SVT vill skrota tv-licensen och öppna arkiven

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

ALLA måste dock gå i skolan... Så ja ALLA skall betala skolgången eller hur tänkte du nu?

OnT så tycker jag också att tv-licensen skall skrotas, den hör hemma på 50-talet när det inte gick något annat på tv. Självklart betalar jag inte en krona till radiotjänsten och kommer aldrig att göra så länge lagen ser ut som den gör nu. Hoppas att dom lägger ner skiten!

Nja. Alla måste gå i grundskolan. Gymnasiet och högskolan är frivilligt. Anser du att dessa inte ska vara gratis längre?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jo0oHaN:

Som någon sa. Kulturella ändamål finansieras ofta av skattemedel. Gör lite research på var dina skattepengar tar vägen så har du material att va arg på livet ut

Men man måste även börja någonstans... Typisk svenssonattityd att bara acceptera all skit

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkspear:

Men man måste även börja någonstans... Typisk svenssonattityd att bara acceptera all skit

bara påpekar att det finns enormt många skattesubventioner att reta sig på..

Sen kan man ju faktiskt se SVT som en slags skola, då många program och inte minst aktuellt m.m allmänbildar folket.
Jag betalar inte tv-avgift idag, mest för jag kan slippa utan och för att många med mig gör detsamma.
Bakas det däremot in i skatten och det blir lika för ALLA så har jag inga problem med att betala.

Permalänk
Medlem

Om man klagar på tv-licensen med argumentet att man inte kollar på svt och man ej är nyliberal så har man ju inte riktigt tänkt ordentligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M4ts:

Om man klagar på tv-licensen med argumentet att man inte kollar på svt och man ej är nyliberal så har man ju inte riktigt tänkt ordentligt.

+1

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk

Svår fråga tycker jag. Jag verkligen avskyr reklam. Det är en av orsakerna till att jag inte tittar på tv längre. Hade jag haft Discovery hade jag dock tittat på den kanalen.

Samtidigt så känns det här med radiotjänst ut daterat. Det var ju från början bara radio (och senare tv via antenn) som licensen kostade.

Det känns lite som att de skapar en marknad genom att lägga upp program på internet samt erbjuda appar så att du kan se det via din mobil (går utan app också iofs) bara för att rätfärdiga att ta ut avgift så att man kan dra in mer stålars.

Men samtidigt så förändras tekniken och de måste hänga med i utvecklingen.

Är både för och emot.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |