Sekvencia och Pcsuperstore borta

Permalänk
Medlem

Sekvencia och Pcsuperstore borta

Änligen är dessa bluffmakre borta ! klicka på www.sekvencia.se eller www.pcsuperstore.se så får du se

Permalänk
Hedersmedlem

Trevligt om det stämmer, hoppas de inte byter namn eller något bara <_<

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av X3XTED:

Änligen är dessa bluffmakre borta ! klicka på www.sekvencia.se eller www.pcsuperstore.se så får du se

------
Knappast troligt, hussein+ammourisfamily kommer aldrig ge sig, iaf inte sålänge de får näringsförbud hela jävla bunten plus alla kusiner och alla andra målvakter:p:p

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Även deras fysiska butik verkar ha stängs ner enligt någon på prisjakt. Luktar som nya kamera experten^^. Rekommenderar alla som ligger ute med pengar till detta företag att göra en polisanmälan.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Även deras fysiska butik verkar ha stängs ner enligt någon på prisjakt. Luktar som nya kamera experten^^. Rekommenderar alla som ligger ute med pengar till detta företag att göra en polisanmälan.

det är samma ägare som ligger bakom http://www.usbgrossisten.se/se/
som också är nerstängt nu.

Permalänk
Avstängd

snart segeimport också

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem

Hej både glad för detta men jag har fortfarande lite pengar inne hos dem som jag hoppas att jag får tillbaka )(

Visa signatur

Shuttle SP35P2 | Intel Q9300 | 4GB Dual DDR 800mhz OCZ PlatinumXTC | Intel 320 120GB SSD | WD Extern MyPassport Essential 320GB |
Geforce GT220 1GB | LG 32` Full HD 32LS5600 | Logitech MX518 + Steelseries QcK | Windows 7 64bit Ultimate svensk

Permalänk
Skrivet av Lakszen:

Hej både glad för detta men jag har fortfarande lite pengar inne hos dem som jag hoppas att jag får tillbaka )(

hur mkt och hur kan du ha de

Permalänk
Medlem

Jag beställde en TV för 7500kr för några veckor sedan och jag märkte redan efter 10dagar att dem inte skulle kunna
leverera tvn så jag försökte ta kontakt med dem men det var väldigt svårt. Jag fick kontakt vid ett tillfället och det var vid mail och då skrev dem att tvn var på väg sedan dess har dem varit onåbara.

Nu läser jag runt och ser att jag måste göra en poilsanmälan på företaget, PC superstore är under utredning av
sthlm polisen och ägaren är misstänkt för bedrägeri och vilseledning som kan leda till typ minst 4års fängelse.
Det är stora grejer. För min del så vill jag ha tillbaka mina pengar, fan va jobbigt att inte kunna få tag på företaget !

Visa signatur

Shuttle SP35P2 | Intel Q9300 | 4GB Dual DDR 800mhz OCZ PlatinumXTC | Intel 320 120GB SSD | WD Extern MyPassport Essential 320GB |
Geforce GT220 1GB | LG 32` Full HD 32LS5600 | Logitech MX518 + Steelseries QcK | Windows 7 64bit Ultimate svensk

Permalänk
Skrivet av Lakszen:

Jag beställde en TV för 7500kr för några veckor sedan och jag märkte redan efter 10dagar att dem inte skulle kunna
leverera tvn så jag försökte ta kontakt med dem men det var väldigt svårt. Jag fick kontakt vid ett tillfället och det var vid mail och då skrev dem att tvn var på väg sedan dess har dem varit onåbara.

Nu läser jag runt och ser att jag måste göra en poilsanmälan på företaget, PC superstore är under utredning av
sthlm polisen och ägaren är misstänkt för bedrägeri och vilseledning som kan leda till typ minst 4års fängelse.
Det är stora grejer. För min del så vill jag ha tillbaka mina pengar, fan va jobbigt att inte kunna få tag på företaget !

Ehm, så du har alltså förlorat 7500 kr?
Eller förstår jag fel?
Isåfall har du blivit väldigt ägd, med det säger jag inte att jag tycker att det på något sätt är roligt,
hoppas du får tillbaks dina pengar, sur man blir på sånt där.

Permalänk
Medlem

Företaget är fortfarande i utredning vet ej vad som händer härnäst, det enda är att avvakta. Japp har 7500kr inne hos dem

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Lakszen:

Företaget är fortfarande i utredning vet ej vad som händer härnäst, det enda är att avvakta. Japp har 7500kr inne hos dem

Men vafan!
Seriöst, hade jag varit i din situation hade jag varit jävligt förbannad.
Hur har du dom pengarna inne hos dom?
Förstår inte, en faktura eller?
Eller har du betalat till deras bankkonto?

Permalänk
Medlem

Men seriöst varför handlar ni på såna sunkiga butiker.. då får man skylla sig själv tycker jag, alla här på swec borde veta vilka butiker som är bäst.

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk
Skrivet av Darek:

Men seriöst varför handlar ni på såna sunkiga butiker.. då får man skylla sig själv tycker jag, alla här på swec borde veta vilka butiker som är bäst.

Ae, skärp dig, dedär va elakt, han har fan förlorat över 7000 kr :\

Permalänk
Medlem

Jag har handlat där tidigare och fått det levererat, det roliga är att jag typ känner en person personligen som är
släkt med ägaren till företaget. Jag ska försöka få kontakt med denne för att försöka ordna upp en betalningsplan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakszen:

Jag har handlat där tidigare och fått det levererat, det roliga är att jag typ känner en person personligen som är
släkt med ägaren till företaget. Jag ska försöka få kontakt med denne för att försöka ordna upp en betalningsplan

Ja vägrar han så säger du bara att du då snällt levererar fiskrester till hans brevlåda med jämna mellanrum
(Inget man säger till någon man inte känner såklart, för hot är ju olagligt)

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Har också min beställning olevererad!

Har också haft med dessa att göra genom åren - misstänker att det är samma som hade butiken pc/ netsuperstore i Kungens kurva för ett tag sedan. Minns att jag då beställde några minneskort som jag skulle hämta i butiken, och när jag kom dit fanns inte prylarna där, och efter mycket grävande i datorn, visade det sig att han hade skickat hem dem till mig istället för samma pris! I och för sig hyggligt, men inte full koll, verkade det som.

Lade sedan en beställning för knappt ett år sedan på en VGA -kabel för ett par hundra som jag förskottsbetalade hos Sekvencia, varpå någon månad gick utan tecken på uthämtningsleverans. Och varje gång jag lyckades komma i kontakt med dem på telefon, så fick jag beskedet att beställningen kommer bli levererad vilken dag som helst.
Var till och med in till deras kyffe på Vasagatan, utan framgång. Till slut, efter många förfrågningar, fick jag efter sista förfrågan svaret att produketen hade utgått (fanns dock kvar hos andra butiker, verkade det som).
Fick dock pengarna återbetalade.

Har nu lagt en beställning på ett par hårddiskar för runt en tusenlapp, som jag var på väg att betala med kontokort, men då detta inte lyckades (och att jag läst recensionerna på prisjakt.nu), så valde jag förskottsbetalning, men har ännu inte betalat, då jag blivit lovad att få betala i butik utan extra avgift (verkar dock som att detta val försvunnit mot slutet). Så jag blir inte allt för häpen när jag nu tänkt gå in på deras sida, och den är nerlagd.

Jag hoppas prisjakt.nu fortsätter hålla dem hårt och lägger på deras historik, ifall dem återuppstår med nytt namn!

Tacka vet jag butiken Clickok.se, som också har fri utleverering i Stockholm (södermalm)! Har funkat klockrent varje gång jag beställt - fick till och med makulera en betald felaktig beställning jag gjort.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen ni som har beställt saker osv blir av med era pengar/varor. Varför? Jo inte för att vara elak, men vissa människor måste lära sig den hårda vägen vad som händer när man sponsrar oseriös handel. Och automatiskt väljer billigaste återförsäljaren.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bejje:

Ja vägrar han så säger du bara att du då snällt levererar fiskrester till hans brevlåda med jämna mellanrum
(Inget man säger till någon man inte känner såklart, för hot är ju olagligt)

Men med okända människor går det bra?;) He he...:P

OnT: Skönt att de är borta!:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av X101:

Jag hoppas verkligen ni som har beställt saker osv blir av med era pengar/varor. Varför? Jo inte för att vara elak, men vissa människor måste lära sig den hårda vägen vad som händer när man sponsrar oseriös handel. Och automatiskt väljer billigaste återförsäljaren.

Vi är vuxna och vet redan genom våra köp att vi riskerar varje gång så du behöver inte tala om för oss att vi borde lära oss pga vi förlorat pengar eftersom du inte vet hur det har gått till.

I mitt fall så har jag handlat där några gånger t.o.m innan då dem inte hade någon hämtbutik och det har funkat bra, visst tog leveransen lite tid men det gick enligt deras leverensvillkor vilket jag var införstådd med innan köpet.

Vissa har dåliga och vissa har bättre erfarenheter av detta företag men anledningen att min betalning gick igenom trots att företaget höll på att kolapsa var att jag betalade i förskott vilket inte var bra och det är där misstaget är.Vilket företag som helts kan råka ut för samma sak.

Man har lärt sig att mer sällan betala i förskott nu

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lakszen:

Vi är vuxna och vet redan genom våra köp att vi riskerar varje gång så du behöver inte tala om för oss att vi borde lära oss pga vi förlorat pengar eftersom du inte vet hur det har gått till.

I mitt fall så har jag handlat där några gånger t.o.m innan då dem inte hade någon hämtbutik och det har funkat bra, visst tog leveransen lite tid men det gick enligt deras leverensvillkor vilket jag var införstådd med innan köpet.

Vissa har dåliga och vissa har bättre erfarenheter av detta företag men anledningen att min betalning gick igenom trots att företaget höll på att kolapsa var att jag betalade i förskott vilket inte var bra och det är där misstaget är.Vilket företag som helts kan råka ut för samma sak.

Håller helt med!:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakszen:

Är man så envis att man fortsätter handla av företag som får väldigt mycket dåliga omdömen så kanske man helt enkelt får stå sitt kasst när det blir så här. Det är som om att som tjej gå naken i ett område med mycket våldtäkter. Och det gör man ju inte.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Är man så envis att man fortsätter handla av företag som får väldigt mycket dåliga omdömen så kanske man helt enkelt får stå sitt kasst när det blir så här. Det är som om att som tjej gå naken i ett område med mycket våldtäkter. Och det gör man ju inte.

Personligen tycker jag det är ganska dumt att gå naken utomhus överhuvudtaget

OnT: Trist det här :/

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakszen:

Nej jag vet inte hur det gått till. Men det jag vet är att respektive site är väldigt o-seriös, behöver jag veta mer? Du är random person som jagar billigaste produkten och skiter i allt annat, men gnäller när det går åt helsikke?

Och nej det här händer inte vilket företag som helst...

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Personligen tycker jag det är ganska dumt att gå naken utomhus överhuvudtaget

OnT: Trist det här :/

Precis som att jag tycker att det är dumt att handla av en dålig webbutik^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av X101:

Nej jag vet inte hur det gått till. Men det jag vet är att respektive site är väldigt o-seriös, behöver jag veta mer? Du är random person som jagar billigaste produkten och skiter i allt annat, men gnäller när det går åt helsikke?

Och nej det här händer inte vilket företag som helst...

Sluta påstå saker utan grunder, jag skriver i tråden eftersom jag känner anslutning till den och kan genom information skriva nytta till andra om just topicens ämne jag gnäller inte!.

Sedan jagar jag inte vilka priser som helst, jag skrev att jag hade handlat där tidigare och känt mig nöjd exakt som "mikaelm" kände.

Dem dåliga omdömena som du kanske menar på prisjakt kom nyligen eftersom företaget var i ostabilt tillstånd och jag handlade innan. Om du läser omdömena innan så ser du att det inte är mycket att klaga på butiken förutom leveranstiderna men jag sa juh att jag kunde acceptera dem.

Felet låg i att jag betalade i förskott och inget annat.

Jag kommer fortfarande handla men kommer oftare välja att betala med faktura på dem mer oseriösare företagen.

Om det är någon som vill samla en grupp för uteblivna krediteringar, skicka ett pm till mig

/Lakszen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"Om det är någon som vill samla en grupp för uteblivna krediteringar, skicka ett pm till mig =)"
För? Detta låter som nån döljer nåt?

Har ni nån oavklarad affär med ett företag/person som slutat svara så är en polisanmälan det enda rätta.
Polis kommer att göra en lista på alla krediteringar å åtgärda detta efter resurser.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte typ mer på ifall företaget klarar sig undan skulderna från oss och sedan byter namn till något annat och driver ett bolag på nytt, då kommer vi typ in och kräver vårt

krigare till slutet hehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Att ingen lär sig. Klart att man betalar med kontanter när man väl får produkten, i vilket fall som helst så är det ju smartast att betala när man väl får varan i handen, jag hade inget problem med dom, snarare tvärtom, det gick utmärkt.