Crysis 2 endast DX9 – DX11 kommer "senare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Intressant. Visst är det skillnad mellan PC och X360 t ex skarpare texturer och lite snyggare vatten men skilladerna är ändå inte så stora. Otroligt hur bra X360n lyckas prestera trots att den är 5 år gammal.

Är väl inte så konstigt att 360n presterar "bra" när dagens spel anpassas för den? jeez..

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Åhh! jag väntar bara på releasen så jag får se den där partial nudityn som kan finnas med i spelet eftersom det är ratat M :3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michelangelo:

ojj:

Kan bero på alla portningar du sett!

På dom som inte är portningar så rekommenderar jag dig att besöka närmaste optiker!

Är du dum på riktigt? Det jag syftade på var naturligtvis att man "nästan" bara ser just portningar numer.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

So klart,i DX9 prestera alla Graffekort so bra men i DX11 bli det en stort flop-kan jag tänka mig.De bästa Kort go själf bara so ohlala.Försäljningstrick so enkelt.Ta DX9 sen kan du spela ganska so bra.Spännande att se Resultatet.
Mvh........Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av klaus:

So klart,i DX9 prestera alla Graffekort so bra men i DX11 bli det en stort flop-kan jag tänka mig.De bästa Kort go själf bara so ohlala.Försäljningstrick so enkelt.Ta DX9 sen kan du spela ganska so bra.Spännande att se Resultatet.
Mvh........Klaus

Är Klaus full eller ska man fatta något av det här?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Skrivet av Tommy_h:

Är Klaus full eller ska man fatta något av det här?

Det verkar som om det va en liten (?) förmiddagsfylla ^^

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är lite synd :/ Skulle vart kul att spela igenom det på DX11 men får kanske vänta med det nu och lira Multiplayern istället tyckte den var kul när man fick det att fungera

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Avstängd

tycker inte detta ser ut som dx9

http://www.youtube.com/watch?v=YHNWj8HmWwQ

eller kanske det är bara motorn och inte själva spelet förövrigt så ser det otroligt ut och jag tror inte någon privat dator från den här tiden skulle klara det där

om en gtx 580 skulle klara det där max så skulle jag älska crytek för alltid

Permalänk
Medlem

Crysis har alldrig varit känt som ett a-spel, ge oss unreal tournament 5/2012.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Tommy_h:

Är Klaus full eller ska man fatta något av det här?

Jag fattade, Klaus har antagligen utländskt påbrå.
Kan ligga något i vad han säger, Crysis släpps med bara DX9, spelet flyter på fint som sjutton eftersom DX9 är mycket mer lättdrivet, folk köper spelet i tron att det kommer att flyta på lika fint i DX11.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Jag fattade, Klaus har antagligen utländskt påbrå.
Kan ligga något i vad han säger, Crysis släpps med bara DX9, spelet flyter på fint som sjutton eftersom DX9 är mycket mer lättdrivet, folk köper spelet i tron att det kommer att flyta på lika fint i DX11.

I see!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Inaktiv

"Senare" låter ungefär som den där 18-månaders-uppdateringen som var tänkt för ursprungliga crysis (vilken skulle gör att grafiken skulle se lika häftig ut som i de tidiga videorna), och den såg vi inte något av. Crysis 2 är bara ett till spel som får stryka på foten på grund av dessa evinnerliga konsoler.
Icke desto mindre kunde man i crysis DX9 genom en enkel cfg-redigering erhålla det mesta som i spelet var låst för DX10

Permalänk
Medlem

Ja "senare", DX11 kommer till Crysis 3

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

tycker inte detta ser ut som dx9

http://www.youtube.com/watch?v=YHNWj8HmWwQ

eller kanske det är bara motorn och inte själva spelet förövrigt så ser det otroligt ut och jag tror inte någon privat dator från den här tiden skulle klara det där

om en gtx 580 skulle klara det där max så skulle jag älska crytek för alltid

Grafiken i den videon är ju verkligen inte dx9 ^^
Så bra grafik äre inte i demot iaf...

EDIT: Dock även ifall man maxar spelet så är det fortf middle-high grafik textur...

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Grafiken i den videon är ju verkligen inte dx9 ^^
Så bra grafik äre inte i demot iaf...

EDIT: Dock även ifall man maxar spelet så är det fortf middle-high grafik textur...

Vad i videon är inte dx9?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Skiten ska ju fungera på en 6 år gammal spelkonsol också. Tydligen så är spelvärlden helt nöjd med sina gamla konsoller och ingen verkar tydligen vilja ha nya feta konsoller.

Tyvärr så blir PC världen lidande vilket jag också påpekat massor av gånger. Konsoller förstör spelvärlden. Aja så länge som tillverkarna släpper development kits så kan vi pc användare njuta av våra mods iaf för bättre spelupplevelser.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av freethinker:

Skiten ska ju fungera på en 6 år gammal spelkonsol också. Tydligen så är spelvärlden helt nöjd med sina gamla konsoller och ingen verkar tydligen vilja ha nya feta konsoller.

Tyvärr så blir PC världen lidande vilket jag också påpekat massor av gånger. Konsoller förstör spelvärlden. Aja så länge som tillverkarna släpper development kits så kan vi pc användare njuta av våra mods iaf för bättre spelupplevelser.

ja blev riktigt besviken crysis för det crysis var menat som ett spel som får din dator att gå på knäna utan grafiken så hade crysis inte blivit så speciellt och nu så ska dem ta bort grafiken och blanda ihop cod med halo gissar att commentaries kommer till crysis också varför kunde dem inte låta detta spelet vara det är inte rättvist det dem gör samma sak med gta iv så hemskt tror inte V kommer till datorn alls längre pcn har varit mitt val i spel hela mitt liv har en ps2 som jag fick när dem var nya spelade i en vecka och kunde knappt komma vidare i "terminator 3" spelet var helt omöjligt att sikta med den hemska spaken hur kan någon vilja spela fps med den kontroll? min ps2 samlar nu damm

ser hela tiden på mina youtube videos om gta 4 med mods "can you do this for xbox 360" "send me your gamertag i want that" "whats the cheat code" hela tiden mods är en av sakerna som gör pc helt otroligt och dem små 5 åriga datorerna med allt som en vanlig dator klarar av raderat förstör allt för oss

har aldrig spelat halo 3 pågrund av detta aldrig någonsin kommer säkert aldrig heller få göra det finns rykten att det ska portas till pc av gearbox men bara rykten iallfall tillbaka till ämmnet

får hoppas att uppdateringen inte kommer att kosta pengar och att det är en effektiv uppdatering och inte semi dx11 har svårt att tro att en uppdatering ska ändra på spelet från dx9 till dx11 måste inte spelet byggas först i dx11 för att vara 100%?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Jag fattade, Klaus har antagligen utländskt påbrå.
Kan ligga något i vad han säger, Crysis släpps med bara DX9, spelet flyter på fint som sjutton eftersom DX9 är mycket mer lättdrivet, folk köper spelet i tron att det kommer att flyta på lika fint i DX11.

Tvärtom. DX9 är klart mer "tungdrivet" än DX11, om grafiken ska vara samma kvalité och ha samma effekter.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av kars:

Tvärtom. DX9 är klart mer "tungdrivet" än DX11, om grafiken ska vara samma kvalité och ha samma effekter.

Ja det har du rätt i, jag formulerade mig fel, DX9 är inte mer lättdrivet, tvärtom, det måste klargöras, WoW är ett exempel där prestanda ökar med DX11.
Fast det är väl detta att det ofta inte är samma kvalité och effekter som brukar ställa till det, framför allt en del extra effekter i DX11 verkar vara riktigt tungdrivna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av freethinker:

Skiten ska ju fungera på en 6 år gammal spelkonsol också. Tydligen så är spelvärlden helt nöjd med sina gamla konsoller och ingen verkar tydligen vilja ha nya feta konsoller.

Tyvärr så blir PC världen lidande vilket jag också påpekat massor av gånger. Konsoller förstör spelvärlden. Aja så länge som tillverkarna släpper development kits så kan vi pc användare njuta av våra mods iaf för bättre spelupplevelser.

Det är tack vare konsoller vi får spel som Fallout, Crysis 2, Skyrim, Dragon Age 2 etc etc. Med bara PC skulle vi aldrig se spel i den budgeten. Det är tack vare främst Xbox 360 och lite PS3 som vi får högbudget och kvalitetstitlar som dessa. Med bara PC är spelvärlden dömd att dö i dagsläget

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Ja det har du rätt i, jag formulerade mig fel, DX9 är inte mer lättdrivet, tvärtom, det måste klargöras, WoW är ett exempel där prestanda ökar med DX11.
Fast det är väl detta att det ofta inte är samma kvalité och effekter som brukar ställa till det, framför allt en del extra effekter i DX11 verkar vara riktigt tungdrivna.

Jo, jag skrev slarvigt Vad jag menade var: om DX9 ska ha samma slags kvalité och specialeffekter så är det betydligt långsammare, eftersom det är främst komplexa effekter som DX11 snabbar upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freethinker:

Skiten ska ju fungera på en 6 år gammal spelkonsol också. Tydligen så är spelvärlden helt nöjd med sina gamla konsoller och ingen verkar tydligen vilja ha nya feta konsoller.

Tyvärr så blir PC världen lidande vilket jag också påpekat massor av gånger. Konsoller förstör spelvärlden. Aja så länge som tillverkarna släpper development kits så kan vi pc användare njuta av våra mods iaf för bättre spelupplevelser.

Det är tack vare PC det släpps spel som knappt tagit sig igenom beta stadiet. Alla PC portar till konsoler som är fula som stryk och aldrig ens i närheten av samma kvalitet man hittar i exklusiva titlar.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Det är tack vare konsoller vi får spel som Fallout, Crysis 2, Skyrim, Dragon Age 2 etc etc. Med bara PC skulle vi aldrig se spel i den budgeten. Det är tack vare främst Xbox 360 och lite PS3 som vi får högbudget och kvalitetstitlar som dessa. Med bara PC är spelvärlden dömd att dö i dagsläget

Kul när konsollspelen ofta är 50% dyrare än PC-spel (t ex PC - 299kr & PS3 - 599kr).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kul när konsollspelen ofta är 50% dyrare än PC-spel (t ex PC - 299kr & PS3 - 599kr).

Det skiljer ca 100kr.

Om man tar nya spel som Call of Duty Black Ops så kostade den vid release 499kr till PS3 och 399kr till PC.
Nu kostar tom. Call of Duty MW2 mer till PC än konsol.
Och köper du spelen vid release från andra ställen än Åhlens som tex. spelbutiken så är priset oftast samma som till PC.

EDIT: och jämför man priset på digitalversioner av spel så är nya spel på PSN mycket billigare än nya spel på steam. Ett bra exempel är Led & Gold som gick för dryga €29 på PSN och €59 på steam.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Det är tack vare PC det släpps spel som knappt tagit sig igenom beta stadiet. Alla PC portar till konsoler som är fula som stryk och aldrig ens i närheten av samma kvalitet man hittar i exklusiva titlar.

Vad är du för jävla skämt eller?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Vad är du för jävla skämt eller?

Testa Call of Duty Modern Warfare 2 till PS3 och jämför det med Uncharted 2.

Sen tycker jag dina föräldrar borde se över vad du skriver tills du fyllt 15. Det är inte tufft eller moget med påhopp.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Testa Call of Duty Modern Warfare 2 till PS3 och jämför det med Uncharted 2.

Sen tycker jag dina föräldrar borde se över vad du skriver tills du fyllt 15. Det är inte tufft eller moget med påhopp.

Varför skulle jag jämföra MW2 med Uncharted? Makes no sense!
För övrigt är jag snart 20!
Men att PC skulle vara anledning till att "PC portar till konsoler är fula som stryk och aldrig ens i närheten av samma kvalitet man hittar i exklusiva titlar"

Det är ju bara korkat.

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Spel portas väll ändå inte från PC till konsol i dagsläget. Vilken speldator som helst krossar väll en konsol (dock kostar de ju inte lika mycket) därav så skulle det portas neråt i prestanda stegen vilket inte känns så lyckat.

Sen tunga titlar säljer mer till konsol medans "bra" titlar säljer ungefär lika mycket till pc.

Ska vi snacka exklusiva titlar så vill jag se konsol spelet som rör på crysis warhead på något sätt

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Varför skulle jag jämföra MW2 med Uncharted? Makes no sense!
För övrigt är jag snart 20!
Men att PC skulle vara anledning till att "PC portar till konsoler är fula som stryk och aldrig ens i närheten av samma kvalitet man hittar i exklusiva titlar"

Det är ju bara korkat.

För att Uncharted är en exklusiv titel som kan nyttja prestandan av PS3an medans MW2 är en PC-port som är ful som stryk, flyter dåligt och är fyllt med buggar.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

För att Uncharted är en exklusiv titel som kan nyttja prestandan av PS3an medans MW2 är en PC-port som är ful som stryk, flyter dåligt och är fyllt med buggar.

Vänta lite... Du menar att mw2 är portat från pc till ps3?

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2