Permalänk
Medlem

Tackar
Använder enbart keyframe animering och riggar som jag gjort själv.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt gjort. Även om jag aldrig pysslat med animering själv så ser man ofta onaturliga rörelser i 3d-klipp, men dina var riktigt bra gjorda

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Skrivet av Delight:

Riktigt snyggt gjort. Även om jag aldrig pysslat med animering själv så ser man ofta onaturliga rörelser i 3d-klipp, men dina var riktigt bra gjorda

Håller med till 100 %

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Huh, den här tråden har jag missat, har massa skit på min blogg i min signatur ifall någon är intresserad, just nu har vi ett projekt där vi ska bygga en bana i 1800-tals stil

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Medlem

Blev inte riktigt så mycket jag hade planerat men det duger fint! Kommer troligen inte att jobba nå mer på detta men ett par renderingar kanske kommer upp!

Har fixar färgerna på bron nu så de ska stämma! Vet dock inte varför garaget är gråare..

Halvtaskig!

Permalänk
Skrivet av kobb3:

Blev inte riktigt så mycket jag hade planerat men det duger fint! Kommer troligen inte att jobba nå mer på detta men ett par renderingar kanske kommer upp!

Har fixar färgerna på bron nu så de ska stämma! Vet dock inte varför garaget är gråare..
http://i482.photobucket.com/albums/rr187/kobb3/Diverse%20publ...

http://i482.photobucket.com/albums/rr187/kobb3/Diverse%20publ...

Halvtaskig!
http://i482.photobucket.com/albums/rr187/kobb3/Diverse%20publ...

Snyggt!! Men taket är för blankt tycker jag

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Snyggt!! Men taket är för blankt tycker jag

jo, är en hel del småsaker som inte riktigt stämmer in och av någon taskig anledning kan man inte ställa om hur mycket vissa material blänker

Tror det går om man manuellt skapar ett material man har inte haft tid.

Testar för övrigt detta: http://labs.autodesk.com/utilities/photo_scene_editor/

Man slänger in bilder och den skapar en 3D modell för dig! Fungerar dock lite halvdant...

Permalänk
Skrivet av kobb3:

jo, är en hel del småsaker som inte riktigt stämmer in och av någon taskig anledning kan man inte ställa om hur mycket vissa material blänker

Tror det går om man manuellt skapar ett material man har inte haft tid.

Testar för övrigt detta: http://labs.autodesk.com/utilities/photo_scene_editor/

Man slänger in bilder och den skapar en 3D modell för dig! Fungerar dock lite halvdant...

verkligen snyggt gjort! ditt hus alltså

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Gjorde för variationens skull med att rita arbetsprover.

Gjord i Maya och lite efterarbete i PS

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Skrivet av BananaFace:

http://fc00.deviantart.net/fs70/f/2011/110/b/5/coffee_by_mell...

Gjorde för variationens skull med att rita arbetsprover.

Gjord i Maya och lite efterarbete i PS

Riktigt snyggt! Bordet o muggen, röken tycker jag inte ser så realitisk ut

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Sötast

Ångan menar du?

Nä men "röken" hade fungerat perfekt (tunnare) på en cigarett, där hade den suttit perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Riktigt snyggt! Bordet o muggen, röken tycker jag inte ser så realitisk ut

Skrivet av Allexz:

Ångan menar du?

Nä men "röken" hade fungerat perfekt (tunnare) på en cigarett, där hade den suttit perfekt.

Tack Ångan gjorde jag först med Maya fluids men det vart så dålig upplösning på det och Maya kraschade om jag ökade mer.. Så det slutade med att jag gjorde ångan med en Brusch i PS, därav "cigarett" röken

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Har tänkt prova att bli lite bättre på 3D. Har enbart gjort simplare modeller i Milkshape 3D för CS 1.6 (enbart knivar).

Jag undrar om någon har en bra guide för texturer, alltså såkallad UV-mapping?

Tar gärna emot länkar till guider för nybörjare, föredrar mer avancerat än http://www.youtube.com/watch?v=YNYtW28f_Es för de har jag redan sett.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Skrivet av davaa:

Har tänkt prova att bli lite bättre på 3D. Har enbart gjort simplare modeller i Milkshape 3D för CS 1.6 (enbart knivar).

Jag undrar om någon har en bra guide för texturer, alltså såkallad UV-mapping?

Tar gärna emot länkar till guider för nybörjare, föredrar mer avancerat än http://www.youtube.com/watch?v=YNYtW28f_Es för de har jag redan sett.

UV-mapping är ganska hemskt (åtminstone när modellerna börjar bli komplexa). Om du känner folk som kan det bra så bör du kolla med dem och använda tutorials som sista utväg. Jag försöker själv blir bättre på det och fan vad arg man kan bli ^^. Om du använder t.ex. Maya kan du UV-mapa i själva programmet. Organiska modeller som t.ex. karaktärer och växter föredrar jag dock personligen att mapa i program som t.ex. roadkill eller uv-layout.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

UV-mapping är ganska hemskt (åtminstone när modellerna börjar bli komplexa). Om du känner folk som kan det bra så bör du kolla med dem och använda tutorials som sista utväg. Jag försöker själv blir bättre på det och fan vad arg man kan bli ^^. Om du använder t.ex. Maya kan du UV-mapa i själva programmet. Organiska modeller som t.ex. karaktärer och växter föredrar jag dock personligen att mapa i program som t.ex. roadkill eller uv-layout.

Jahapp, då var det som jag trodde, något komplicerat.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Lärde mig precis hur man gör wireframe renderingar, så här är ett par wireframe renders av några organiska modeller jag har gjort

En model av en alv kvinna

Ett extremt fult troll (baserat på Bokoblin monstren från Zelda serien)

Permalänk
Medlem
Skrivet av maccollo:

Lärde mig precis hur man gör wireframe renderingar, så här är ett par wireframe renders av några organiska modeller jag har gjort

En model av en alv kvinna

Ett extremt fult troll (baserat på Bokoblin monstren från Zelda serien)

Hur gör du sådana renderingar? Hade nämligen velat ha en och annan sådan bild också!

Solnedgång i vardagsrum

Halvtaskig bild i hallen

Samma solnedgång fast utomhus. Helt klart den bästa bilden!

Ett litet klipp i bästa kvalité

Översiktsrendering i skitkvalité

Permalänk
Medlem

Vet inte hur man gör i andra program, men i Maya är det ganska lätt.
Du har modellen och gör alla kanter hårda.
Sedan renderar man med maya vector (fill objects av och include edges på).
Då får man en render som ser ut så här:
http://dl.dropbox.com/u/22015656/malonWire1.png

Sedan gör man en till render med mental ray eller vad man nu använder och kombinerar dem i photoshop.
Tycker skälv det blir bäst om man använder 2 lager för wireframen, en som screen och den andra som multiply.

Permalänk

Håller på med arbetsprovet för Digital Graphics på Nackademin.
Lite work in progress på 3d-delen

Visa signatur

Fractal Define R3 | Gigabyte Z68XP-UD4 | Intel Core i7 2600K @ 4Ghz | Asus GTX 580 DirectCU II | Corsair XMS3 DDR3 16GB @ 1333MHz | Corsair Force 3 120GB | WD 500GB x2 | Corsair AX 850W | Corsair H80 | Dell U2312HM x 2 | Windows 7 Pro 64-bit

Galleri på rummet

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosenquist:

Håller på med arbetsprovet för Digital Graphics på Nackademin.
Lite work in progress på 3d-delen

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/224364_1015019...

Snyggt! Kan nog bli riktigt snyggt när det är klart

Skickade själv in alla papper och utskrifter igår till DG, hoppas man duger

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Skrivet av BananaFace:

Snyggt! Kan nog bli riktigt snyggt när det är klart

Skickade själv in alla papper och utskrifter igår till DG, hoppas man duger

Tack! Härligt, lycka till

Visa signatur

Fractal Define R3 | Gigabyte Z68XP-UD4 | Intel Core i7 2600K @ 4Ghz | Asus GTX 580 DirectCU II | Corsair XMS3 DDR3 16GB @ 1333MHz | Corsair Force 3 120GB | WD 500GB x2 | Corsair AX 850W | Corsair H80 | Dell U2312HM x 2 | Windows 7 Pro 64-bit

Galleri på rummet

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=F_h3H8l8cP8&hd=1

Grej jag gjort här borta på andra sidan atlanten.
All VFX gjord i Houdini och lite grading och annan comp i Nuke.

Permalänk
Medlem

Ölflaskor, modellerade i Catia V5 renderade i 3ds Max med Vray

Ny rendering med lite andra material + DOF

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Många bra 3D artister!

Här är lite av vad jag gjort. Tyvärr förlorat många bilder efter en NAS crash =(

Finns mer på min Deviantart, fast inte mycket =(.
http://undeadstawa.deviantart.com/#/d38e2aa

Permalänk

gillar den första "bilden" jättemycket great job

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Efter att ha kollat igenom denna tråden bestämde jag mig för att ge det ett försök. Detta är min första bild. Började med 3d för bara några dagar sen! Så skratta inte!

Men det är så man skämms lite när man ser alla andras verk!
Men här kommer min iaf..

Btw, försökte rendera med Mental Ray.. Men det blir bara helt svarta bilder. (Har 1 target spotlight och en omni på denna bild. Som jag har inställda på "adv raytrace shadows". Ändrade dessa till mental ray shadow map, lr vad det nu hette. Men ändå bara svart bild, gör jag något fel?)

Permalänk
Skrivet av curage:

Efter att ha kollat igenom denna tråden bestämde jag mig för att ge det ett försök. Detta är min första bild. Började med 3d för bara några dagar sen! Så skratta inte!

Men det är så man skämms lite när man ser alla andras verk!
Men här kommer min iaf..
http://img109.imageshack.us/img109/8158/vardagsrum2.jpg

Btw, försökte rendera med Mental Ray.. Men det blir bara helt svarta bilder. (Har 1 target spotlight och en omni på denna bild. Som jag har inställda på "adv raytrace shadows". Ändrade dessa till mental ray shadow map, lr vad det nu hette. Men ändå bara svart bild, gör jag något fel?)

Om du har testat några av photometric ljusen/daylight system så kanske det har slagit på exposure automatiskt. Har inte tillgång till programmet just nu men tror man klickade på "8" för att komma dit.

När du använder t.ex. spotlight eller omni lights så behöver du inte ställa in någon exposure utan kan då slå av det.

edit: om du skapar en ny bild och testar samma ljus med mental ray, får du samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandking305:

Om du har testat några av photometric ljusen/daylight system så kanske det har slagit på exposure automatiskt. Har inte tillgång till programmet just nu men tror man klickade på "8" för att komma dit.

När du använder t.ex. spotlight eller omni lights så behöver du inte ställa in någon exposure utan kan då slå av det.

edit: om du skapar en ny bild och testar samma ljus med mental ray, får du samma problem?

Mental ray fungerar inte alls med något standard ljus.. Blir bara svart alltihop. Även om jag stänger av exposure..

Men satt och pillade lite med photometric ljus, och tänkte först "helvete va starka!" Men så testade jag att rendera, och då fungerade mental ray (mental.ray.photometric.lightning.gi) Men tycker att det ser rätt konstigt ut. För den renderade bilden blir väääldigt mycket mörkare än i den perspective.

Har jag pillat åt någon inställning som jag inte borde? Eller är det någon bug?

Tog en bild på det
http://img52.imageshack.us/img52/281/konstig.png

Ska testa att rendera min andra bild såhär också, kanske kan bli snyggare

Edit: Pillat lite nu, och nu helt plötsligt fungerar MR även med standard ljus. Stängde av den exposure som du sa flera gånger och testade olika inställningar.. Och nu efter 10ggr så fungerade det helt plötsligt med exposure off, som du sa. Får pilla vidare så lär jag mig säkert!
Men förstår fortfarande inte varför det är så ljust i perspective och inte på den renderade bilden

Edit2: Tack för hjälpen föresten! Va så inne i allt så glömde av att tacka!

Permalänk
Skrivet av curage:

Mental ray fungerar inte alls med något standard ljus.. Blir bara svart alltihop. Även om jag stänger av exposure..

Men satt och pillade lite med photometric ljus, och tänkte först "helvete va starka!" Men så testade jag att rendera, och då fungerade mental ray (mental.ray.photometric.lightning.gi) Men tycker att det ser rätt konstigt ut. För den renderade bilden blir väääldigt mycket mörkare än i den perspective.

Har jag pillat åt någon inställning som jag inte borde? Eller är det någon bug?

Tog en bild på det
http://img52.imageshack.us/img52/281/konstig.png

Ska testa att rendera min andra bild såhär också, kanske kan bli snyggare

Edit: Pillat lite nu, och nu helt plötsligt fungerar MR även med standard ljus. Stängde av den exposure som du sa flera gånger och testade olika inställningar.. Och nu efter 10ggr så fungerade det helt plötsligt med exposure off, som du sa. Får pilla vidare så lär jag mig säkert!
Men förstår fortfarande inte varför det är så ljust i perspective och inte på den renderade bilden

Edit2: Tack för hjälpen föresten! Va så inne i allt så glömde av att tacka!

Hm, skulle gissa på att det har något med exposure att göra.

Om du går in på Tools > Light lister så står det vad för några lampor du har i scenen. Kolla om det är kvar något photometric light.

Photometric lights är lampor som är mer 'verkliga' än de vanliga lights som t.ex. mr omni/free spot o.s.v.
Dessa används för att göra realistiska bilder men vanliga lampor kan fortfarande ge ett bra resultat.

Om du ska använda photometric lights (eller daylight system) så måste du använda exposure för att ställa in hur ljus bilden ska vara. Du kan även ställa in färgmättnad och andra inställningar i exposure fönstret.

Om du bara tänker använda vanliga lampor så behöver du inte ha igång exposure.

Försök att inte blanda vanliga lampor med photometric i samma scen, det blir bara jobbigt att fixa ljuset.

Testa även att kolla i ditt render fönster efter Clear final gather cache, det är en av de två röda kryssen nere till höger i fönstret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandking305:

Hm, skulle gissa på att det har något med exposure att göra.

Om du går in på Tools > Light lister så står det vad för några lampor du har i scenen. Kolla om det är kvar något photometric light.

Photometric lights är lampor som är mer 'verkliga' än de vanliga lights som t.ex. mr omni/free spot o.s.v.
Dessa används för att göra realistiska bilder men vanliga lampor kan fortfarande ge ett bra resultat.

Om du ska använda photometric lights (eller daylight system) så måste du använda exposure för att ställa in hur ljus bilden ska vara. Du kan även ställa in färgmättnad och andra inställningar i exposure fönstret.

Om du bara tänker använda vanliga lampor så behöver du inte ha igång exposure.

Försök att inte blanda vanliga lampor med photometric i samma scen, det blir bara jobbigt att fixa ljuset.

Testa även att kolla i ditt render fönster efter Clear final gather cache, det är en av de två röda kryssen nere till höger i fönstret.

Hmm, okej. Ska testa och pilla lite med lights, och ändra runt lite i renderings iställningarna, så lär jag mig säkert till slut! Fick ett litet hum om hur det fungerar nu iaf, när du förklarade.

Ska kolla efter någon guide med..

Tack för att du tog dig tid!