Permalänk
Medlem

htc incredible s

har förlängt mitt telesnor abb och tog med teleflon denna gång. så väntar just nu på htc incredible s att dyka upp, men har aldrig haft nån smartphone så vet inte vad som väntar mig.

nåt att ha? nåt annat ja skulle ta istället om ja ångrar mig? vet inte ens vad de är för skillnad mellan de olika htc. tycker iaf iphone 4 blir för mycket pengar.

ja kommer inte ringa så mycket me den, har tvilling kort, så en jobb mobil o htc som surf o affärstele.
surfa, läsa pdf o mail. bra till de? tror även den kan dela ut internet till min bärbara dator om ja förstått rätt?

Permalänk
Medlem

Skriver detta från min incredible s. Älskar den, bättre än iphone enligt mig.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Ja du kan dela ut nätet VIA WiFi till din bärbara.

Visa signatur

.

Permalänk
Skrivet av gb79:

har förlängt mitt telesnor abb och tog med teleflon denna gång. så väntar just nu på htc incredible s att dyka upp, men har aldrig haft nån smartphone så vet inte vad som väntar mig.

nåt att ha? nåt annat ja skulle ta istället om ja ångrar mig? vet inte ens vad de är för skillnad mellan de olika htc. tycker iaf iphone 4 blir för mycket pengar.

ja kommer inte ringa så mycket me den, har tvilling kort, så en jobb mobil o htc som surf o affärstele.
surfa, läsa pdf o mail. bra till de? tror även den kan dela ut internet till min bärbara dator om ja förstått rätt?

jag har surfat på min bärbara via min htcs 3g nät det finns en del apps för det men jag har tyvärr glömt vad de heter men har för mig att jag sökte på tethering på market så kom de upp en del. hoppas det var något sånt du var ute efter

edit: det finns även en sådan tjänst inbyggd i telefonen som man använder via htc sense

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mrfresh:

Ja du kan dela ut nätet VIA WiFi till din bärbara.

Det kan man även med iPhone 4.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

ah men va bra, då väntar ja me spänning... att man kan göra allt me iphone tror ja säkert men för dyr som sagt o blir för dyrt abb... om denna htc blir bra att surfa me så blir de toppen för mig.

ska bli kul

Permalänk
Medlem

Lycka till med din nya HTC Incredible. Jag är säker på att du kommer bara att bli mer och mer nöjd med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Lycka till med din nya HTC Incredible. Jag är säker på att du kommer bara att bli mer och mer nöjd med den.

tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gb79:

ah men va bra, då väntar ja me spänning... att man kan göra allt me iphone tror ja säkert men för dyr som sagt o blir för dyrt abb... om denna htc blir bra att surfa me så blir de toppen för mig.

ska bli kul

Det roliga är att man kan göra lika mycket med en android telefon, + utseendet kan man göra som man vill med, och så slipper man itunes

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Jag köpte också incredible s igår. riktigt härlig lur.

Permalänk
Medlem

Funderar också på en sådan, visst man sneglar lite på samsung galaxy S2, men av döma av första galaxy S så blir man tveksam, ok kanske på pappret bättre hårdvara, men den är säkerligen plastigare, HTC gör gedigna telefoner med bra kvalitetsintryck, och varför SE + samsung skryter med att deras nyare telefoner är så tunna är helt obegripligt, ser det mer som en nackdel när lurarna är FÖR tunna, finns inget kvar att hålla i när man använder dom.
sen att HTC kommer med regelbundna uppdateringar gör att jag nog kommer välja HTC, tröttna rätt fort på min Galaxy S som jag hade ett tag och bristen på fungerande programvara och uppdateringar

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Har lite planer på att införskaffa mig en Incredible S också, verkar vara en schysst lur. Var tidigare inne på en Desire HD men Incredible S känns som en liten finslipning på Desire HD om jag förstått det hela rätt.

Visa signatur

In order to understand recursion, one must first understand recursion

Permalänk
Medlem

Jo, känns som om detta är en finslipning av de nuvarande lurarna med lite bättre batteritid och dylikt så får nog bli en sån här.

Permalänk
Medlem

Står i valet och kvalet mellan denna HTC, LG Optimus 2X eller Samsung Nexus S. Har bestämt mig att jag vill ha en telefon nu och inte vänta i flera månader på "värre" modeller.
Just nu känns denna HTC mest intressat. Nexus S är nästan inte intressant längre nu när det ej har SAMOLED skärmen. Var ju i princip den ända fördelen med den telefonen. Optimus 2X känns lite si sådär. Visst den är väldigt snabb det kan man väl inte säga något om. Men hur är LG egentligen. Byggkvalitet och mjukvara är två saker dom sällan varit speciellt bra på så den känns lite tveksam då dessa två egenskaper är ju ganska så viktiga i en telefon. Har inte fått chansen att testa LGn ordentligt än heller så jag vågar inte riktigt välja bort den helt än så länge.

Är det någon här som har Optimus 2X så kan dom gärna få förklara hur den fungerar mjukvarumässigt. För just nu känns HTC med sitt sense som en helt överlägsen telefon då det är enligt mig den ända färdiga telefonmjukvaran. Ska försöka ta mig in till någon affär imorgon där man kan testa båda telefonerna så man kan få det på svart och vitt. Men av vad jag sett från LG än så länge så känns det som HTC kommer vinna åter igen.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Jag hade först tänkt att köpa mig en LG2x på grund av snabbheten och att den hade rätt så bra kamera. Men då man läst mer och mer om småproblem på tex. swedriod och att batteritiden är ett steg tillbaka igen så har det lutat åt antingen en incredible eller nexus S.

Då jag har kännt på Nexus i butiken flera gånger så har den ju vart rätt så rapp och trevlig att använda och är säkert en jättebra telefon. Den har bra batteritid för att vara en smartphone och har en bra kamera. Faller lite dock på videoinspelningen. Smidigt med 16gb inbyggt minne om man inte orkar vela med minneskort.

Men en out of the box experience så finns det ju inget som slår de nya HTC-lurarna ur min synvinkel. Smarta funktioner i gränssnittet och lättanvänt utan att behöva vela med en massa saker som tar en himla massa tid.

De nya känns även som om att de ska ha bra batteritid och incredible kameran verkar funka bra med, ska bara hitta en butik som har den som man kan känna på så blir det nog ett köp...!

Permalänk
Medlem

Är Incredible S bättre än Desire HD på alla sätt? Som jag förstått det hela så har de båda enheterna i princip samma hårdvara och lite optimerad mjukvara är det som skiljer de båda åt. Vore bra om någon vet om detta stämmer, om det inte stämmer så vad är skillnaden på telefonerna?

Visa signatur

In order to understand recursion, one must first understand recursion

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur bra Incredible S förhåller sig i surfandet gentemot andra liknande telefoner? Jag själv kommer små-surfa en hel del på telefonen så vore bra om den funkar fint till detta

Visa signatur

In order to understand recursion, one must first understand recursion

Permalänk
Medlem
Skrivet av pkzlol:

Är Incredible S bättre än Desire HD på alla sätt? Som jag förstått det hela så har de båda enheterna i princip samma hårdvara och lite optimerad mjukvara är det som skiljer de båda åt. Vore bra om någon vet om detta stämmer, om det inte stämmer så vad är skillnaden på telefonerna?

Desire HD har lite större skärm, men för många är även detta en nackdel.
Annars vet jag inget som HDn är bättre på.

Skrivet av pkzlol:

Någon som vet hur bra Incredible S förhåller sig i surfandet gentemot andra liknande telefoner? Jag själv kommer små-surfa en hel del på telefonen så vore bra om den funkar fint till detta

Den hör till de bästa, iaf enligt dom reviews jag har läst.
Har själv en Incredible S och tycker surfupplevelsen är mycket bra.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av club01:

Står i valet och kvalet mellan denna HTC, LG Optimus 2X eller Samsung Nexus S. Har bestämt mig att jag vill ha en telefon nu och inte vänta i flera månader på "värre" modeller.
Just nu känns denna HTC mest intressat. Nexus S är nästan inte intressant längre nu när det ej har SAMOLED skärmen. Var ju i princip den ända fördelen med den telefonen. Optimus 2X känns lite si sådär. Visst den är väldigt snabb det kan man väl inte säga något om. Men hur är LG egentligen. Byggkvalitet och mjukvara är två saker dom sällan varit speciellt bra på så den känns lite tveksam då dessa två egenskaper är ju ganska så viktiga i en telefon. Har inte fått chansen att testa LGn ordentligt än heller så jag vågar inte riktigt välja bort den helt än så länge.

Är det någon här som har Optimus 2X så kan dom gärna få förklara hur den fungerar mjukvarumässigt. För just nu känns HTC med sitt sense som en helt överlägsen telefon då det är enligt mig den ända färdiga telefonmjukvaran. Ska försöka ta mig in till någon affär imorgon där man kan testa båda telefonerna så man kan få det på svart och vitt. Men av vad jag sett från LG än så länge så känns det som HTC kommer vinna åter igen.

Stod själv där nyss och skulle välja, men det blev en Incredible S.
LG hade jag innan och aldrig mer säger jag, sämsta skit mjukvaran jag sett.
Varje ny uppdatering fixa något, men samtidigt sabba något annat som funkat innan.
Så LG aka Lucky Goldstar gick bort.

Nexus S valde jag bort pga. plastigheten, HTC bygger helt enkelt bättre och detta är vikigt för mig.

Visa signatur

.

Permalänk

Hur är batteritiden? Är själv sugen på en incredible eller en desire s när den kommer. HTC är ju kända för sin urusla batteritid det är väl det enda som avskräcker lite..

Permalänk
Medlem
Skrivet av PalleKuling:

Hur är batteritiden? Är själv sugen på en incredible eller en desire s när den kommer. HTC är ju kända för sin urusla batteritid det är väl det enda som avskräcker lite..

Det skulle jag också vilja veta. Så ni som redan har den hur är batteritiden? Detta är i princip den avgörande frågan för mig nu.
Enligt tester jag läst så är det väldigt svårt att få en uppfattning. Ena testet säger att batteritiden är precis som Desire HD medans andra säger att den är helt suverän.

Så kom igen nu alla Incredible S ägare, hårdtesta telefonen och säg hur ni upplever batteritiden

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en nu iaf så till helgen kanske jag kan ge ett lite bättre svar på batteritiden

Jag valde länge mellan nexusS, lg2x och denna men litar lite mer på HTC och med en 2.3 uppdatering senare så borde batteritiden bli ännu bättre och bli bättre flyt i menyerna med. Förhoppningsvis så uppdaterar htc till nästa uppdatering med fast då är det mest som bonus.

Permalänk

För mig står det mellan incredible s och desire s nu Incredible har större skärm men tycker desire s är grymt snygg. I övrigt ska dem vara lika (förutom kameran, men det skiter jag i). Tycker dual core mobilerna känns överskattade. Begränsad praktisk användning för närvarande.. känns mer värt å satsa på dual core när andra generationen släppts.

Permalänk
Medlem

ja fick min idag

aldrig haft smartphone innan men ja säger bara wow!! passa mig som hansken, gillar småsaker som blocket app o börs appar o sånt...

ska bli kul de här. tips på användbara appar mottages

Permalänk
Medlem

Batteri tid säger ni?!
Ja, vad ska jag säga, detta är min första Android nalle.
Men jag kan ju jämföra med arbetskamraten som har en Iphone 3Gs som han måste ladda varje dag, det har inte jag behövt göra.
Jag har kört 2 dagar utan problem och pillat med den en helt del. Men sen är väl inte hans batteri det färskaste.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Hör det klankas lite här och där på incredible s och byggkvalitet, tex baksidan är i plast istället för som på många HTC tex Desire HD i aluminium, fick mig att backa lite, men ska försöka klämma lite på en ej dummy i nån affär snart.
Skulle kunna tänka mig en Desire HD men den har ju sämre skärm även om den är större.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Hör det klankas lite här och där på incredible s och byggkvalitet, tex baksidan är i plast istället för som på många HTC tex Desire HD i aluminium, fick mig att backa lite, men ska försöka klämma lite på en ej dummy i nån affär snart.
Skulle kunna tänka mig en Desire HD men den har ju sämre skärm även om den är större.

Ja, review är ju roligt. Vissa säger "Excellent built quality" medans en annan review säger "feels a bit cheep"
Samma sak som att i vissa testar är det "great battery performance" och andra säger "poor battery"

Lite jobbigt, men personligen tycker jag den är väldigt välbyggd.
Backsidan är som sagt plast, men gjort i lite mjukare plast, med gummiaktig yta.
Detta gör enligt mig, att den känns väldigt bra och inte alls plastig och billig.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Hör det klankas lite här och där på incredible s och byggkvalitet, tex baksidan är i plast istället för som på många HTC tex Desire HD i aluminium, fick mig att backa lite, men ska försöka klämma lite på en ej dummy i nån affär snart.
Skulle kunna tänka mig en Desire HD men den har ju sämre skärm även om den är större.

Det är ju typ samma gummerade yta på bakstycket som Desire vilket jag älskar. Dock enligt Swedroids senaste artikel så klagar dom lite på kanter och annat i skarvarna. Men att den är i plast gör mig absolut inget alls då det enligt mig är bra mycket bekvämare med den gummerade utan som är på Desire än något metallskal.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Har klämt på en äkta nu, och är positivt överraskad ligger väldigt bra i handen, att det är mer plast än tex desire HD gorde inget då den känns gedigen och lagom tung, bra skärm har den också, kameran verkar helt OK för främst stillbilder.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300