Crysis 2 endast DX9 – DX11 kommer "senare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Vänta lite... Du menar att mw2 är portat från pc till ps3?

MW2 utvecklades till alla system samtidigt. Därför den inte nyttjar konsolernas starka sida och är bara en halvtaskig smörja.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

MW2 utvecklades till alla system samtidigt. Därför den inte nyttjar konsolernas starka sida och är bara en halvtaskig smörja.

Det är ju i alla fall bättre än att göra spelet till ps3 och sen bara porta direkt till pc. I alla fall för pcanvändare

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Det är ju i alla fall bättre än att göra spelet till ps3 och sen bara porta direkt till pc. I alla fall för pcanvändare

Nej. Det är ett steg i fel riktning där man satsar på kvantitet istället för kvalitet. Exklusiva titlar som Uncharted 2 kan nyttja PS3ans fulla kraft och flyter på riktigt bra. Crysis nyttjar en PC rätt bra och fungerar därför bara till PC.
Därför bör man inte göra konsolportar till PC (GTA IV) och PC portar till konsoler (MW2).

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Nej. Det är ett steg i fel riktning där man satsar på kvantitet istället för kvalitet. Exklusiva titlar som Uncharted 2 kan nyttja PS3ans fulla kraft och flyter på riktigt bra. Crysis nyttjar en PC rätt bra och fungerar därför bara till PC.
Därför bör man inte göra konsolportar till PC (GTA IV) och PC portar till konsoler (MW2).

Du sa ju att mw2 gjordes till allt samtidigt. Då är det väl inte en port från pc till konsol?

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

MW2 utvecklades till alla system samtidigt. Därför den inte nyttjar konsolernas starka sida och är bara en halvtaskig smörja.

Det är väl ingen port då om det gjordes samtidigt? sen vadå konsolens "Starka" sida?
No port
http://www.qj.net/qjnet/news/no-port-in-crysis-2-thanks-to-cr...

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk

Min kompis jobbar på Media Markt och facebookade just denna bild. Kanske blir ett pitstop och se om dom fått in PC-versionen ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bean:

Det är väl ingen port då om det gjordes samtidigt? sen vadå konsolens "Starka" sida?
No port
http://www.qj.net/qjnet/news/no-port-in-crysis-2-thanks-to-cr...

Vad jag lässte på mycrysis forumen så var demot en halt oplanerad portning. Spelet däremot ska vara "äkta vara"

Skrivet av Inanimate:

Min kompis jobbar på Media Markt och facebookade just denna bild. Kanske blir ett pitstop och se om dom fått in PC-versionen ;D

http://img38.imageshack.us/img38/7882/vickan.jpg

Ser riktigt nice ut.

hehe och så har de visst fått in crysis 2 xD

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Vad jag lässte på mycrysis forumen så var demot en halt oplanerad portning. Spelet däremot ska vara "äkta vara"

Okej

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Jag fick hem mitt crysis 2 limited edition från elgiganten för några dagar sedan. Går att aktivera den 22mars står det när jag knappar in cd keyn.

Visa signatur

Asus Maximus Extreme moderkort s775 | Core 2 Duo E6850 4.2ghz | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3| Evga Geforce 9800Gtx | Corsair VX 550watt | Zalman Cnps9900 max cpukyl | Scythe kazemaster pro 5.25 fläktkontroller | Lian Li Pc-p50 chassi | Samsung f3 1tb x2 raid0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon92:

Jag fick hem mitt crysis 2 limited edition från elgiganten för några dagar sedan. Går att aktivera den 22mars står det när jag knappar in cd keyn.

Hur kommer det sig att elgiganten skickar ut sina produkter innan dem släpps :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av taha:

Hur kommer det sig att elgiganten skickar ut sina produkter innan dem släpps :S

Ja det kan man fråga sig

Visa signatur

Asus Maximus Extreme moderkort s775 | Core 2 Duo E6850 4.2ghz | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3| Evga Geforce 9800Gtx | Corsair VX 550watt | Zalman Cnps9900 max cpukyl | Scythe kazemaster pro 5.25 fläktkontroller | Lian Li Pc-p50 chassi | Samsung f3 1tb x2 raid0

Permalänk
Skrivet av Kogster:

Vad jag lässte på mycrysis forumen så var demot en halt oplanerad portning. Spelet däremot ska vara "äkta vara"

Knappast säger jag bara. Inte skulle de lägga jobb på att göra en "version" för att släppa som demo och en helt annan med annan uppbyggnad av grafiksystem, osv för att släppa som skarp version.
Det är helt 110% säkert exakt samma som den officiella versionen.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Knappast säger jag bara. Inte skulle de lägga jobb på att göra en "version" för att släppa som demo och en helt annan med annan uppbyggnad av grafiksystem, osv för att släppa som skarp version.
Det är helt 110% säkert exakt samma som den officiella versionen.

mycket möjligt du har rätt själv tror jag på att de putsar ite mer på pc versionen (demot var ju trots allt på beta:n)

Få se om grafikpatchen blir vad de lovar

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Det har ju iofs redan bekräftats att demot vi fick på PC var xbox demot, portat. Det var aldrig meningen att PC skulle få tillgång till ett demo överhuvudtaget, men det ändrades ju i sista stund.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Avstängd

till sweclockers redaktion

hur visste nu detta innan alla andra? ni hade nyheten långt innan någon annan

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av zzcool:

till sweclockers redaktion

hur visste nu detta innan alla andra? ni hade nyheten långt innan någon annan

Vi har många nyheter innan alla andra, men ofta märks inte det eftersom vi inte brukar göra någon stor grej av det. Vi har bra kontakter i branschen helt enkelt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Så är det någon som kan bekräfta om det var en renodlad portning till Pc eller om det innehåller dx11?

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Hedersmedlem

http://hardocp.com/news/2011/03/23/crysis_2_pretty_much_sucks...

"Gameplay is about as exciting and motivating as pulling a scab off your dog's scrotum"

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisrolex:

Så är det någon som kan bekräfta om det var en renodlad portning till Pc eller om det innehåller dx11?

I nuläget är det inget dx11 stöd. detta ska dock uppdateras "i framtiden" får se om det blir imorgon eller om hundra år

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas D:

Vi har många nyheter innan alla andra, men ofta märks inte det eftersom vi inte brukar göra någon stor grej av det. Vi har bra kontakter i branschen helt enkelt.

verkligen har alltid trott att ni lånar nyheter pågrund av att ni oftast anger en källa får hoppas att ni får veta när dx11 patchen kommer och om den gör sig rättvisa

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zzcool:

verkligen har alltid trott att ni lånar nyheter pågrund av att ni oftast anger en källa får hoppas att ni får veta när dx11 patchen kommer och om den gör sig rättvisa

Brukar nästan aldrig klaga, men hur tror du att någon annan än du själv ska kunna läsa det du skrev? Helt utan stora bokstäver eller skiljetecken?

Du vet givetvis själv hur det ska läsas eftersom du har det i ditt huvud, men ingen annan vet hur. Det är därför grammatik finns, för att det ska finnas en standard så att alla kan läsa och förstå. Att skriva ordentligt är ett ansvar inte bara för dig själv utan också att vara vänlig mot dina läsare. Uppenbart vill du bli läst, annars hade du inte skrivit på ett öppet forum.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Brukar nästan aldrig klaga, men hur tror du att någon annan än du själv ska kunna läsa det du skrev? Helt utan stora bokstäver eller skiljetecken?

Du vet givetvis själv hur det ska läsas eftersom du har det i ditt huvud, men ingen annan vet hur. Det är därför grammatik finns, för att det ska finnas en standard så att alla kan läsa och förstå. Att skriva ordentligt är ett ansvar inte bara för dig själv utan också att vara vänlig mot dina läsare. Uppenbart vill du bli läst, annars hade du inte skrivit på ett öppet forum.

Inte för att vara sån men tyckte hans mer lättstrukturerade text var rätt lättläst. Kan vara att vi tänker liknande.

Skulle säga att din text är lite svårare att förstå på grund av dess lustiga formulering.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kogster:

Inte för att vara sån men tyckte hans mer lättstrukturerade text var rätt lättläst. Kan vara att vi tänker liknande.

Skulle säga att din text är lite svårare att förstå på grund av dess lustiga formulering.

Mer lättstrukturerat? Några ord utslängda utan vare sig skiljetecken eller versaler. Jojo, en blind leder en blind. Nog med offtopic från min sida.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

tycker inte det behövs dx11,tyckte crytek gjorde ett bra val för crysis 1 + warhead var trist och kändes smutsigt imot 2an..
Crysis2 känns mer genomtänk och smart,det är vad jag tycker.
Alla tycker inte lika och det är ju bara bra jorden måste gå runt också

Crysis2 for life!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bean:

tycker inte det behövs dx11,tyckte crytek gjorde ett bra val för crysis 1 + warhead var trist och kändes smutsigt imot 2an..
Crysis2 känns mer genomtänk och smart,det är vad jag tycker.
Alla tycker inte lika och det är ju bara bra jorden måste gå runt också

Crysis2 for life!

Grafiskt står mig bara på de sämre texturerna + buskage texturer är typ hälften så många och sämre kvalitet. Jag tyckte framför allt gräset i CW var imponerande medans gräset i C2 håller samma kvalitet som BF2...

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Spelet är ok att spela men att det inte går att skuta sönder träd,staket och andra saker är dåligt. Känslan när man skjuter med raketgevär mot en helikopter och inte ens personen som håller kulsprutan dör vid direkt träff då börjar man att undra vad det är man håller på med. Flera sådana här saker är man med om i det nya spelet men som inte fanns i det "gamla" spelen. Om några år kommer man att tro att 2an kom före ettan i serien. Tycker detta är ett bevis på att det är för få spelföretag på marknaden så de stora kan släppa vilket "skräp" spel som helst och ändå sälja bra pga att de har ett så bra reklam team.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Avstängd

gissar att det inte blir någon patch

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

gissar att det inte blir någon patch

:-/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Men patchen var bekräftad ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

gissar att det inte blir någon patch

varför?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄