windows 7 64bit CS-problem

Permalänk

windows 7 64bit CS-problem

Hej

Har precis köpt en ny dator:

* 3,0 GHz AMD-processor

* 6 GB RAM

* 1000 GB hårddisk

* Nvidia GT320 1GB

* Windows 7 Premium 64-bitars

När jag är inne i CS så har jag 100fps precis som förväntat. Men ungefär var tredje sekund så får jag små "hack" i CS, känns ungefär lite som fryslagg, eller som om man typ har igång nån antivirusscan i bakgrunden (vilket jag inte har givetvis). Pingen är alltså bra hela tiden, likaså choke/loss och allt det där, och fpsen ändras inte, men ändå så kommer det smålagg hela tiden.

Jag har testat det mesta, har sökt på google och sett att det inte bara är jag som har det här problemet, dock så har ju ingen av de andra som lagt upp trådar fått nån riktigt bra hjälp. Nån som har stött på det här problemet tidigare, med windows 7 och counter-strike?

Är jag inne på min egen listen-server som jag skapat själv hackar det ingenting.

Alla tips uppskattas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimbodiny:

Hej

Har precis köpt en ny dator:

* 3,0 GHz AMD-processor

* 6 GB RAM

* 1000 GB hårddisk

* Nvidia GT320 1GB

* Windows 7 Premium 64-bitars

När jag är inne i CS så har jag 100fps precis som förväntat. Men ungefär var tredje sekund så får jag små "hack" i CS, känns ungefär lite som fryslagg, eller som om man typ har igång nån antivirusscan i bakgrunden (vilket jag inte har givetvis). Pingen är alltså bra hela tiden, likaså choke/loss och allt det där, och fpsen ändras inte, men ändå så kommer det smålagg hela tiden.

Jag har testat det mesta, har sökt på google och sett att det inte bara är jag som har det här problemet, dock så har ju ingen av de andra som lagt upp trådar fått nån riktigt bra hjälp. Nån som har stött på det här problemet tidigare, med windows 7 och counter-strike?

Är jag inne på min egen listen-server som jag skapat själv hackar det ingenting.

Alla tips uppskattas.

Har avhjälpt på problemet på en laptop åt en kusin en gång. Om jag inte minns fel ändrade jag några registervärden. Dum som jag var sparade jag inte ner vilka det var. Men jag minns att jag la ner nån timme på att hitta en lösning som fungerade. Kollade ändå i mina favoriter och jo jag hittade något som kan vara lösningen även om det står source i rubriken. http://www.sevenforums.com/gaming/15053-counter-strike-source...

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Har avhjälpt på problemet på en laptop åt en kusin en gång. Om jag inte minns fel ändrade jag några registervärden. Dum som jag var sparade jag inte ner vilka det var. Men jag minns att jag la ner nån timme på att hitta en lösning som fungerade. Kollade ändå i mina favoriter och jo jag hittade något som kan vara lösningen även om det står source i rubriken. http://www.sevenforums.com/gaming/15053-counter-strike-source...

Ska testa det där när jag sitter på den datorn! Skulle det vara så att du kommer på vilka registervärden du själv ändrade får du mer än gärna skriva!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimbodiny:

Hej

Har precis köpt en ny dator:

* 3,0 GHz AMD-processor

* 6 GB RAM

* 1000 GB hårddisk

* Nvidia GT320 1GB

* Windows 7 Premium 64-bitars

När jag är inne i CS så har jag 100fps precis som förväntat. Men ungefär var tredje sekund så får jag små "hack" i CS, känns ungefär lite som fryslagg, eller som om man typ har igång nån antivirusscan i bakgrunden (vilket jag inte har givetvis). Pingen är alltså bra hela tiden, likaså choke/loss och allt det där, och fpsen ändras inte, men ändå så kommer det smålagg hela tiden.

Jag har testat det mesta, har sökt på google och sett att det inte bara är jag som har det här problemet, dock så har ju ingen av de andra som lagt upp trådar fått nån riktigt bra hjälp. Nån som har stött på det här problemet tidigare, med windows 7 och counter-strike?

Är jag inne på min egen listen-server som jag skapat själv hackar det ingenting.

Alla tips uppskattas.

Har du spelat på olika servrar?
Vart spelar du när det sker, vilken server?
Vad har du för skärm?
Vad är det för Hz på din skärm?
Vad har du för uppkoppling i mbit/s?
Vad har du för cl_rate i Counter-Strike?
Vad har du för rate i Counter-strike?
Vad har du för cl_updaterate och cl_cmdrate?
Har du full duplex inställt på nätverkskortet?
Är du ansluten till en router eller kör du pluggat direkt i väggen?
Vad har du för program igång förutom steam/röststöds program?

Ska se vad jag kan göra för att ge dig råd.