Nytt Program: Gmail Notifier Pro
Jag har utvecklat ett litet windowsprogram som jag tror att de flesta Gmail-användarna kan ha användning av. Jag är intresserad av synpunkter och implementerar gärna fler funktioner om ni saknar något.
Programmet heter Gmail Notifier Pro och har som huvudsakliga uppgift att notifiera användare av Gmail när det kommer nya mail.

Gå till Gmail Notifier Pro för att ladda hem och testa.
Bakgrund:
För några månader sedan började jag leta efter något bra program för att kolla nya mail från Gmail, och som dessutom enkelt kunde öppna dessa i webbläsaren om man så ville. Efter att ha testat 5-6 stycken så gav jag upp. Antingen var de väldigt begränsade eller så såg de ut som något från 90-talet. Det var alltså bara att sätta igång och skriva ett eget program - vilket jag nu har kommit en bit på vägen med nu, men är i behov av fler synpunker.
Funktioner och begränsningar
Jag har försökt att göra programmet både lätt att använda men samtidigt anpassningsbart vad gäller utseende på notifieringarna. Jag har inte för avsikt att göra en hel E-post-klient, utan bara komplettera vanliga Gmail.
Programmet är gratis att använda, men det finns ett registreringsmoment också. För oss 98% (en gissning) som bara vill ha 1 eller 2 Gmail konton övervakade så fungerar gratisversionen utmärkt. För de övriga som vill ha 3 eller fler Gmail konton så måste man betala en registreringsavgift. Bortsett från den spärren så är gratisversionen och den registrerade versionen helt identiska. Mitt huvudsyfte är inte att tjäna några pengar på programmet, utan att så många som möjligt får användning av det.
Om det är någon här på Sweclockers som känner sig begränsad av gratisversionen med max 2 konton så är det bara att skicka ett PM till mig så får ni självklart en registreringsnyckel gratis. Även om ni inte märker av begränsningen så är det fritt fram att få registreringsnycklar. Glöm inte att även ange e-mail adress och ert fullständiga namn när ni efterfrågar en nyckel, då den genereras utifrån dessa uppgifter.
Återigen - jag hoppas att programmet uppskattas och kan användas av så många som möjligt, och att vi tillsammans kan förbättra det.
Synpunkter?
Ja, vad tycker ni? Vilka funktioner skulle ni vilja se?
Tack!