps oftast.

Visa signatur

*Gamingdatorn=Cooler Master Storm Scout|Gigabyte GA-EP45-DS3|Intel Core 2 Quad Q6600 3,7 GHz|4GB DDR 2 800Mhz|EVGA GTX 570 |Windows 7 64-bit Professional|Logitech MX 518|Siberia Steelseries V2| Iphone 3GS |:)
*LaptoppeP=Lenovo Thinkpad|Intel Core i3-2310M 2,1GHz|4GB ram Minne|