Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

HD6870, 2 bildskärmar samtidigit, problem!

Permalänk
Medlem

HD6870, 2 bildskärmar samtidigit, problem!

Jag har skaffat ett Radeon HD6870 med senaste drivrutinerna från amd.com, som jag kör på Win 7

Nu till problemet...
Jag har 2st skärmar jag vill använda samtidigt, men kan endast använda en skärm åt gången.

När jag kopplar i 1a skärmen i 1a DVI uttaget fungerar det som vanligt. när jag stoppar i 2a skrämen i det andra DVI uttaget så fortsätter den att vara svart.(som att den inte känner av).

Har även stoppat i en av skärmarna i 2a uttaget och det fungerar (Det inge fel på någon av DVI portarna).

--------------------||--------------------
Alltså:
Det är när jag har 2st skärmar i samtidigt jag bara får bild från 1a uttaget!

När jag försöker upptäcka bildskärmar i Catalyst Control Center, hittar den bara bildskärmen i det första uttaget när båda är skärmarna är i.
Samma procedur när jag försöker upptäcka bildskärmarna genom windows!

Jag har testat ändra från manuell till automatisk identifiering av bildskärmar i catalyst CC, men åt helvete.

MVH andré

Permalänk
Keeper of the Bamse

win+P "extended view"

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

använder du vga > dvi på nån av skärmarna? På 6870 kan man bara koppla in vga > dvi i en bildutgång(står vga brevid den) sedan måste du använda en dvi kabel direkt från skärmen. Så fick åtminstånde jag göra när jag skulle köra 2 skärmar på mitt 6870 från xfx

Permalänk
Medlem

okej, för jag har VGA > DVI på båda!
måste jag handla ny skärmkabel då lr?

Permalänk
Medlem

Det dåliga är att bara ett uttag stödjer VGA... så att köra två skärmar med VGA går inte, en med VGA och en med DVI går bra

Permalänk
Keeper of the Bamse

baylarn, har du ens testat win+p och extended?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com