Permalänk
Medlem

Android eller Iphone?

Hej ska köpa ny mobil och undrar om jag ska satsa på iphone eller android? Har inte mycket erfarenhet av mobiler.

Permalänk
Medlem

Vad ska du använda telefonen till framförallt?

Permalänk

Är Android nörd, så för väl rekomendera det..

Visa signatur

| ASrock X570 Phantom Gaming 4 | Ryzen 3700x | 48GB DDR4 3200Mhz | Geforce 1050Ti | Unraid + Win10 VM

Permalänk

Om du vill lyssna på musik i mobilen och inte vill ha en massa jävla krångel välj android, iPhone måste man ju synca med en spellista och därav måste man ha kvar spellistan för att sedan lägga till 1 låt till den sedan för att kunna lägga in 1 sketen låt helt jävla värdelöst.

Visa signatur

Game PC: Silverstone Ft2|Asus P9X79 DELUXE |Intel 3930K|16GB Corsair 1600 MHz|ASUS 290X DCII|480 GB Seagate 600 + 120 GB Corsair GTX|WD Raptor 150 Raid 0|Corsair AX750.
HTPC/Filserver: Fractal Design XL|ASUS Z87-A|Intel i5 4670K|16 GB Corsair 2400MHz|256 GB MX100 + 22 TB WD|Corsair 750HX. Laptop: ASUS N55SL|Hackintosh: HP dv5-1095eo 4GB|60 GB SSD

Permalänk
Medlem

själv är man apple-fanboy så det finns bara ett alternativ framför mig.

Jag tappade bort min Iphone 4 för inte så länge sedan och fick låna familjens backup mobil, dvs en HTC desire HD under tiden.
Iphone är väldigt enkelt att navigera i och har ett väldigt enkelt koncept, ska kanske nämna att man kan jailbreaka Iphone så att den får ungefär samma funktioner.
android är väl mer för den som gillar att fixa och trixa mer.

Android:http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=795644
iphone:http://www.apple.com/iphone/ jo jag vet VIT, as snyggt enligt mig(hoppas bara jag får en sån)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik.Tilosius:

Om du vill lyssna på musik i mobilen och inte vill ha en massa jävla krångel välj android, iPhone måste man ju synca med en spellista och därav måste man ha kvar spellistan för att sedan lägga till 1 låt till den sedan för att kunna lägga in 1 sketen låt helt jävla värdelöst.

Det var det dummaste jag hört idag. Kan man inte använda iTunes så är det en själv som har problem, inte programmet. Sedan att det buggar 100 gånger mer i windows än i OS X är en annan femma.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Tyvärr så är det klientelet som förstör Iphone, handlar mer om att välja annat p ga princip än teknik.

Permalänk

Den här tråden kommer det knappast komma något svar ur, då det finns typ 100st likadana här på swec. Gå till en affär och prova bland olika modeller och välj själv.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

det bästa är att pröva vilket os du gillar själv. Rent tekniskt så är iphone oftast lika bra även om det finns kraftfullare android mobiler då ios är så mycket bättre optimerat då det inte finns så många iphones.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Var supernöjd med min iPhone 3gs och är nu supernöjd med min HTC Incredible S. Skulle kunna gå tillbaka till Apple och jag kanske fortsätter med Android. Finns många riktigt bra telefoner idag som matchar varandra på nästan alla plan.

Enda saken jag hatar med htcn är tangentbordet. Jag kan inte skriva på det, jag skrev som en gud på iPhonen men på htcn missar jag tangenter eller trycker fel precis hela tiden. Då har jag ändå haft den i en månad och hunnit vänja mig lite. Finns dock andra tangentbord att ladda ner vilket jag inte orkat göra ännu.

Som några andra sa. Gå på magkänslan. Jag har haft båda och varit precis lika nöjd med båda.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Det var det dummaste jag hört idag. Kan man inte använda iTunes så är det en själv som har problem, inte programmet.

Med tanke på hur många timmar i veckan jag arbetar med datorer och får ut miljontals bättre resultat från andra program än iTunes kan jag lova dig att det inte är jag som har några problem, förutom med den trojanska hästen iTunes.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Det var det dummaste jag hört idag. Kan man inte använda iTunes så är det en själv som har problem, inte programmet. Sedan att det buggar 100 gånger mer i windows än i OS X är en annan femma.

Men nu är de ju så också att de flesta man känner inklusive mig sitter på en Windows burk, och när jag lägger in mitt kompletta musikbibliotek i iTunes, då min tjej har en iPod så flippar iTunes ut. som sagt skall man skaffa och ha de tveksamma nöjet att använda en iPhone och inte vill ha en massa strul bör man också ha en Mac och dessa är likt iPhonen otroligt högt pris på sett till pris/prestanda. alltså att slänga ut pengarna i sjön. Påstår du alltså att man kan helt sonika flytta över 1 låt utan att behöva mixtra med en massa sketna playlists då eller, skulle gärna vilja veta hur isåfall för de har då jag inte sett.

Sedan är de ju så att iPhone 4 kostar samma att tillverka som en N8 som har likvärdiga funktioner dessutom en klart bättre kamera. N8 har ju 16GB inbyggt minne och kostar från 3438:- iPhone 4 16GB från samma återförsäljare 5538:- dvs 2100:- i prisskillnad på 2 mobiler som kostar samma att tillverka med andra ord efter moms avdragen 1750:- som går direkt ner i Apples ficka per mobil = HUTLÖST.

Visa signatur

Game PC: Silverstone Ft2|Asus P9X79 DELUXE |Intel 3930K|16GB Corsair 1600 MHz|ASUS 290X DCII|480 GB Seagate 600 + 120 GB Corsair GTX|WD Raptor 150 Raid 0|Corsair AX750.
HTPC/Filserver: Fractal Design XL|ASUS Z87-A|Intel i5 4670K|16 GB Corsair 2400MHz|256 GB MX100 + 22 TB WD|Corsair 750HX. Laptop: ASUS N55SL|Hackintosh: HP dv5-1095eo 4GB|60 GB SSD

Permalänk
Medlem

Det finns flera aktiva trådar om det här på Swecklockers, kan vi inte bestämma oss för en tråd och hålla oss till den.. Admins, kan ni inte gör en [den enda tråden om] angående iOS / android / wp7, situationen är ju rätt jobbig för alla med dessa parallella trådar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik.Tilosius:

Men nu är de ju så också att de flesta man känner inklusive mig sitter på en Windows burk, och när jag lägger in mitt kompletta musikbibliotek i iTunes, då min tjej har en iPod så flippar iTunes ut. som sagt skall man skaffa och ha de tveksamma nöjet att använda en iPhone och inte vill ha en massa strul bör man också ha en Mac och dessa är likt iPhonen otroligt högt pris på sett till pris/prestanda. alltså att slänga ut pengarna i sjön. Påstår du alltså att man kan helt sonika flytta över 1 låt utan att behöva mixtra med en massa sketna playlists då eller, skulle gärna vilja veta hur isåfall för de har då jag inte sett.

Det går men om jag förstod det rätt så har ni flera "iDevices" på samma iTunes? Eller är det bara en iPod?

Om det är det första så blir det lite svårare, jag vet inte riktigt eftersom jag inte har det själv.
Om det är det andra alltså bara en iPod så är det bara att välja "Synka endast markerade låtar" (eller nåt i den stilen) i iPod-menyn och sedan kryssa ur de låtar som du inte vill ha.
Om du sedan vill lägga till 1 låt så kryssar du bara i den. Inget strul med spellistor isf.

Skrivet av fratey:

Med tanke på hur många timmar i veckan jag arbetar med datorer och får ut miljontals bättre resultat från andra program än iTunes kan jag lova dig att det inte är jag som har några problem, förutom med den trojanska hästen iTunes.

Som vanligt läser du det du vill se, inte det som står.
Jag påstod inte en enda gång att iTunes är det bästa programmet. Jag sa bara att det inte är svårt att använda. Och ännu en gång: jag är medveten om att det funkar 100 gånger bättre i OS X än i Windows.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!