Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Avstängd

ASUS hemisda

Hejsan jag har ett asus p7p55d le, och idag tänkte jag detta är ändå bra en extra dator ska ha den som lagrings burk. jag stoppade i några ide diskar i datorn och starta upp datorn dom hittades i bios, men inte i windows enhets hanteraren så nu antar jag att jag måste ha några ide drivare. men asus hemsida ligger ju typ nere när det gäller att gå in på drivare biten

Permalänk

Och det du vill ha sagt är? Vad vill du ha hjälp med?

Permalänk
Hedersmedlem

Är de inte formaterade så får du gå till: Högerklicka på Den här Datorn eller bara datorn i Vista/W7 välj hantera och sedan diskhantering så bör du kunna lösa ditt problem

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DeathPony:

Och det du vill ha sagt är? Vad vill du ha hjälp med?

gissa det du???

Skrivet av Jalle64:

Är de inte formaterade så får du gå till: Högerklicka på Den här Datorn eller bara datorn i Vista/W7 välj hantera och sedan diskhantering så bör du kunna lösa ditt problem

jag vet det du skrev där , men dom syns inte i diskhanteraren , Dock så löste jag problemet med att konstatera det att asus moderkort har du 2 val antingen kör du ACHI mode och glöm iDE diskarna ,eller så skippar du ACHI mode och får stöd för dessa i windows åxå.

den som kostaterar att hårdisken kan vara trasig , så är detta nej hårdiskarna är hela men windows 7 har inte stödet på detta moderkort för ide såvida jag har valt att köra achi läget istället för Ide

om ni sen vill veta va övriga saker i burken är så är det:

Asus p7p55d le
i5 750
4gb ram
1 ssd intel 40gb
320gb sata hårdisk
tillägget va:
2st Ide 80gb hårdiskar jag hade liggandes och här DeathPony har du svaret på din fråga

Permalänk
Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Är det inte hög tid för Sweclockers att ställa krav på det använda språket i forumet?

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av TmN:

Hejsan jag har ett asus p7p55d le, och idag tänkte jag detta är ändå bra en extra dator ska ha den som lagrings burk. jag stoppade i några ide diskar i datorn och starta upp datorn dom hittades i bios, men inte i windows enhets hanteraren så nu antar jag att jag måste ha några ide drivare. men asus hemsida ligger ju typ nere när det gäller att gå in på drivare biten

Läs vad du skrivit innan du publicerar det för helv-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Är det inte hög tid för Sweclockers att ställa krav på det använda språket i forumet?

Tycker jag med!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aje:

Är det inte hög tid för Sweclockers att ställa krav på det använda språket i forumet?

ja samma dag som det blir åldersgräns på sweclockers , axeptera att folk inte är bäst på svenska osv , Dyslexi osv ,det ända ni kan komendera nu är med att mobbas så det är nog hellre mognads frågan som skall vara ett krav i detta forum.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SuperBerra:

Läs vad du skrivit innan du publicerar det för helv-

Har du nått fel att kunna förstå saker eller, va hur tydligt som helst va jag menade där, sen om svenskan inte är enligt den svenska du fick lära dig i skolan är inte din ensak. svara inte om du inte vet bättre.

I ÖVRIGT:

Behöver ni inte svara nått mer i denna tråd jag har anmält tråden till en moderator och jag vill att den skall stängas ner.

Problemet är LÖST

Permalänk
Hedersmedlem

Diskussionsvärdet verkar runnit ut i sanden och TS har löst problemet.

*Låst*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.