Asus Geforce GTX 295 MARS

Permalänk
Medlem

Jävlar, 11k för en grafikkort...>.> dessutom äter den ström som ##%##.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Töntvarning på detta grafikkortet. Oimponerande prestanda och skrattretande pris. Men förståss är det ju inte tänkt som en produkt som egentligen ska säljas i mer än en handfull exemplar.

Permalänk
Medlem

Hur kan man i artikeln yttra sig om att det är dålig fläkt på kortet för att sedan sätta under positiva egenskaper att den är välbyggd?

Visa signatur

BAAH

Permalänk
Medlem

Helt kriminellt att både tillverka eller köpa en sådan här produkt.

Att bränna så mycket el för något så meningslöst som att någon idiot (rent ut sagt) inte kan tåla sig med någon fps mindre och vill enbart komma åt skrytvärdet.

Vad ni gör med era pengar är en sak men ge f-n att i att miljöförstöra _vår_ planet med poänglös energiförbrukning. >(

Visa signatur

Mac'ens förfall heter inte PC. Det heter 'iPhone'. Bleh!
Surface computing FTW men ge mig en rejäl platta att leka på - ingen futtig 'tablet'!

Permalänk
Medlem

Vilket skämt. Gör grafikkort som är vettiga, prisvärda, energinsnåla, snabba men som också är tysta. Det är ju där utmaningen ligger.. inte att dunka på så mycket skit som möjligt och hoppas på att det fungerar och kunna skriva coola specs på ett papper.

En rolig sak med ett sådant här grafikkort är ju att det även drar orimligt mycket när man typ kör Windows Aero också så den totala strömförbrukningen springer ju iväg på en gång.

Skräp.

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme

Permalänk
Medlem

Nog för att man vill göra prylar som presterar bättre än bäst och att det då kostar ordentligt med pengar. Det viktiga är då också att man kan göra kylning som håller måttet och inte gör att prylarna slutar fungera vid för hög belastning.
Då är det skandal med tanke på vad man betalar.

Jag menar, vem skulle betala för en bärbar dator som inte kan kylas ordentligt så den stängs ned när man arbetar med grafiktunga program tex. Eller vem skulle betala för en hårddisk som ger upp vid för hög belastning. Ja listan skulle kunna göras lång.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse Laserman
De som lägger 11000 kr på det här grafikkortet borde skjutas. Inte på en skottkärra fram utan i huvudet...

...eller åtminstone fråntas ansvaret för sin egen ekonomi.

bästa inlägget hittills

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk

Alltså jag undrar om det överhuvudtaget finns nån som köper detta kort?
Den som köper detta kort blir idiot klassad direkt.

Kanske nån rik snubbe som inte vet ett skit om datorer och som bara kollar på prislappen skulle köpa den..

Permalänk
Medlem

Ibland räcker det med att det går att köpa ett sånt kort för att köpa det..

den finns därför köper man den.. kanske att den e limited edition.. så man kan skryta i hela 6 månader innan den blir överkörd av nästa generations grafikkort. hehe

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Alltså jag undrar om det överhuvudtaget finns nån som köper detta kort?
Den som köper detta kort blir idiot klassad direkt.

Kanske nån rik snubbe som inte vet ett skit om datorer och som bara kollar på prislappen skulle köpa den..

Läs nyheten ordentligt och läs kommentarerna innan du själv kommenterar för fan

Klart som fan det finns folk som köper de här korten, kommer ju bara i 1000 exemplar!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
Läs nyheten ordentligt och läs kommentarerna innan du själv kommenterar för fan

Klart som fan det finns folk som köper de här korten, kommer ju bara i 1000 exemplar!

Eh jag har läst nyheten och kommentarerna.
Varför tror du nåt annat?
Kortet är ju överprisat så in i helvete och suger allmänt apröv så jag står fast vid min åsikt att endast idioter köper detta kort.

Sen förstår jag inte varför det gör kortet "bättre" att de endast tillverkar 1000 exemplar av kortet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Eh jag har läst nyheten och kommentarerna.
Varför tror du nåt annat?
Kortet är ju överprisat så in i helvete och suger allmänt apröv så jag står fast vid min åsikt att endast idioter köper detta kort.

Sen förstår jag inte varför det gör kortet "bättre" att de endast tillverkar 1000 exemplar av kortet.

Så där är det med allt som presterar i den absoluta toppen. Det finns folk som betalar flera hundra tusen för saker som knappt är bättre än "prylen" som är näst "bäst" och som kostar flera gånger mindre. Vill man ha det bästa och vara unik och har pengarna så spelar det ingen roll. Ja du kan få ett nästan lika bra kort för hälften av pengarna men vad spelar det för roll för någon där 5000kr = 50kr för en vanlig dödlig? Måste man vara idiot för det? Eller så finns det som som skiter i pengarna även om de inte har så mycket utan bara skall ha det unika, bästa eller vad du nu vill kalla det. De personerna kallas för entusiaster som där kan du inte prata om pengar.

Man kan ta vilket område som helst så har man samma fenomen. Hi-fi entusiaster kan man också ta som exempel, eller bilentusiaster. Man kan resonera precis lika där.

Har man ett intresse eller helt enkelt är stormrik så spelar inte prislappen så stor roll. Har man däremot 10-15k i månaden måste man tänka på vad man lägger pengarna på och då gäller det att prioritera om man är entusiast.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Gnällclockers?

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Så där är det med allt som presterar i den absoluta toppen. Det finns folk som betalar flera hundra tusen för saker som knappt är bättre än "prylen" som är näst "bäst" och som kostar flera gånger mindre. Vill man ha det bästa och vara unik och har pengarna så spelar det ingen roll. Ja du kan få ett nästan lika bra kort för hälften av pengarna men vad spelar det för roll för någon där 5000kr = 50kr för en vanlig dödlig? Måste man vara idiot för det? Eller så finns det som som skiter i pengarna även om de inte har så mycket utan bara skall ha det unika, bästa eller vad du nu vill kalla det. De personerna kallas för entusiaster som där kan du inte prata om pengar.

Man kan ta vilket område som helst så har man samma fenomen. Hi-fi entusiaster kan man också ta som exempel, eller bilentusiaster. Man kan resonera precis lika där.

Har man ett intresse eller helt enkelt är stormrik så spelar inte prislappen så stor roll. Har man däremot 10-15k i månaden måste man tänka på vad man lägger pengarna på och då gäller det att prioritera om man är entusiast.

Helt rätt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ett annat stort problem är de enorma krav grafikkortet ställer på datorns nätaggregat. Med över 600 W förbrukning vid vägguttaget krävs en riktig toppmodell som i sin tur kostar över tusenlappen. I en situation där både processor och grafikkort maxbelastas blir förbrukningen troligen ännu högre och då börjar det bli dags att akta propparna hemma.

Dem där gamla porslinspropparna som är rätt vanliga, än idag i lite äldre byggnader, lär säkerligen gå varma innan dem sticker. I synnerhet dem tröga.

När en speldator riskerar att smälla säkringen vid belastning så kan man nog ses som el-operatörens bäste vän.
Har man råd att insförskaffa sig all den hårdvara som behövs för att nyttja ett sådant här grafikkort till fullo, har man också råd med elräkningen.
Men sitter man och prioriterar varenda krona för att få råd till detta grafikkort, bör man också se till att elförbrukningen är med i beräkningen.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk

Plats: Stockholm
Registrerad: mar 2008
Anmärkningar:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akarr
Ibland räcker det med att det går att köpa ett sånt kort för att köpa det..

den finns därför köper man den.. kanske att den e limited edition.. så man kan skryta i hela 6 månader innan den blir överkörd av nästa generations grafikkort. hehe

Citera:

Ibland räcker det med att det går att köpa ett sånt kort för att köpa det..

den finns därför köper man den.. kanske att den e limited edition.. så man kan skryta i hela 6 månader innan den blir överkörd av nästa generations grafikkort. hehe

Haha dom får skryta några veckor bara
5870 är likvärdigt till en bråkdel av priset!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erik Arvidsson
Plats: Stockholm
Registrerad: mar 2008
Anmärkningar:

Citera:

Ibland räcker det med att det går att köpa ett sånt kort för att köpa det..

den finns därför köper man den.. kanske att den e limited edition.. så man kan skryta i hela 6 månader innan den blir överkörd av nästa generations grafikkort. hehe

Haha dom får skryta några veckor bara
5870 är likvärdigt till en bråkdel av priset!

MARS har funnits sett tag.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Finns ingen anledning att köpa detta kort. Den drar mer ström och har högre temp ingen stor skillnad i prestanda. Samtidigt tror jag ati 5870 knäcker den här upp och ner. Billigare mindre strömförbrukning och lägre värme.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax89
Dem vill få bort uppmärksamhet från ati. Nvidia känns bara osäkrare.

Detta kortet är gammalt.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk

Är det någon här som har detta kort?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II X3 720BE @ 3.5GHz | LeadTek GTX 260 | 4GB OCZ Reaper | Corsair 650W | 3DMARK06: 16723

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LameAimer Oskar
Är det någon här som har detta kort?

Mycket tveksamt

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Ati 5870 är väl inte vassare än dethär? kanske om du kör med flera stycken men inte annars.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikn911
Ati 5870 är väl inte vassare än dethär? kanske om du kör med flera stycken men inte annars.

MARS äter 5870 till frukost, men visst. det drar lite väl mycket energi och så, men om varken det eller plånboken avgör då är ju detta najs, de är de som är power!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelgor
MARS äter 5870 till frukost, men visst. det drar lite väl mycket energi och så, men om varken det eller plånboken avgör då är ju detta najs, de är de som är power!

mm bra pris! och antal

Visa signatur

Don't Touch Moderator(du måste folda för att få +poäng)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelgor
MARS äter 5870 till frukost, men visst. det drar lite väl mycket energi och så, men om varken det eller plånboken avgör då är ju detta najs, de är de som är power!

två 5870or i crosfire äter Mars till lunch xD

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Re: Asus Geforce GTX 295 MARS

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Världens snabbaste grafikkort, så beskrivs Asus Geforce GTX 295 MARS. SweClockers kontrollerar om påståendet stämmer och ställer modellen på prov i en mängd påfrestande tester.

Läs artikeln

Tycker ni skall ändra det till världens snabbaste Nvidia kort eftersom jag inte hittar något kort från huvudkonkurrenten i testet...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Lite nyfiken hur står sig dethär kortet mot 5970 rent prestandamässigt.

alltså inte prestanda/krona eller Vilken som innehåller nyast teknik såsom dx 11 osv.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem

Har sett kortet irl. Min polare känner en här i Malmö som har ett kort i sin dator. Skulle faktiskt inte vilja kalla MARS för ett grafikkort, skulle mer vilja kalla det ett ilsket, rytande monster. Låter som ett jävla jetplan när det körs för fullt.
Hade jag haft en stor summa pengar hade jag nog köpt ett kort. Inte annars.

Visa signatur

Fractal Design R3 Black | i5-2500K | Corsair TX750M | EVGA GTX 580 (single) | Gigabyte GA-Z68XP-UD4 |Corsair Vengeance 8GB CL8 | Western Digital Black 1TB | Crucial SSD C300 256GB | BenQ G2412HD

Permalänk

Mitt nya PhysX kort! (sorry för bump på jätte gammal tråd )

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Satan alltså. Om man jämför med idag så får man ju ett GTX 1080Ti för mindre pengar men med 1000ggr mer beräkningskraft. Kommer ihåg när detta kort släpptes. Det orkar ju knappt med 1920x1080. Mitt GTX970FTW+ är ju 500ggr snabbare.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II