Befintliga moderkort från MSI får stöd för AMD AM3+

Permalänk
Melding Plague

Befintliga moderkort från MSI får stöd för AMD AM3+

Med ett par månader kvar till lanseringen av AMD AM3+ och Bulldozer-baserade AMD FX avslöjar MSI att en mängd befintliga moderkort är kompatibla med den nya sockeln.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Plus i kanten för AMD som inte tvingar på sina användare dyra uppgraderingar.. Synd inte Intel hade samma filosofi, med Intel får man byta moderkort varje gång man vill byta CPU (nästan)!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

Det här var nog det tråkigaste aprilskämtet från Sweclockers hittills.

Visa signatur

Denon AVR-1801 | Dali Blue 5005 | Turtle Beach Audio Advantage Micro II

Permalänk
Medlem

Hatar 1:a april.. min flickvän lura i mig att hon hade magsjuka..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lisianthus:

Det här var nog det tråkigaste aprilskämtet från Sweclockers hittills.

Så länge inte MSI kör med samma skämt är det nog på riktigt.

http://emm.msi.com/display.php?List=44&N=1029

Permalänk
Medlem

april april (trollar vidare)

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lisianthus:

Det här var nog det tråkigaste aprilskämtet från Sweclockers hittills.

Ska ditt inlägg vara nåt slags meta-skämt då eller?
Med tanke på att Asus och Gigabyte redan gått ut med liknande nyheter för nån vecka sen så kan jag inte föreställa mig att det här är ett skämt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Plus i kanten för AMD som inte tvingar på sina användare dyra uppgraderingar.. Synd inte Intel hade samma filosofi, med Intel får man byta moderkort varje gång man vill byta CPU (nästan)!

Officiellt stöder inte AM3 ny Zambezi, så AMD har inget med det här att göra.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tror inte detta är ett skämt då både asus och gigabyte har gått ut med samma för någon vecka sedan.

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Stäng av adblock för sweclockers och se till höger på reklambannern...

Permalänk
Medlem

gött. har ett 870A-G54 och eftersom det var ett budgetkort (800kr) hade jag kallt räknat med att det inte skulle komma Bulldozer stöd

och aprilskämt? ska inte aprilskämt vara roliga i någon bemärkelse? det här verkar ju knappast som ett "skämt" det kommer bara resultera i att folk blir besvikna på ett varumärke. knappast något som PR ansvarig skulle önska

Permalänk
Medlem

Frågan är väl om det är värt att uppgradera processorn från x6 till bulldozer istället för att sälja den gamla burken och köpa nytt.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Kul att MSI tänker på konsumenterna. I dagsläget har jag ett AM2+ moderkort, men hade jag ett AM3 så hade jag nog trots allt köpt en ny bräda när bulldozer kommer ändå.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Skrivet av Peking:

Kul att MSI tänker på konsumenterna. I dagsläget har jag ett AM2+ moderkort, men hade jag ett AM3 så hade jag nog trots allt köpt en ny bräda när bulldozer kommer ändå.

Håller med

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-6700K | MSI 2060 Gaming Z | ASUS Z170-P | HyperX 16GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 750w | Corsair H60
Skärm: ASUS 25" VG258QR
Mus/Tangentbord/Hörlurar: Razer Deathadder Elite | QPAD K-70 | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lisianthus:

Det här var nog det tråkigaste aprilskämtet från Sweclockers hittills.

Knappast - det här är humoristiskt finlir i den högre skolan som vi uppskattar

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

Fast iNets matkasse är bättre....

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk

eftersom det nu är den andra april för mig så väljer jag att se detta som en god nyhet

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem

Fan kul att vissa kort kan köra Bulldozer, men jag blir väldigt intreserad av vad Bulldozer kan komma med??? Mer o mer säger mig att den kan bli riktigt kraftfull.. Läst en hel del om Bulldozer på olika stora sajter, o man blir mer o mer suddig.. Så när nu skriver moderkort som klarar Bulldozer stannar bara namnet Bulldozer kvar i skallen.... hmmm ...Ska bli väldigt intressant o läsa era tester senare.

Permalänk
Medlem

känns inte som den kommer slå intel på fingrarna i enkel trådat(men det är nog inte tanken) men den kommer nog sätta sprätt på multicore eran samt pris/cores kriget!

tror vi kommer få se både spel och program som stöder och faktiskt utnytjar upp till 4-->8 cores på riktigt. många spel använder idag 4 cores men ofta inte långt över 50% på vissa cores

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Nu blev man faktiskt glad

Visa signatur

Senior