Permalänk
Medlem

10 timmar kvar på steam.

Permalänk
Medlem

Någon som vet när DirectX 11 patchen släpps?

*edit*

Stryk frågan

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aje:

Någon som vet när DirectX 11 patchen släpps?

*edit*

Stryk frågan

varför? jag vill också veta

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

varför? jag vill också veta

Crysis 2 blir inte LITE slaktat:

http://www.mycrysis.com/forums/viewtopic.php?f=40&t=11096

Bästa förslaget på vad patch 1.2 ska innehålla:

Re: Let's Get Patch 1.2 Rolling! 03 22, 2011 /10:53

Ask them to put Crysis 2 in the 1.2 patch.

Vad jag har förstått så kommer det en patch så småningom som låser upp alla funktioner, inklusive DirectX 11. För tillfället är det en console-version pc-användarna får nöja sig med. Där finns inga inställningar att göra och jag har svårt att tro att Crytek nöjer sig med det.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Bokade mitt online på cdon. Fick mejl igår om att det var skickat och imorse när jag vaknade låg det där! Helt skinande och glänsande

Edit: Det gick inte att installera. När man skulle skriva in cdkeyn så stod det att man måste vänta till den 24 alltså imon.

Hah synd man inte kunde gå offline och ställa fram datumet till 24:e och installera tidigare

Permalänk
Avstängd

tror ni ett gtx 580 och core i7 960 samt corsair dominator GT 6 gb 1600 mhz kommer att klara crysis dx11 utan några som helst problem max 1920 1200 4 AA

Permalänk

Fick min skiva från elgiganten i fredags (18'e) och har spelat sen i lördags, har dock inte testat multiplayer ännu. med min setup klarar jag av spelet på max settings och upplösning (1920x1080).

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Skrivet av Redundant:

Fick min skiva från elgiganten i fredags (18'e) och har spelat sen i lördags, har dock inte testat multiplayer ännu. med min setup klarar jag av spelet på max settings och upplösning (1920x1080).

Har du 60FPS på det också? Utan dippar?

Permalänk
Hedersmedlem

Vilken tur att man uppgraderade inför detta...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Skrivet av Microcosmix:

Har du 60FPS på det också? Utan dippar?

när det händer mycket så kan den droppa ner till runt 45-50 men annars ligger den en bra bit över 60.

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Skrivet av Redundant:

när det händer mycket så kan den droppa ner till runt 45-50 men annars ligger den en bra bit över 60.

Fattar inte varför det dippar, blir tokig på sånt. Vilket grafikkort ska man ha för att slippa dessa dipppar.

Permalänk
Hedersmedlem

Om man tittar runt på webben så är det smått uppror om hur dåligt Crysis är på PC:n så jag väntar helt klart tills jag ser en patch och att den verkligen gör något för spelet.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Skrivet av Microcosmix:

Fattar inte varför det dippar, blir tokig på sånt. Vilket grafikkort ska man ha för att slippa dessa dipppar.

Vad har du för kort/dator? och hur mycket "dippar" det när det händer mycket för dig?

när det gäller att bli av med "dippandet" så tror jag det är svårt, vänta på patch eller möjligen att köra med dubbla gpu'er, alt pressa cpu'n (4ghz+) och gpu'n (whatever floats your boat) till gränsen. på amd system så kan det också hjälpa att pressa upp NB frequency från 2000-2600ghz, men det har som sagt sina risker, men jäklar vilken boost det blir.

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redundant:

Hur kan du spela det nu? När jag skall skriva in cdkeyn så står det att man måste vänta till 24e.
Så tvekar på att du talar sanning.

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Skrivet av Inteno:

Hur kan du spela det nu? När jag skall skriva in cdkeyn så står det att man måste vänta till 24e.

Ursäkta?
Det är alltid lika intressant hur negativa folk kan vara ibland.
Jag står fast vid det jag skrivit tidigare. jag har ingen anledning att ljuga.

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Nej det tror jag inte att han tror heller, han frågar ju bara hur du kan spela det NU.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Nej det tror jag inte att han tror heller, han frågar ju bara hur du kan spela det NU.

för mig var det inte svårare än att starta installationen och sen skriva in cd-key. sen var det bara å köra. inga som helst problem, vart lite förvånad själv om jag ska vara ärlig. men det funkar så jag körde på, har spelat ca 5 timmar totalt.

Skrivet av Inteno:

för att klargöra: det är det sista jag reagerade på.

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redundant:

Ursäkta?
Det är alltid lika intressant hur negativa folk kan vara ibland.

Jisses lugna dig människa, han frågar ju bara hur du kan spela innan satt release datum.

I övrigt så har du en jäkla tur som kan spela redan nu

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Skrivet av teckim:

Jisses lugna dig människa, han frågar ju bara hur du kan spela innan satt release datum.

I övrigt så har du en jäkla tur som kan spela redan nu

Jag är lugn ^^ hade jag varit annat så skulle det stå en rad svordomar efter varandra i stället

En sak jag kom att tänka på för en stund sedan, när jag installerade crysis 2 så kan jag ha haft peerblocker igång, kan hända att den blockerade alla försök från serverns sida att verifiera clienten eller nått, om den nu måste verifiera nått under installationen så klart. eller så hade jag bara "tur"

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redundant:

Jag är lugn ^^ hade jag varit annat så skulle det stå en rad svordomar efter varandra i stället

En sak jag kom att tänka på för en stund sedan, när jag installerade crysis 2 så kan jag ha haft peerblocker igång, kan hända att den blockerade alla försök från serverns sida att verifiera clienten eller nått, om den nu måste verifiera nått under installationen så klart. eller så hade jag bara "tur"

Det kan mycket väl vara det som gjorde att du fick igenom installationen, eller så hade du en jäkla tur helt enkelt. (Ja jag är avis hehe)

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Spelet verkar helt galet bra. Har sätt början på youtube. Dom har verkligen fångat den där badass känslan och stämningen.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

då sitter man och hoppas att det kommer innan helgen , hemsidan från där ja förhandsbokade är inte ens uppe pga "problem" haha säkert så har man den vanliga oturen

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk

har fått min nyckel och allt via mailen väntar bara på att få dra hem det

Permalänk

Hjälp !!!!!! det bara flimmrar i spelet , och när man kommer ut och se himlen för första gången så blir det ännu värre !!!
Nån mer med detta problem eller vet vad det kan vara , kör 5970 (11.4)

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy_johansson:

Hjälp !!!!!! det bara flimmrar i spelet , och när man kommer ut och se himlen för första gången så blir det ännu värre !!!

Vad jag har läst så supportar inte spelet multi-gpu

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Skrivet av Jimmy_johansson:

Jaha multi gpu problem är visst svaret så crossfire funkar visst inte

http://forums.gametrailers.com/thread/crysis-2-still-flickeri...

http://www.mycrysis.com/forums/viewtopic.php?f=40&t=11096

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem

Någon som har förbokat Nano Edition eller Limited edition från Webhallen? Kommer det imorgon tro?

Mitt paket ligger uppe i Stockholm nu. Tror Ni det hinner ner till Halland tills imorgon?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

2 timmar o 45 minuter kvar nu

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem

Fasen, hade avbokat spelet i besvikelse men nu har man blivit påverkad av hypen etc så nu har man köpt spelet ändå:P

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kommer först köpa det när de har fixat DirectX11 patchen.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.