Permalänk
Medlem

Den var nog ett Troll...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man kunde ju läsa där på deras forum att de har massa GPU kraft de kan nyttja till DX11 som int ekommer att påverka FPSen i spelet. De låter bra. En hel del godis som inte kosta på prestanda. Sen kanske de bli ännu mer godis för de som kör SLI osv.¨¨

Jag har inte köpt spelet och vägra göra de än så länge.

Nån som vet om man tex köper spelet på elgiganten online om man kan ladda ner de via EA med nyckeln man får av boxen från el giganten? Jag har ingen dvd snurra så vill ladda ner spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sper:

Man kunde ju läsa där på deras forum att de har massa GPU kraft de kan nyttja till DX11 som int ekommer att påverka FPSen i spelet. De låter bra. En hel del godis som inte kosta på prestanda. Sen kanske de bli ännu mer godis för de som kör SLI osv.¨¨

Jag har inte köpt spelet och vägra göra de än så länge.

Nån som vet om man tex köper spelet på elgiganten online om man kan ladda ner de via EA med nyckeln man får av boxen från el giganten? Jag har ingen dvd snurra så vill ladda ner spelet.

Det går nog. En kompis köpte spelet, gjorde en iso fil på en annan dator och installerade det med hjälp av daemon tools

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

vad är det för aliens igentligen, dom är inte alls samma som förut, dom verkar ju ha någonform av nanosuit själva. jag spelar på easy och dom slaktar mig ganska hårt när dom kommer och slår på mig. sen verkar det vara liknande AI som människo motspelarna har. dom gör liknande saker. tex gömmer sig bakom en mur och tar upp sitt vapen och skjuter lite random.
fast dom är bra på att smyga sig på en, höll på att skita ned mig själv när jag står en bit upp och försöker ta död på lite aliens. då märker jag hur någon går mot mig så jag flyttas och javisst där står en alien och skulle den tala skulle den nog sagt tittut. han slog ihjäl mig ganska enkelt men först kastade han ut mig genom en ruta. det kändes inte som en scriptad sekvens iallafall.

Aliens är samma som i ettan (tro det eller ej) men istället för sina svävardräkter har det få mekaniska ben och armar. de har inte en nanp-suit de är typ 50% maskin. AI till lättaste är väldigt förenklad. Att de tar skydd och så verkar ju rätt vettigt, eller hur? Jag upplever att människo AI:n sammarbetar bättre men det kanske bara är att man fattar vad de säger.

Sk aldrig stå kvar på samma ställe! skjuter en kanske två sen går man vidare(cloakad) så undersöker de de döda. Alternativt kötta med armor mode och skjuta på allt som rör sig. Finns väldigt många taktiker men stå inte still bara

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ilstallione:

Den där DX11-patchen verkar lysa med sin frånvaro..?

Än så länge, men så här snabbt skulle den väl inte komma? En patch på 5 dagar, jag skulle mer gissa på någon månad.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MulleEng:

Än så länge, men så här snabbt skulle den väl inte komma? En patch på 5 dagar, jag skulle mer gissa på någon månad.

Syftade på ryktet som gick, att den skulle kommit igår.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ilstallione:

Syftade på ryktet som gick, att den skulle kommit igår.

Aha, missade nog det:)

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MulleEng:

Aha, missade nog det:)

#10908269

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av solifer68:

Har oxo blivit av med saker men då sakerna jag handlat för nano credits?

Äsch! Jag hade köpt ut alla lagom till slutet av spelet. Men då hade jag spelat igenom utan pause. Jag förlorade dock lite nano poäng när jag skulle starta om för att testa SLI men vart bara några tusen jag blev av med. Man får dem ganska snabbt i början av slutet

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Jag har inte köpt crysis 2 måste jag erkänna, men att inte släppa spelet med dx11 skulle göra mig förbannad ifall jag hade köpt spelet. Men så går det när man optimerar skiten för mycket till konsol.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ilstallione:

Såg det här, in case you missed
http://www.sweclockers.com/nyhet/13731-crytek-tillbakavisar-r...

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det blivit sagt tidigare...
Men ni som har haft problem eller har problem med dålig CrossFire-FPS ladda hem senaste profilen från AMD, http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/crossfirex-app-p...
Slipper ni göra "fulhax" för att få det att fungera.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Reap:

Vet inte om det blivit sagt tidigare...
Men ni som har haft problem eller har problem med dålig CrossFire-FPS ladda hem senaste profilen från AMD, http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/crossfirex-app-p...
Slipper ni göra "fulhax" för att få det att fungera.

Funkar inte till Crysis 2.

CatalystCreator :

Citat:

For Crysis 2 - looks like the app changed something last minute, so we need to update the Crysis 2 CAP - will update once ready

Ska dock komma nya drivare ikväll, så vi får se då ....

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden mellan inställningarna Gamer och Hardcore btw?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Jahapp då va Multiplayer nere igen... Så trött man blir.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Vad är skillnaden mellan inställningarna Gamer och Hardcore btw?

Dom inställningarna finns väl inte längre?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Så himla bra spel detta är är nästan klar och har lagt ner massa timmar, klart värt varenda öre om det bara vore singel, men jag har ju multi oxo, skitsamma med dx 11 eller ej spelet ser bra ut funkar kalas inte ett enda lagg eller fel under hela singel delen:-)

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Aliens är samma som i ettan (tro det eller ej) men istället för sina svävardräkter har det få mekaniska ben och armar. de har inte en nanp-suit de är typ 50% maskin. AI till lättaste är väldigt förenklad. Att de tar skydd och så verkar ju rätt vettigt, eller hur? Jag upplever att människo AI:n sammarbetar bättre men det kanske bara är att man fattar vad de säger.

Sk aldrig stå kvar på samma ställe! skjuter en kanske två sen går man vidare(cloakad) så undersöker de de döda. Alternativt kötta med armor mode och skjuta på allt som rör sig. Finns väldigt många taktiker men stå inte still bara

tänkte mest på att ain ser exact likadan ut fast enbart med olika "skin" på sig när den gör vissa saker.

även om jag gillar FPS spel så har jag aldrig varit speciellt bra på dom

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Crytek har nu sagt att en DirectX 11 patch aldrig varit utlovat och att det var någon hemsida som bara påstått detta. Haha. Vilket spel säger jag bara.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ninotramp:

Crytek har nu sagt att en DirectX 11 patch aldrig varit utlovat och att det var någon hemsida som bara påstått detta. Haha. Vilket spel säger jag bara.

Ja herre j*vlar vilket fiasko om det är så!

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

tänkte mest på att ain ser exact likadan ut fast enbart med olika "skin" på sig när den gör vissa saker.

även om jag gillar FPS spel så har jag aldrig varit speciellt bra på dom

Njaa aliens hoppar och tacklas också

BTW: nån mer än jag som har problem med dom aliens som kan cloaka man möter "i central park".

Tömde seriös 120 skott i ansiktet på en med scar utan att den verkade bry sig. sen testade jag gaus attachmenten: gjorde den bara arg. grenade launcher attachment (direkt träff med detonation) fick den bara dem att veta vart jag var samma med rocket launchern. enda sättet jag upplevt att jag skadar dem är att jag "stealth kill"at en två tre stycken. Är de så jävla svåra? gör jag fel? har det buggat sig?

har skjutit dem när de är både cloakade och ocloakade

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Njaa aliens hoppar och tacklas också

BTW: nån mer än jag som har problem med dom aliens som kan cloaka man möter "i central park".

Tömde seriös 120 skott i ansiktet på en med scar utan att den verkade bry sig. sen testade jag gaus attachmenten: gjorde den bara arg. grenade launcher attachment (direkt träff med detonation) fick den bara dem att veta vart jag var samma med rocket launchern. enda sättet jag upplevt att jag skadar dem är att jag "stealth kill"at en två tre stycken. Är de så jävla svåra? gör jag fel? har det buggat sig?

har skjutit dem när de är både cloakade och ocloakade

Dom tål sjukt mycket.

Btw: Började precis på en ny runda (Svåraste såklart!) Alla nano-suit upgrades är kvar! Fan vad gött. Och alla weapon enhancements

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kogster:

Njaa aliens hoppar och tacklas också

BTW: nån mer än jag som har problem med dom aliens som kan cloaka man möter "i central park".

Tömde seriös 120 skott i ansiktet på en med scar utan att den verkade bry sig. sen testade jag gaus attachmenten: gjorde den bara arg. grenade launcher attachment (direkt träff med detonation) fick den bara dem att veta vart jag var samma med rocket launchern. enda sättet jag upplevt att jag skadar dem är att jag "stealth kill"at en två tre stycken. Är de så jävla svåra? gör jag fel? har det buggat sig?

har skjutit dem när de är både cloakade och ocloakade

Tyckte det var extremt lätt med K-volt, samt att låsa dom i flaskhalsen vid ingången av röret

En och en annan C4 hjälper med.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Proffsmoddare

99% av alla kommentarer handlar om grafiken men vem bryr sig om det faktum att multiplayern är stendöd??? Jag har den senaste veckan inte kunnat lira en enda runda till slutet utan har fått lost connection 300ggr servrarna har antingen 109 i ping eller 1000. 99% av alla lobbys man connectar till står och tuggar utan att ett spel någonsin startar. Jag ger blanka fan i grafiken ge mig en fungerande multiplayer istället och screw dx11.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Om nån vill lira, lägg till "Ogg@"

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Njaa aliens hoppar och tacklas också

BTW: nån mer än jag som har problem med dom aliens som kan cloaka man möter "i central park".

Tömde seriös 120 skott i ansiktet på en med scar utan att den verkade bry sig. sen testade jag gaus attachmenten: gjorde den bara arg. grenade launcher attachment (direkt träff med detonation) fick den bara dem att veta vart jag var samma med rocket launchern. enda sättet jag upplevt att jag skadar dem är att jag "stealth kill"at en två tre stycken. Är de så jävla svåra? gör jag fel? har det buggat sig?

har skjutit dem när de är både cloakade och ocloakade

Skrivet av Jappse:

Dom tål sjukt mycket.

Btw: Började precis på en ny runda (Svåraste såklart!) Alla nano-suit upgrades är kvar! Fan vad gött. Och alla weapon enhancements

inte bara jag som är sjukt dålig vilket jag först trodde. ja dom tål en del dom små liven. deras vapen verkar inte så speciellt effektiva men när dom kommer och ska slå på en då kan man dö väldigt snabbt.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Crytek har nu sagt att en DirectX 11 patch aldrig varit utlovat och att det var någon hemsida som bara påstått detta. Haha. Vilket spel säger jag bara.

Jag har för mig att det här med DX 11 har vi hört ett tag nu. Sen påstår dom att de inte ska ha det?
Skandal isf!

Föresten: Nån som kan reda ut det här med antal weaponslots?
I början har man 2. Sen har man 3 ett tag (tills man simmar in i den här tentakeln) sen 2 igen?
Är det korrekt eller ännu en bug?

edit: nu slutade Melee attack funka igen...blir svårt att smyga då. Detta betyder: Starta om spel ->förlora nanopoints gurra!

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Tjena behöver lite hjälp. Det är så att mitt nat type är strict så jag blir kickad från servern hela tiden. Hur fixar jag detta? Modemet är av modellen Thomson modell kan jag kolla senare.
Modellen är: Thomson TG585 v7

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Tyckte det var extremt lätt med K-volt, samt att låsa dom i flaskhalsen vid ingången av röret

En och en annan C4 hjälper med.

jag tömde åtminstone ett magg k-volt på en av dem. Krävs det mer?

ähh jag går tillbaka och försöker hitta en av mina kära HMG:s

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10913654']99% av alla kommentarer handlar om grafiken men vem bryr sig om det faktum att multiplayern är stendöd??? Jag har den senaste veckan inte kunnat lira en enda runda till slutet utan har fått lost connection 300ggr servrarna har antingen 109 i ping eller 1000. 99% av alla lobbys man connectar till står och tuggar utan att ett spel någonsin startar. Jag ger blanka fan i grafiken ge mig en fungerande multiplayer istället och screw dx11.

Det funkade i några timmar igår faktiskt! Nu är det stendött igen.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||