Stort och luftigt chassi likt HAF X?

Permalänk
Medlem

Stort och luftigt chassi likt HAF X?

Är på jakt efter ett mycket välväntilerat och stort chassi likt HAF X. En av anledningarna till att jag inte riktigt är säker på HAF X är att det ser ut som en bulldozer... jag vill ha ett mer rent chassi så ändå har mycket luftgenomströmning.

Visa signatur

lol

Permalänk

800d ?

Visa signatur

GTX 580-I7 950-ASUS sabertooth x58-corsair tx 850-corsair dominator-corsair H70

Permalänk
Medlem

Spana Cooler Master ATCS 840, lite dyrare lite bättre på allt, än HAF X ska sägas

Permalänk
Medlem

Kanske Fortress 2? Dyrt men rätt stilrent.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Hedersmedlem

Trots att jag har Silverstone sedan tidigare är jag mäkta imponerad över Fortress 2. Så nära ett idealt chassie som jag kan tänka mig. Otroligt stabilt (unibody), fantastisk finish, genial övertryckskylning med filter enligt termodynamikens lagar, inbyggd hög/låg för de tre 180mm AP-fläktarna (specialfläktar med mycket högt statiskt tryck), dämpmattor, lätt att komma åt moderkortets uttag pga den vridna designen, praktiska och välkylda HD-vaggor och sist men inte minst; drygt 900kr på Komplett-rean nyligen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

600T White eller 690 II Advanced? Sistnämnda sitter jag själv med. Rejält bra chassi om man bortser från de medföljande fläktarna som gör en nära på döv. Har installerat 7st chassifläktar totalt och nu är det rejält luftigt.

Permalänk
Medlem

Det som har passat mig bäst i smaken hittils är 690 II Advanced, men jag måste nog ha USB 3.0 i fronten... kanske skall bli ett HAF X, trots designen...

Visa signatur

lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Spana Cooler Master ATCS 840, lite dyrare lite bättre på allt, än HAF X ska sägas

Även bättre på att hålla nere grafikkortstemps i SLI/CF?

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Skrivet av rezziq:

Det som har passat mig bäst i smaken hittils är 690 II Advanced, men jag måste nog ha USB 3.0 i fronten... kanske skall bli ett HAF X, trots designen...

Jag vart inte besviken iaf.

Permalänk
Medlem

Kolla på fortress2. Tyvärr så är HAF X ganska ensamt i sin klass.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2