Mus/Tangent bord sökes till äldre dator

Permalänk

Mus/Tangent bord sökes till äldre dator

Hejsan jag kom nyligen över en gammal 586:a med CDROM Nu är problemet så att datorn har varken USB eller PS2 uttag det är något ännu äldre uttag stort runt svart å sen några han å hon kontakter på baksidan datorn är utrustad med WIN 95. Är det någon som vet vad jag söker ?

tack på förhand

Permalänk

ingen som vet Jag köper gärna om någon har det är alltså tangentbord och mus som sökes

Permalänk

Ta en bild så vi förstår vad du menar.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Rekordmedlem

Det är nog at anslutning på tangentbordet (din kontakt) och du ska ha en seriellt ansluten mus (db9 kontakt)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Så datorn är så gammal. Kringutrusting till den typer bruka folk kasta jag tvivlar att någon har sån kvar. Det har funnits adaptrar för PS/2 ->Den äldre typen som du letar efter men det är tveksamt om någon butik ens har såna längre. Jag tvivlar att det ens är värt pengarna.

Permalänk

Admin told me i did Här e 2 bilder hoppas dom hjälper Datorn e tillverkad Nov 1995 så man tycker att den borde ha PS2 men icke sa nicke. Är det någon Veteran här på SWE som sitter på adapter eller mus / tangentbord som passar till min skönhet ?

Permalänk
Medlem

Hittade inga på kjell.com.

Deltaco hade dock, så leta upp en liten pc-butik som saluför Deltacos sortiment (typ alla gör det). Och be dem ta hem en sådan adapter.
http://www.deltaco.se/?itemid=(DEL-77A)

Gällande mus ser det pilligare ut. Kanske kan kolla lite på Ebay i England efter något billigt beg. Frågan är väl vad du ska ha den till. Är det bara nostalgi så kan du väl säkert besöka någon loppis efter tgb och mus.

Lycka till.

Permalänk

Den där adapter du visar är väl bara för Mus ? Jag behöver både mus och tangentbord faktiskt så hade jag hoppats att någon här på SWE vill sälja mig antingen adater eller mus/tangent bord Jag ska ha den mest som nostalgi ska spela gamla goa lir Cesar 3 , Civilization , Diablo , Age Of Empieres WarCraft 1/2 osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanoob87:

Den där adapter du visar är väl bara för Mus ?

Förmodligen därför de kallar den för "Tangentbordsadapter MD6ho-DIN5ha 15cm".

Permalänk

Jo men det hjälper ju inte mig Ngn som har mus / tangentbord som passar till datorn ? eller adapter ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanoob87:

Jo men det hjälper ju inte mig Ngn som har mus / tangentbord som passar till datorn ? eller adapter ?

Driver du med mig? Har ju skickat en länk till en tangentbordsadapter. I den får du koppla ett vanligt tangentbord med PS2 kontakt. Vill du koppla in en mus måste du antingen ha en seriell mus, alternativt en PS2->Serieportsadapter.

Permalänk
Medlem

http://www.deltaco.se/?itemid=(DEL-77A)

Den där hjälper dig visst. Det stora runda hålet är tangentbord och inte mus
Det andra som (minns inte namn) ser ut nästan som en VGA är musen Har haft eller har en sådan mus någonstanns antingen lös eller i farsans gamla skräp burk

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU

Permalänk
Medlem

Ska kolla om jag har kvar ett sånt där tangentbord, kan eventuellt ha blivit slängt vid senaste flytten men ska kolla upp det.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk

tack så mycket uppskattar verkligen om jag får köpa tangentbord/mus av någon här Synd att man inte får plocka på sortergården jag vet att det ligger många fina 486 å 586 där Hör av er om ni hittar något jag väntar ivrigt !

Permalänk

Det dumma var ju att när jag köpte datorn så sa jag att hon kunde slänga Skärmen Musen TangentBordet och högtalarna eftersom jag hade själv trodde jag men jag blev uppenbarligen ägd på den punkten Snabba svar uppskattas jag vill komma igång

Permalänk
Medlem

Borde ha mus och tangentbord någonstans, ska se om jag kan kika på det.
Borde ändå städa inför kommande flytt.

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk

Yes Please Jag betalar

Permalänk
Hedersmedlem

Massa bump och tjat om att köpa grejer. Sistnämnda görs i Marknad eller via PM.
Läs reglerna innan du gör nästa tråd

* Tråd låst enl. §4 o §9 *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.