Helgsnack: "Hur fixar du ditt skrivbord?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivres:

Länk till bakgrundsbilden?

http://abduzeedo.com/wallpaper-week-77-jonathan-wong

Permalänk
Skrivet av Gratzner:

DeviantArt

Det mesta för att snygga till Windows finns där. Jag är rätt kass på ikoner annars men jag fick mitt paket därifrån, Token heter det och jag är nöjd.

har laddat ner rainmeter och hud 10 osv.. men fattar inte hur man gör för att få upp klockan liksom.. har laddat nere hud10 osv, men ja fattar inte riktigt vart jag ska spara filen , hur man gör för att öppna så man får upp klockan osv..

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Grymt tema, eller är den där schyssta listan i överkant installerad separat? ser najs ut, länka gärna om du kan.

Det är rainmeter. Så Listan i överkant är installerad, temat är "Mac bar 3.0" (har gjort om den själv till svart, var ljus grå innan.)

Rainmeter: http://rainmeter.net/RainCMS/
Temat: http://browse.deviantart.com/?qh=&section=&q=mac+bar+3.0#/d38...

Permalänk
Skrivet av juckeyy:

vilken ini fil?

Om du har framme Feeds från rainmeter så kan du högerklicka på den. Sen trycka på Feeds.ini. Borde vara tjock text. Tex "Illustro/feeds"

Sedan där. Ändra bara feedURL till http://www.sweclockers.com/feeds/nyheter
Eller nåt annat du vill ha från swec

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av shqiptari:

har laddat ner rainmeter och hud 10 osv.. men fattar inte hur man gör för att få upp klockan liksom.. har laddat nere hud10 osv, men ja fattar inte riktigt vart jag ska spara filen , hur man gör för att öppna så man får upp klockan osv..

Vissa skins installerar du enkelt genom att göra en .exe fil eller liknande.

10-foot installerar du genom att packa upp .rar filen i Mina Dokument/rainmeter/skins (d.v.s. INTE i installationsmappen)

Sedan får du köra Rainmeter och välja skins därifrån.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Skrivet av Gratzner:

Vissa skins installerar du enkelt genom att göra en .exe fil eller liknande.

10-foot installerar du genom att packa upp .rar filen i Mina Dokument/rainmeter/skins (d.v.s. INTE i installationsmappen)

Sedan får du köra Rainmeter och välja skins därifrån.

ja okej, nu funkar det råkade tyvärr trycka bort alla andra bars som kom upp i början .. hehe..

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Hur får man inte temps på CPU,GPU osv i rainmeter, har bara CPU belastning och ram användning med ett av standard teman.

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av illya_:

Kan du inte ändra vissa pga knappen du trycker på för att ändra ikonerna är oklickbar, eller har du valt en annan ikon men problemet är att ikonen inte visas?

Om det är att knappen inte fungerar så testa att skapa en genväg till programmet och ändra ikonen för genvägen, sedan högerklickar du på genvägen och väljer pin till startmenyn(eller så var det aktivitetsfältet) (eventuellt kan du behöva ändra ikonen igen efter att du pinnat den). (Har också för mig att det ibland kan räcka att högerklicka på programmet i startmenyn och där ändra ikonen)

Om det är att du lyckats välja en annan ikon men att det fortfarande är den gamla som visas så ladda ner och kör detta program (det deletar iconcachen och startar om explorer).

Edit: skrev om det hela så det blev tydligare.

Du är en ängel!

Visa signatur

If the facts don't fit the theory, change the facts

Permalänk
Medlem

Vart fixade du "UpTime" tillägget från och din taskbar?

Visa signatur

Asus N56VZ + 256 GB Samsung SSD

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Blackwizard:

Hur fick du bort din windows taskbar ?

Högerklicka på den -> Egenskaper -> klicka i "dölj aktivitetsfältet automatiskt"

Sen har jag placerat den i överkant...

Permalänk
Medlem

Så här ser min ut just nu.
Har lite arbete kvar med att ändra iconer till vissa program.

Bakgrundsbilder:
bild 1: http://wallbase.cc/wallpaper/788724
Bild 2: http://abduzeedo.com/wallpaper-week-77-jonathan-wong (tack till YeZirko för denna länk)

Använder RocketDock med Token iconer. (finns många i denna tråd som har länkat till olika iconer med Token design)
Kör Rainmeter med Illustro och 10 foot

// Nivres

Visa signatur

| Ryzen 7 5800X | X570S AORUS PRO AX | 32GB FURY DDR4 | XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 | Fractal Design Define R6 | 2.5 TB M.2 SSDs |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueLion:

Måste fråga, vad händer om man trycker på knappen?

Den blir röd och det står "Yot ruined everything, EVERYTHING!"

Permalänk
Medlem

Så enkelt som möjligt. få ikoner och snygg bild

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem

Har undran om Rainmeter. Kan man ändra text stil på den? alltså om man inte har original klockan (har ändrat färg,position,storlek och tagit bort AM PM). Så nu undrar jag om man kan ändra texten till något roligare, kan man länka till text filerna i windows?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

La till lite systeminformation samt tid och datum

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem

Lade ner lite tid och gick från orginalw7 men massa ikoner till detta

Jag blev nöjd iaf.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att ändra start ikonen nere i hörnet?

har testat program som: ord changer och windows 7 start ord changer. men inget funkar.

nån som vet hur man ska göra? har windows 7 64.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av nalk:

Hur gör man för att ändra start ikonen nere i hörnet?

har testat program som: ord changer och windows 7 start ord changer. men inget funkar.

nån som vet hur man ska göra? har windows 7 64.

http://www.thewindowsclub.com/windows-7-start-button-changer-...

Sen går du in på www.deviantart.com och letar reda på en fin start orb

Här är ett par fina... http://browse.deviantart.com/customization/skins/windows7/sta... (jag kör med nummer 2 från vänster)

Permalänk
Medlem

Så ser mitt ut just nu ;D
Kör Rainmeter för klockan samt spotify, Rocketdock för alla programgenvägar och temat SlanXP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

den jag har använt, men funkar inte

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med att fixa en sak. Håller på och ändrar ikonerna för genvägarna i taskbaren, men "Utforskaren" vill inte. Skapar en genväg på skrivbordet till den->ändrar ikon->drar den dit jag vill ha den, men när jag släpper ser den ut som en vanlig map, se bild.

Citera, annars kommer jag aldrig hitta tillbaka.
Tack på förhand

EDIT: Ah, tänk att en omstart kan lösa så många problem! ;D

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av nalk:

Hur gör man för att ändra start ikonen nere i hörnet?

har testat program som: ord changer och windows 7 start ord changer. men inget funkar.

nån som vet hur man ska göra? har windows 7 64.

På Windows 7 start orb changer måste du högerklicka->kör som admininistratör för att det ska fungera. Kräver såklart att du har administratörsrättigheter...
Sry för dubbelpost...
PS. ngn som vet hur man fixar en avskiljare mellan genvägarna? Lite "ghettomod" av mig nu, lägger en genväg till ett program med en genomskinlig ikon där. Fungerar, men ser inte så snyggt ut...

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:

På Windows 7 start orb changer måste du högerklicka->kör som admininistratör för att det ska fungera. Kräver såklart att du har administratörsrättigheter...
Sry för dubbelpost...
PS. ngn som vet hur man fixar en avskiljare mellan genvägarna? Lite "ghettomod" av mig nu, lägger en genväg till ett program med en genomskinlig ikon där. Fungerar, men ser inte så snyggt ut...

Det är det jag gör. Och efter jag har 'bytt' ikon, så är fortfarande orginalet kvar. Men datorn laggar sönder typ, allting hänger sig osv. Måste starta om den direkt.

Permalänk
Skrivet av syntaxVI:

Hur lyckades du flytta spotify inputen ner? Jag har försökt med allt.

Skriv in detta i din Spotify.ini fil:
Pastebin

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem
Skrivet av chazzi:

Vart fixade du "UpTime" tillägget från och din taskbar?

Allt är ifrån tema som heter "Lady Gaga tribute II" haha, därbland uptime mätare.

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem

Kör ett rätt rent tema.

Hårddiskarna (HD AeroMeter med borttagen bakgrund )
http://www.customize.org/rainmeter/skins/35861
"mouse over" effekt på diskarna.

Papperskorgen (Trash Bin for Toxx)
http://browse.deviantart.com/customization/skins/?order=9&q=r...

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:

På Windows 7 start orb changer måste du högerklicka->kör som admininistratör för att det ska fungera. Kräver såklart att du har administratörsrättigheter...
Sry för dubbelpost...
PS. ngn som vet hur man fixar en avskiljare mellan genvägarna? Lite "ghettomod" av mig nu, lägger en genväg till ett program med en genomskinlig ikon där. Fungerar, men ser inte så snyggt ut...

Har ett konto och kör med admins rättigheter. Men vägar byta ut start ikonen(har försökt tidigare också med samma resultat). Har funkat en gång för ett år sen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grusburk:

Mitt skrivbord cleant inte mer att säga måste fixa nya bakrunder dock pokemon är lite ute känner jag .http://img192.imageshack.us/img192/5326/skrivbord.png

Vilket program för två taskbars?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

Hur ändrade du färgen på veckodagarna?

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har ett konto och kör med admins rättigheter. Men vägar byta ut start ikonen(har försökt tidigare också med samma resultat). Har funkat en gång för ett år sen.

Testa med andra ikoner då. Den här kör jag med och det fungerar bra. Ger den dig några felmedelanden, eller säger den bara att den lyckades?

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo