[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av biggles:

Jag tycker de flesta riktiga valutor baseras på Open Source. Det är inget dolt/stängt/låst i dem överhuvudtaget. Värdet på 1 SEK/USD/EUR baseras på vad marknaden anser att 1SEK/USD/EUR är värd, dvs hur villiga är man att betala ca 6 SEK för att köpa 1 USD. Bakgrunden till att jag vill ha en USD kan vara många; Resa på semester, köpa en datorpryl eller investera i en aktie som handlas. Svårare än så är det inte. Vad är det som skulle göra en open source bättre än det här? En valuta kan i stort sett vem som helst förstå (även om jag tvekar lite när jag läser en del inlägg i den här tråden...). Open eller Closed source kan bara ett fåtal förstå. Varför göra något krångligt som är väldigt enkelt och fungerar väldigt bra?

Ok, då kan du väl berätta hur mycket SEK som kommer tryckas 2011? Det är här svårigheten ligger, och att berätta hur mycket SEK som kommer tryckas tills 2025 är ännu svårare. Hur mycket bitcoins som finns ett datum i framtiden kan beräknas exakt och här finns en graf över detta.

Det är detta som menas med att det är öppet, alla kort ligger på bordet och ingen kan därför dra nytta av att veta något som alla andra inte vet.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk

Fan, jag är fortfarande säker på att det är några ryssar eller kineser som använder beräkningskraften till något djävulskap.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Fan, jag är fortfarande säker på att det är några ryssar eller kineser som använder beräkningskraften till något djävulskap.

Öppen källkod, är rätt tydligt vad som faktiskt beräknas.
Kan även meddela att bitcoinpool flyter kanonbra nu.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Skrivet av rabiesekorre:

Kan även meddela att bitcoinpool flyter kanonbra nu.

Jag lyckas varken ansluta mot dem eller gå in på deras sida.
Använder CCC 11.3

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem

Ursäkta men, vad ska man ha "pengarna" till? Går de ens att använda att handla fysiska grejer för? Om inte är ju detta helt efterblivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeeK:

Ursäkta men, vad ska man ha "pengarna" till? Går de ens att använda att handla fysiska grejer för? Om inte är ju detta helt efterblivet.

finns redan butiker på nätet som tar emot bitcoin som valuta sen kan man sälja bitcoins till andra via t.ex https://bitmarket.eu till riktiga pengar.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

finns redan butiker på nätet som tar emot bitcoin som valuta sen kan man sälja bitcoins till andra via t.ex https://bitmarket.eu till riktiga pengar.

Härligt. Ska leta upp gamla grafikkort och trycka i burken

Ska ge detta en chans i alla fall. Vad står valutan i just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeeK:

Härligt. Ska leta upp gamla grafikkort och trycka i burken

Ska ge detta en chans i alla fall. Vad står valutan i just nu?

1.2098$ per 1,0 BTC kom ihåg de ska vara nyare än Radeon 4000 seien uppåt.
https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison här står vad du kan förvänta dig för prestanda med olika GPU/CPU.
dom stämmer inte till 100% men dom är rätt nära

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

1.2098$ per 1,0 BTC kom ihåg de ska vara nyare än Radeon 4000 seien uppåt.
https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison här står vad du kan förvänta dig för prestanda med olika GPU/CPU.
dom stämmer inte till 100% men dom är rätt nära

97 Mhash/s verkar bra för ett 470 OC gjorde ganska mycket, från 700mhz core till 730 gav +3 Mhash/s

Permalänk
Skrivet av HeeK:

97 Mhash/s verkar bra för ett 470 OC gjorde ganska mycket, från 700mhz core till 730 gav +3 Mhash/s

Ja, ökningen är fantastisk när det kommer till överklockning.
Med mitt kort i sign, kör jag 865 Mhz får jag runt 320 Mhash, kör jag 915 Mhz får jag 340 Mhash!
Ökar med hela 20 Mhash.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem

BTC har verkligen stigit skyhögt i värde, 1 BTC är nu värd 1,4$ och det kommer förmodligen öka ännu mer.

Visa signatur

Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabiesekorre:

BTC har verkligen stigit skyhögt i värde, 1 BTC är nu värd 1,4$ och det kommer förmodligen öka ännu mer.

Nåt fejkat kan ALDRIG få en j*vla valuta!!! *suck* (ber om ursäkt ifall nån stör sig på svordomen)
Men att folk gör detta för vinst är ren idioti... det är ett j*kla pyramidspel.
För nöje??? Vilket nöje? kör furmark å fraps samtidigt... samma heta kokta resultat!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Nåt fejkat kan ALDRIG få en j*vla valuta!!! *suck* (ber om ursäkt ifall nån stör sig på svordomen)
Men att folk gör detta för vinst är ren idioti... det är ett j*kla pyramidspel.
För nöje??? Vilket nöje? kör furmark å fraps samtidigt... samma heta kokta resultat!

Herregud nu snackar du verkligen skit, jag har tjänat pengar på det här och tvivlar inte en sekund på att det kommer blir stort.

Visa signatur

Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabiesekorre:

Herregud nu snackar du verkligen skit, jag har tjänat pengar på det här och tvivlar inte en sekund på att det kommer blir stort.

Vilken pool minar du på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Ok, då kan du väl berätta hur mycket SEK som kommer tryckas 2011? Det är här svårigheten ligger, och att berätta hur mycket SEK som kommer tryckas tills 2025 är ännu svårare. Hur mycket bitcoins som finns ett datum i framtiden kan beräknas exakt och här finns en graf över detta.

Det är detta som menas med att det är öppet, alla kort ligger på bordet och ingen kan därför dra nytta av att veta något som alla andra inte vet.

Och vad är fördelen med att veta hur mycket av en valuta som finne vid en given tidpunkt? INGEN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabiesekorre:

Japp, det kommer fortsätta stiga så länge ni lyckas övertala fler vilsna barn med föräldrar som betalar elräkningen att räkna fram pengar. Vad tror ni händer när det inte finns fler att rekrytera...? Ungefär samma sak som för alla andra pyramidspel...

Varför lägger ni inte tiden på att läsa en bok i nationalekonomi istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabiesekorre:

Ja ids inte ens konfrontera me fakta och/eller läsa på om eran soppa.
Att förstå att eran kalkyl är baserad på luft kan redan en mellanstadie elev göra.
"Svårigheten ökar destofler som minar"
"Desto fler som minar desto mindre peng tillbaka"
"Detta är ett pyramidspel"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Vilken pool minar du på?

Bitcoinpool.com

http://www.bitcoinpool.com/user.php?u=Rabiesekorre

Skrivet av biggles:

Japp, det kommer fortsätta stiga så länge ni lyckas övertala fler vilsna barn med föräldrar som betalar elräkningen att räkna fram pengar. Vad tror ni händer när det inte finns fler att rekrytera...? Ungefär samma sak som för alla andra pyramidspel...

Varför lägger ni inte tiden på att läsa en bok i nationalekonomi istället?

Jag tror på valutan men det är ändå ingenting jag kommer investera i då användningsområdena är för snäva. Jag växlar helt enkelt över allt till mitt paypal konto så jag kan använda det till onlinebetalningar.

Visa signatur

Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem

Hur mycket Bitcoins får jag på en timme om den sitter på 249 Mhash/s? Ett gammalt å go' 5850 dvs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClemoWns:

Hur mycket Bitcoins får jag på en timme om den sitter på 249 Mhash/s? Ett gammalt å go' 5850 dvs.

Svårt att säga på en timme då det kan variera väldigt mycket omdu minar i pool. Men det brukar väll ligga runt 0,1฿ för mig i timmen om man skulle dra ett genomsnitt. Sitter då på ett 5850 med runt 250 Mhash/s precis som du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Svårt att säga på en timme då det kan variera väldigt mycket omdu minar i pool. Men det brukar väll ligga runt 0,1฿ för mig i timmen om man skulle dra ett genomsnitt. Sitter då på ett 5850 med runt 250 Mhash/s precis som du.

Aha, känns isåfall inte värt det man tjänar vs. elkostnaden och risken att kortet somnar efter att bli belastad så hårt under en längre period : /

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClemoWns:

Aha, känns isåfall inte värt det man tjänar vs. elkostnaden och risken att kortet somnar efter att bli belastad så hårt under en längre period : /

Nej det kan man tycka. Men kör lite själv och få en egen uppfattning det är bäst, för det går att få mer än 0,1 BTC per timme om man har lite flyt och priset på bitcoins stiger hela tiden, inte minst igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Nej det kan man tycka. Men kör lite själv och få en egen uppfattning det är bäst, för det går att få mer än 0,1 BTC per timme om man har lite flyt och priset på bitcoins stiger hela tiden, inte minst igår.

Glöm inte bort å säga att fler ska dela på samma kakbit å.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Glöm inte bort å säga att fler ska dela på samma kakbit å.

Hur menar du?

Permalänk

Någon som räknat på hur mycket de kommer att förlora i slitage och livslängd på sina gpu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av biggles:

Och vad är fördelen med att veta hur mycket av en valuta som finne vid en given tidpunkt? INGEN!

Penningmängden är en stor faktor i inflation, som brukat vara intressant när vi snackar om valutor.

Till er som är oroliga över livslängden på era grafikkort, att överklocka är inte smart om man ska köra kortet 24/7. Minneshastighet spelar ingen roll i mining så dem kan ni sätta så lågt som möjligt för att slippa värme från dem.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av WolfOfVengeance:

Någon som räknat på hur mycket de kommer att förlora i slitage och livslängd på sina gpu?

Så länge det pajar innan garantin har gått ut så gör det ju inget.

Permalänk
Medlem

vad får man med ett 4670?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

vad får man med ett 4670?

Runt 0.4 btc/dygn vilket ger 3-4kr.. Troligen inte värt det, köp ett bättre grafikkort

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kasnke kan fixa fram ett 5850 det då?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d