Permalänk
Medlem

Svart skärm och blinkade understreck.

Hej, igår kväll gick jag och la mig och stängde av datorn som vanligt.
Nu när jag startar den så får jag första skärmen och sedan när den ska in på windows så kommer det istället upp helsvart skärm och ett blinkade understreck längst upp till vänster. Efter några blinkningar så hoppar det ner en CM.

Jag har försökt följande.

Prövat med annat Grafikkort
Prövat med 1 Minne åt gången, prövat båda.
Prövat att köra utan CD/DVD läsare i.

Jag lånade också med en skiva från skolan med Windows 7 på.
Men när jag trycker F8, och sedan bootar skivan då står det "COULDN'T FIND BOOTMGR"
Men det kan ju också vara något fel på skivan. Men vet ni ifall det är hårddisken som lurar?

Permalänk
Hedersmedlem

Hittas DVD:n och hårddisken/arna i bios?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Hade exakt samma problem för 1 år sedan. Höll på att bli tokig. Lämnade in datorn hos Inet osv. För mig var problemet min Razer mus! Köpte en ny mus och har aldrig fått problem igen. Inte säkert att det funkar för dig men koppla ur din kringutrustning så som mus o tangentbord o pröva!

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

Klints:
Håller med. Alla kringutrustning kan blockera så det är viktigt att ta bort dom tills man hitta felet. Varje vecka är det alltid någon tråd i forumet de är vi upptäckt att det var felet.

Tex: För ett bara dagar sedan var det en tråd där kablarna från chassits USB kontakter inne i dator orsakade samma fel efter att killen varit inne i datorn och möblerat om kablarna. Har ryckte ut dom från moderkortet och datorn funkade igen.

Sen glömmer folk bort att de kopplat in mobilen, mp3 spelare, USB minne/hårddisk osv som datorn försöker starta från.