Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ManBearPig:

Vad hände här egentligen?

Han sa att han hatade sweclockers och drog. O_O

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Haha nej va synd, hade gärna sett slut resultatet av bygget

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

neeeeeeeeeeeeeej. Vill ju se bilder

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Lust att utveckla lite? Eller åtminstone länka till någonstans där slutresultatet finns att beskåda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Ja det var ju tråkigt men hälsa honom att jobba på och fortsätta med konsten han skapar hehe

//Dahl1n

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Proffsmoddare

Jag skämtar.

Anledningen till att det inte har hänt någonting är följande:
* Sjukdom
* Flytt
* Månad utan internet
* Avsaknad av verkstad
* 140% riktigt arbete (No kidding)

Jag har kommit en bit på väg, hårdvaran är i chassit och liknande. Är dock mycket skulpterande i plexi kvar och jag har ingen PSU, RAM eller HDD.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Jag skämtar.

Anledningen till att det inte har hänt någonting är följande:
* Sjukdom
* Flytt
* Månad utan internet
* Avsaknad av verkstad
* 140% riktigt arbete (No kidding)

Jag har kommit en bit på väg, hårdvaran är i chassit och liknande. Är dock mycket skulpterande i plexi kvar och jag har ingen PSU, RAM eller HDD.

MÅNAD UTAN INTERNET?! Typ som en månad utan luft, ganska strongt av dig att överleva det!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ewizion:

MÅNAD UTAN INTERNET?! Typ som en månad utan luft, ganska strongt av dig att överleva det!

Yeah.. It's only made me stronger. Teknikerbyrån som BBB hyr lät mig avbeställa deras tjänst. Kunden har inte alltid rätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Yeah.. It's only made me stronger. Teknikerbyrån som BBB hyr lät mig avbeställa deras tjänst. Kunden har inte alltid rätt.

EDIT: kom på att mitt inlägg bröt mot flera regler

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av pokelia:

EDIT: kom på att mitt inlägg bröt mot flera regler

Nu blev jag nyfiken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bra där Hannes! Jag var utan internet hemma i 1 år. Har internet nu... men har faktiskt varit utan tv i 3 år.

Förhoppningsvis lyckades du göra en massa annat och hitta massor med inspiration. Ser fram emot vidare arbete!

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Många brainfarts i den här tråden?

Taggad på att se hur bygget utvecklar sig.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Nu blev jag nyfiken.

jag uppmuntrade till samt berättade hur du skulle låna internet ifrån en annan bostad i ditt område...men för att friskriva mig nu så förutsätter jag att du äger den andra bostaden >.>

Permalänk
Medlem

hehe kul o se att trådskaparen skriver ett inlägg om att "ts" skulle ha dragit från swec hehe och ingen reagerar på det först hahaha

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

hehe kul o se att trådskaparen skriver ett inlägg om att "ts" skulle ha dragit från swec hehe och ingen reagerar på det först hahaha

Jag pratar ofta om mig själv i tredje persons perspektiv

OT: Kul Sack att du är tillbaka! När kan vi förvänta oss mer ögongodis?

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Andyah:

Rock'n'Roll!

Skrivet av Saandberg:

Jag pratar ofta om mig själv i tredje persons perspektiv

OT: Kul Sack att du är tillbaka! När kan vi förvänta oss mer ögongodis?

/S

Så fort jag får tummen ur. Plockade precis ihop en dator så jag kan redigera bilder.. Enda kruxet är att den har grafikkortet jag ska använda i Theory.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Äntligen lite updates Som jag väntat! Och fan vad jag missat updates Håller tummarna på lite dator-porr inom den närmsta veckan då

Permalänk
Proffsmoddare

Enermax hörde precis av sig och insisterade på att jag skulle använda deras produkter även i theory. Såklart tackar jag inte nej till att använda deras top-notch produkter så det är nu klart att ett Revolution85+ på starka 1020W kommer att huseras i mitt Lian Li PC-8NB bygge.

Jag arbetar just nu som lärare på heltid samt0 studerar på heltid på högskolan och så har jag som så många andra tillskott i familjen men förhoppningsvis har jag tid att ge er en liten uppdatering till helgen tillsammans med en mer officiell shout out till mina vänner på Enermax.

Vi höres och synes!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Enermax hörde precis av sig och insisterade på att jag skulle använda deras produkter även i theory. Såklart tackar jag inte nej till att använda deras top-notch produkter så det är nu klart att ett Revolution85+ på starka 1020W kommer att huseras i mitt Lian Li PC-8NB bygge.

Jag arbetar just nu som lärare på heltid samt0 studerar på heltid på högskolan och så har jag som så många andra tillskott i familjen men förhoppningsvis har jag tid att ge er en liten uppdatering till helgen tillsammans med en mer officiell shout out till mina vänner på Enermax.

Vi höres och synes!

Awesome! Kan du inte ta lite bilder på komponenterna osv och slänga upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon:

Bra där Hannes! Jag var utan internet hemma i 1 år. Har internet nu... men har faktiskt varit utan tv i 3 år.

Förhoppningsvis lyckades du göra en massa annat och hitta massor med inspiration. Ser fram emot vidare arbete!

jag har varit utan tv i 5år, har man Internet så behövs inte en tv.

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fina bilder! Hundhår på köpet

Permalänk
Medlem

Bilder!!

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Hedersmedlem

Såg just det där med CPU-kylaren, och den såg otroligt fräck ut. Dock tycker jag det blir lite "fusk" när du tummar så mycket på effektiviteten för att få det att se tufft ut. I mina ögon är datormoddande konsten att, utan att förlora funktionalitet, göra datorn snyggare. Men det är väl en persnlig åsikt och en smaksak antar jag.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Leifson:

Såg just det där med CPU-kylaren, och den såg otroligt fräck ut. Dock tycker jag det blir lite "fusk" när du tummar så mycket på effektiviteten för att få det att se tufft ut. I mina ögon är datormoddande konsten att, utan att förlora funktionalitet, göra datorn snyggare. Men det är väl en persnlig åsikt och en smaksak antar jag.

Det är en balansgång. Hade jag tänkt på effektivitet hade jag aldrig ens använt en luftkylare till CPU. Men den är ju snygg som få så det får man leva med.

BTW! Helgsnackisen är ju underförstod som så att det är mitt första bygge som är den ultimata datorlådan! Nä, men den lilla notisen tackar jag för.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Det är en balansgång. Hade jag tänkt på effektivitet hade jag aldrig ens använt en luftkylare till CPU. Men den är ju snygg som få så det får man leva med.

BTW! Helgsnackisen är ju underförstod som så att det är mitt första bygge som är den ultimata datorlådan! Nä, men den lilla notisen tackar jag för.

hahaha:) har du copyright på den bilden? Då skulle du tagit ut pengar för dom skulle publicera bilden

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Den lådan man använder vid ett projekt. Borde ju räknas som en ""ultimat"" , då den är perfekt för det projekt , eller ?!? ^^

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Broken-arrow:

hahaha:) har du copyright på den bilden? Då skulle du tagit ut pengar för dom skulle publicera bilden

Har man lagt upp den i deras galleri så är det nog godkänt att de får använda det. Sen har jag ju inte copyright automatiskt på mina bilder.

Skrivet av LarssoN:

Den lådan man använder vid ett projekt. Borde ju räknas som en ""ultimat"" , då den är perfekt för det projekt , eller ?!? ^^

Kanske. Jag utformar ofta mina saker utefter ett speciellt chassi.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fint. Vad är det där för CPU-kylare?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Fint. Vad är det där för CPU-kylare?!

Cooler Master V8 "Sack Edition"