Permalänk
Medlem

Black ops eller MW2?

Efter ca 12 års cs spelande så är tanken att gå över till CoD.
Frågan är bara vilken av dem man skall välja...

MW2 eller Black ops?
Kommer såklart lira Multiplayer och det kommer spelas på PC.

edit; totalglömde sökfunktionen, pinsamt...

Visa signatur

- Silverstone Raven RV02B-W| Win10 x64 | Intel Core i5 4670k 3,4ghz | Asus Maximus VI Formula z87 | Corsair Vengence 16gb Red | ASUS GeForce 770 GTX | 128gb SSD/2TB HDD | Corsair HX1000W Modular | Corsair h100 cooler | 100/100 Comhem Fiber -

Permalänk

black ops tycker jag. man blir bara så arg när man kör mw2 och blir noobtubad hela tiden

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

smaksak skulle jag vilja säga båda har för och nackdelar, men jag tycker själv att black ops är roligare

Permalänk

fast ingen av dom är roliga spel tycker jag bad company 2 ska det va (Y)

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av iokE:

Efter ca 12 års cs spelande så är tanken att gå över till CoD.
Frågan är bara vilken av dem man skall välja...

MW2 eller Black ops?
Kommer såklart lira Multiplayer och det kommer spelas på PC.

edit; totalglömde sökfunktionen, pinsamt...

Cod4 promod så slipper du allt bullshit.

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikatataku:

Cod4 promod så slipper du allt bullshit.

Skulle precis säga det.

Cod4 Promod ska det vara!

Permalänk
Medlem

ingen som spelar mw2 på pc. tar minst 3min att hitta en lobby med folk..Sen så har ju black ops dedicate servers vilket är kanon. Dock så blir man less på black ops.. Lirar cod 4 mest nuförtiden-

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

AlterIwnet är ju ett alternativ

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk

Helt sant, riktigt najs med dedis på mw2

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Moderator
Moderator

Black Ops

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Tycker båda är ungefär lika roliga. Fördelen med MW2 är att man kan bjuda in varann INNAN matchen så man alltid kommer i samma lag. Det kan man tyvärr inte göra i black ops. Det är det som gör black ops lite tråkigt, att det är bara slumpen som avgör om man kommer i samma lag eller inte. Hade man kunnat bjuda in varann innan en match så hade Black Ops varit klockrent

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk

Black Ops är bättre på det sättet att du har dedikerade servrar med admins, vilket MW2 saknar. Däremot är MW2 enligt mig ett bättre spel, Black Ops känns efter ett tag bara så tröttsamt och lite B. Det känns som de flesta också känner så, väldigt många som gått tillbaka till MW2 om man kollar players på steam.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Nembo:

Skulle precis säga det.

Cod4 Promod ska det vara!

Håller med dig 100%!

Permalänk
Medlem

Black Ops

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

En sak att tänka på innan du bestämmer dig, är att Black Ops inte fungerar riktigt bra på PC, även om du har en bra dator. Dom gjorde en dålig komprimering från xbox360. Men om du inte bryr dig om låg fps och att det kommer hacka lite, then go for it!

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Skulle säga CoD4 om du ska bli "proffs", eller spela tävlingar med claner osv.

Modern Warfare 2 kör jag själv mest, tycker det är roligast, dock blir jag förbannad av alla idioter där men försöker att ignorera dem.

Black Ops är väl också bra, men inte lika bra. Tycker det var för "grått och trist".

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Har inte tänkt bli proffs, mest för att spela för skojjs skull och fördriva tiden (:
Black Ops vet jag att det är dåligt komprimerat som du skriver #vikham, lirat igenom Single player mode.

Köper mw2
Tack för era tips!!!!

GO SWECLOCKERS GO!

Visa signatur

- Silverstone Raven RV02B-W| Win10 x64 | Intel Core i5 4670k 3,4ghz | Asus Maximus VI Formula z87 | Corsair Vengence 16gb Red | ASUS GeForce 770 GTX | 128gb SSD/2TB HDD | Corsair HX1000W Modular | Corsair h100 cooler | 100/100 Comhem Fiber -

Permalänk
Skrivet av iokE:

Efter ca 12 års cs spelande så är tanken att gå över till CoD.
Frågan är bara vilken av dem man skall välja...

MW2 eller Black ops?
Kommer såklart lira Multiplayer och det kommer spelas på PC.

edit; totalglömde sökfunktionen, pinsamt...

Bra val CoD MW2 gillar jag black ops tröttnar man snabbt på..

Permalänk
Medlem

Håller med många här, MW2 kommer du uppskatta betydligt längre tid än bo. Har spelat mw2 över 19dygn och inte ens ett dygn på bo, men föredrar idag ändå mw2 framför den andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikatataku:

Cod4 promod så slipper du allt bullshit.

Jag kör Cod4 och tycker det är mycket roligare än mw2!
speciellt när man kan välja server samt hardcore mode och det är inte lika mycket perk abuse i spelet

Visst kan man välja server på black ops också med det är en konsollport och är verkligen förfärlig på pc, black ops är verkligen inget för data måste jag säga.
Eftersom du har spelat CS så kommer du verkligen inte tycka om de perks som finns i mw2 samt black ops, i CS lyssnar man alltid efter fotsteg eller hur? och man vet att fienden inte kan ha hur mycket skott som helst.

Detta ska du verkligen inte räkna med i mw2 och blackops då det finns perks som gör att du kan gå utan att höras och perks som ger dig ammo varje gång du går över ett lik. Det finns killstreaks på mw2 som gör att du kan vinna hela spelet alldeles själv oavsett hur dåligt ditt lag är genom att bara få en nuke och vinna hela skitet. Jag tyckte spelet var för mycket perk abuse och killstreak abuse, fattar inte det roliga med killstreaks? du trycker på en knapp och får 5-25 kills bara sådär >.<
Aja, jag tyckte mw2 var roligt ett tag men senare blev det bara tråkigt, Scavenger, ninja pro till och med commander pro (Gör så att du hoppar fram en aning när du knivar,vilket är jävligt op tycker jag man får ett jäkligt stort övertag med tactical knife)
Dessutom kan man fan inte joina en server där folk noobtubar dig samt använder Last stand och skjuter dig med RPGn -.-

I cod4 använder du dina sinnen mer och har inte någon jävla karta som visar vart fienden är, dessutom tar det hundra år innan man joinar en hardcore match på mw2 det är därför jag föredrar cod4 finns ännu fler fördelar med cod4.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

En sak att tänka på innan du bestämmer dig, är att Black Ops inte fungerar riktigt bra på PC, även om du har en bra dator. Dom gjorde en dålig komprimering från xbox360. Men om du inte bryr dig om låg fps och att det kommer hacka lite, then go for it!

I början upplevde jag black ops som du beskriver det, men senaste månaderna har jag inte sett skymten av något hackande eller ryckande som det kunde vara förut. Smooth as silk!

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Skrivet av Uzor:

Jag kör Cod4 och tycker det är mycket roligare än mw2!
speciellt när man kan välja server samt hardcore mode och det är inte lika mycket perk abuse i spelet

Visst kan man välja server på black ops också med det är en konsollport och är verkligen förfärlig på pc, black ops är verkligen inget för data måste jag säga.
Eftersom du har spelat CS så kommer du verkligen inte tycka om de perks som finns i mw2 samt black ops, i CS lyssnar man alltid efter fotsteg eller hur? och man vet att fienden inte kan ha hur mycket skott som helst.

Detta ska du verkligen inte räkna med i mw2 och blackops då det finns perks som gör att du kan gå utan att höras och perks som ger dig ammo varje gång du går över ett lik. Det finns killstreaks på mw2 som gör att du kan vinna hela spelet alldeles själv oavsett hur dåligt ditt lag är genom att bara få en nuke och vinna hela skitet. Jag tyckte spelet var för mycket perk abuse och killstreak abuse, fattar inte det roliga med killstreaks? du trycker på en knapp och får 5-25 kills bara sådär >.<
Aja, jag tyckte mw2 var roligt ett tag men senare blev det bara tråkigt, Scavenger, ninja pro till och med commander pro (Gör så att du hoppar fram en aning när du knivar,vilket är jävligt op tycker jag man får ett jäkligt stort övertag med tactical knife)
Dessutom kan man fan inte joina en server där folk noobtubar dig samt använder Last stand och skjuter dig med RPGn -.-

I cod4 använder du dina sinnen mer och har inte någon jävla karta som visar vart fienden är, dessutom tar det hundra år innan man joinar en hardcore match på mw2 det är därför jag föredrar cod4 finns ännu fler fördelar med cod4.

Hardcore är grymt obalanserat/lätt, man kan ohk med vapen utan rekyl. Cod4 är nästintill lika obalanserat som mw2 fast på cod4 så finns det mod-support så det löser sig med promod live.

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Skrivet av iokE:

Efter ca 12 års cs spelande så är tanken att gå över till CoD.
Frågan är bara vilken av dem man skall välja...

MW2 eller Black ops?
Kommer såklart lira Multiplayer och det kommer spelas på PC.

edit; totalglömde sökfunktionen, pinsamt...

Har provat båda, verkligen HATADE black ops... tur jag hade lånat en kompis steam account... annars hade jag blivit besviken... gillar MW2 mest!

Permalänk
Medlem

Modern Warfare 1 eller
Modern Warfare 2

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av 95monye:

Modern Warfare 1 eller
Modern Warfare 2

1

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

black ops har mycket mer buggar än MW2, tex när man blir dödad då bilden skakar i bland.

Visa signatur

P55-GD65 | i7 860@2,80 | DDR3 6GB | GTX 570 | Corsair PowerSupply 850W TX | HDD 1,5tb | Corsair SSD 64GB

Permalänk
Medlem

Har MW2 och har provat BO under denna "free weekend" och jag gillar personligen BO mer. Såg att det finns promods till det också

Permalänk
Medlem
Skrivet av iokE:

Har inte tänkt bli proffs, mest för att spela för skojjs skull och fördriva tiden (:
Black Ops vet jag att det är dåligt komprimerat som du skriver #vikham, lirat igenom Single player mode.

Köper mw2
Tack för era tips!!!!

GO SWECLOCKERS GO!

Bra val får jag säga Äger både MW2 och Black Ops

Enligt mig är det roligare vapen/perks/banor/challenges/killstreaks på MW2, det tråkiga är bara noobtubers, men vem tubar inte själv lite ibland? MW2 har quickscope vilket gör det hela roligare. Sedan finns ju nuke killstreaken vilken jag nästan alltid kör med. Har ca 968 timmar spelade och började för ca 70 timmar sedan utav dom, om på noll igen. (Var uppe på prestige 10, lv 70

Black Ops saknar roliga vapen, banorna är halv bra, perksen är helt ok, killstreaksen är lite halvtråkiga dom med. Black Ops saknar Quick Scope, vilket gör att hela skiten blir ännu sämre.
Den enda fördelen med BO är att du nu kan modda på unraknkade servrar och du kan även kolla igenom matcher i teather mode, och även rapportera hackers med theatre mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

En sak att tänka på innan du bestämmer dig, är att Black Ops inte fungerar riktigt bra på PC, även om du har en bra dator. Dom gjorde en dålig komprimering från xbox360. Men om du inte bryr dig om låg fps och att det kommer hacka lite, then go for it!

Vadå fungerar dåligt? Fungerar hur bra som helst.

Skrivet av Johanswec:

Har provat båda, verkligen HATADE black ops... tur jag hade lånat en kompis steam account... annars hade jag blivit besviken... gillar MW2 mest!

Förklara gärna vad du ogillade

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite