Heroes of Might and Magic VI - 2011

Permalänk
Medlem

det som är bra med heroes of might and magic 5 är att man kan spola får gubbar skit snabt på ett kul sätt

Permalänk
Medlem

det är bra med heroes of might an d magic 5 för att man kan spola

Permalänk
Medlem

H6 kommer inte släppas i tid, utan är på obestämd tid uppskjutet då de vill vidareutveckla spelet och ta bort några buggar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av M911:

H6 kommer inte släppas i tid, utan är på obestämd tid uppskjutet då de vill vidareutveckla spelet och ta bort några buggar...

Inget fel på det, hellre att de tar lite extra tid för utveckling så spelet blir så bra det kan bli. Jämför med cod-serien, måste släppa varje november så de hinner inte testas genomgående innan release.

Permalänk

Har läst så mycket bra om HOMM 3 så jag var tvungen att provra. Man måste ju definitivt ha spelat detta när det kom för den hemska grafiken fick mig att avsluta spelet snabbt. Tyvärr har man ju höjt sina krav på grafiken rejält på senare år och spelet må vara hur bra som helst men tyvärr har jag för höga grafiska krav på ett spel så gick ej att spela vidare oavsett.

Visa signatur

i7 2600K @ 5Ghz^50*100][Cooler Master HAF 932][Asus P8P67 Deluxe Rev B3][Thermalright 120 UE][4*4096GB Corsair Vengance 8-8-8-24][2*120GB Intel 510 SSD Raid0][Radeon HD6870 1000/1200Mhz]

Permalänk
Skrivet av atemon:

det som är bra med heroes of might and magic 5 är att man kan spola får gubbar skit snabt på ett kul sätt

Jag förstår inte vad du menar?
Jag har lirat Homm5 TOTE ett tag och jag känner inte till spola tekniken?
Vad är det?

MVH/p4m

Visa signatur

---CPU---Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz 12MB FSB1333
---RAM---DDR2 PC2-8500 1066MHz CL5-5-5-15
---MOBO---Maximus II GENE ( P45/ICH10R , Dual-channel, DDR2 1300)
---PSU----Corsair HX520W ---GPU--- Radeon HD6850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontuz1972:

Har läst så mycket bra om HOMM 3 så jag var tvungen att provra. Man måste ju definitivt ha spelat detta när det kom för den hemska grafiken fick mig att avsluta spelet snabbt. Tyvärr har man ju höjt sina krav på grafiken rejält på senare år och spelet må vara hur bra som helst men tyvärr har jag för höga grafiska krav på ett spel så gick ej att spela vidare oavsett.

Jo. När det var nytt så tyckte man ju att det var enormt bra. Även nu tycker man det, trots att grafiken kanske inte är den bästa som sagt
Men gameplay är bra.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontuz1972:

Man behöver inte bloom effects och 16x AA för att uppskatta dom handmålade porträtten eller vackra bakgrunderna, hantverkat är fantastiskt än idag

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi.....7800X3D.....Noctua D15.....64GB Kingston Fury Beast 6000MHz CL36.....Gigabyte Gamer OC 5080.....Corsair RM750X V2.....Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6 med tre Noctua-fläktar.....Win 11.....Dell G3223Q 144Hz 4K IPS + Acer Nitro XV275KV IPS 4K 160Hz.....Sig uppdaterad 2025-05-03.....
Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem

fasen blir nog ett förköp på steam inom kort.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

fasen blir nog ett förköp på steam inom kort.

Tycker inte det känns lite väl tidigt?

"This game will unlock in approximately 4 months, 1 week, 3 days and 1 hour"

Permalänk
Medlem
Skrivet av peo.b:

Tycker inte det känns lite väl tidigt?

"This game will unlock in approximately 4 months, 1 week, 3 days and 1 hour"

hmm säg de till dom som bokade diablo III för över ett år sen.....
gör det någon skillnad att förbeställa grejer?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

hmm säg de till dom som bokade diablo III för över ett år sen.....
gör det någon skillnad att förbeställa grejer?

Det gör väl ingen skillnad direkt, men å andra sidan så betalar man nu för någonting som kommer om fyra månader. Mycket kan hända på fyra månader tänker jag, inte så att man kommer sitta och gräma sig över en femhundring antagligen. Men att förhandsboka just efter en senareläggning känns lite skumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av peo.b:

Det gör väl ingen skillnad direkt, men å andra sidan så betalar man nu för någonting som kommer om fyra månader. Mycket kan hända på fyra månader tänker jag, inte så att man kommer sitta och gräma sig över en femhundring antagligen. Men att förhandsboka just efter en senareläggning känns lite skumt

just och just, glömt av HOMM bara, hade jag kommit på tidigare hade jag köpt tidigare.
Inget jag grämer mig över att lägga ut pengarna.
Litar mer på steam än betala i förskott någon annanstans
kvittar likaså om det skulle skjutas upp lite till.

Köpte tex Natural Selection 2 för snart 1 & ½ år sen och det har inte lanserats än, bara betan har lanserats.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ny trailer (annonsering av beta)

Permalänk
Medlem

Najs med beta den 28 juni!
Då lär man ju få ett hum om ifall spelet är nått att ha eller om man får fortsätta lira Heroes 3 också.

Visa signatur

i5 3570K ~ Fatal1ty Z77 Pro-M ~ G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws ~ Corsair AX 850W ~ Arc mini ~ HD6950 @ 6970

Permalänk
Medlem

Tycker inte 6an ser allt för spännande ut och jag förstår inte varför dom flesta ogillar 5an.
Visst 3an var galet bra på sin tid och står sig bra även idag.
Men 5an är verkligen inte dålig och med expansionerna så spelar jag mycket hellre 5an än 3an i dagsläget.
Fast 3an kommer väl alltid va seriens kronjuvel även om 1an och 2an är sjukt kult

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Det enda jag vill är att det ska vara spelbart med typ 4 spelare. Att kopiera Civ's upplägg med att alla kan göra någorlunda samtidigt vore awesome!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk

Kär i Heroes III

Skrivet av 20kr:

Tycker inte 6an ser allt för spännande ut och jag förstår inte varför dom flesta ogillar 5an.
Visst 3an var galet bra på sin tid och står sig bra även idag.
Men 5an är verkligen inte dålig och med expansionerna så spelar jag mycket hellre 5an än 3an i dagsläget.
Fast 3an kommer väl alltid va seriens kronjuvel även om 1an och 2an är sjukt kult

Jag är och har alltid varit helt kär i Heroes III.
Däremot känner jag inte till så många andra strategispel som är turnbaserade....
Vad finns det mer för spel som påminner om Heroes serien, strategispel som är turnbaserade och har lite RPG feeling?

MVH
/p4m

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenix4m:

Däremot känner jag inte till så många andra strategispel som är turnbaserade....
Vad finns det mer för spel som påminner om Heroes serien, strategispel som är turnbaserade och har lite RPG feeling?

MVH
/p4m

Kolla in de olika King's Bounty-spelen. Väldigt likt HOMM-serien men med ett djupare stridssystem och (tyvärr) avsaknaden av "Hotseat"-funktionen.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk

Tack =)

Skrivet av Windir87:

Kolla in de olika King's Bounty-spelen. Väldigt likt HOMM-serien men med ett djupare stridssystem och (tyvärr) avsaknaden av "Hotseat"-funktionen.

Jag har aldrig hört talas om dem.
Tack för tipset.

Så du gillar också hot seat funktionen i Heroes?
Jag trodde alla lirade nätverk idag och att jag var den enda som gillade att sitta och lira med en polare live.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Verkar lovande. Kanske värt att köpa det sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenix4m:

MVH
/p4m

Age of Wonders-serien är rätt lik på många sätt.

Permalänk
Permalänk

butting in... jag fick en kod till betan men ingen adress att ladda hem den när jag förhands bokade homm6... är lite trött men lyckas inte hitta nån knapp på hemsidan för homm6.
är jag blind eller?
mvh Mr Fluffmajster

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Inaktiv

Bah... När man väl upptäckt Wake of Gods-expansionen så känns det som att inget någonsin kommer att vara lika bra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon84089:

Bah... När man väl upptäckt Wake of Gods-expansionen så känns det som att inget någonsin kommer att vara lika bra...

Är det den expansionen som en spelare har gjort? Är det verkligen bra?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Otukt:

Är det den expansionen som en spelare har gjort? Är det verkligen bra?

Ja, precis. Ett par ryska heroes-fantaster, eller nåt Det är riktigt bra! Absolut värt att prova, det ger en helt ny dimension i spelet.

Permalänk
Medlem

Såg att en samling med alla spelen fanns på Webhallen för 119:-
http://www.webhallen.com/spel/pc/131991-compilation_heroes_of...