Heroes of Might and Magic VI - 2011

Permalänk
Skrivet av Buio:

Såg att en samling med alla spelen fanns på Webhallen för 119:-
http://www.webhallen.com/spel/pc/131991-compilation_heroes_of...

spoing!!

köpt äger redan merparten men för det priset så var det ju fet värt

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluffmajster:

spoing!!

köpt äger redan merparten men för det priset så var det ju fet värt

Innehåller det heroes 1 och 2 också?
Isåfall är det ju gaaaalet prisvärt!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Innehåller det heroes 1 och 2 också?
Isåfall är det ju gaaaalet prisvärt!

står ju 1-5 7expansionr så det borde det ju göre

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon84089:

Bah... När man väl upptäckt Wake of Gods-expansionen så känns det som att inget någonsin kommer att vara lika bra...

Precis, kör alltid WoG när jag får mina HoMM-ryck. Oslagbart!

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Helt plötsligt ska det släppas 13:e oktober istället för 9:e september? Åtminstone om man ska tro Webhallen...

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Helt plötsligt ska det släppas 13:e oktober istället för 9:e september? Åtminstone om man ska tro Webhallen...

Japp det bestämdes för ett tag sedan. Input ifrån betatesterna som gjorde att det sköts upp, låter som att de för en gångs skull tänkt att leverera det "when its done"

Permalänk
Medlem

Bulldozer imorn, HOMM6 i övermorgon.
Skön vecka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dixona:

Ge mig HOMM3 med bättre grafik så är jag hel nöjd!

Finns en mod som kallas HiRez mod och med den kan man ställa in upplösning. HoMM 3 Ser riktigt trevligt ut på en full HD skärm med korrekt upplösning!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Härligt med Heroes i helgen, beställde Collectors Edition som jag tycker är grymt mycket mer prisvärd än exempelvis Skyrims CE.

Permalänk
Medlem

Demot är kul, har inte spelat klart det än. Väldigt bra Heroes-känsla. Bra inställningar också, man kan köra med fulla animationer, som förstås är snygga men långsamma, men speeda upp dem med en slider istället för att stänga av dem helt (vilket också går). Körde spelet med den på hälften ungefär och det var tillräckligt snabbt i början när det inte är så mycket enheter.

Permalänk
Entusiast

Imorgon släpps det på Steam, förbokningen är lagd. Sjukt taggad!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man kan tjacka spelet på DVD och sen skriva in serial för att få det i steam?

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Entusiast

Bara jag som blir totalt ägd av AI'n i custom games? De dubblar alltid min level när jag ser dem, och deras armé är Deadly samtidigt som det känns som att man inte kunde lirat mycket effektivare..

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Bara jag som blir totalt ägd av AI'n i custom games? De dubblar alltid min level när jag ser dem, och deras armé är Deadly samtidigt som det känns som att man inte kunde lirat mycket effektivare..

Vilken svårighetsnivå kör du på?

Permalänk
Medlem

Vann spelet igår i någon turnering, nu när jag har installerat det på min laptop så fungerar det inte, finns det någon lösning för oss lira-i-skolan-och-på-tåget folk eller fungerar det bara till dekstops? Har en i3 (HD2000?) som används till grafik.

Skrivet av bran:

Nån som vet om man kan tjacka spelet på DVD och sen skriva in serial för att få det i steam?

Jag fick spelet i fysisk form och jag kunde inte aktivera på steam.

Visa signatur

Dubidub

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zyriak:

Vilken svårighetsnivå kör du på?

default, med map difficulty ändrad från easy till normal.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem med att ansluta till Conflux? Köpt spelet på Steam.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berklar:

Vann spelet igår i någon turnering, nu när jag har installerat det på min laptop så fungerar det inte, finns det någon lösning för oss lira-i-skolan-och-på-tåget folk eller fungerar det bara till dekstops? Har en i3 (HD2000?) som används till grafik.

Jag fick spelet i fysisk form och jag kunde inte aktivera på steam.

Samma här, har en fysisk kopia med kod som är ogiltig på steam.

Permalänk
Medlem

Ni som har spelat det, kan man få en liten recension? Vad är bra vad är dåligt? Skillnader mot 5?

Permalänk

Hur tycker ni som har spelet att det är? Jag är gammal HoMM-spelare så jag laddade ned demot men blev inte så imponerad. Jag har alltid tyck att själva storyn i de gamla spelen var dålig men där var den mest i början av uppdragen och gick snabbt att klicka bort. I demot blir jag ständigt avbruten av diverse spöken och orcker som säger att jag måste hämnas mina förfäder eller hitta Ewhyliens svärd i Gawulhien och dylikt. Känns svårt att spela när man blir avbruten av dylikt fantasy-trams hela tiden.

Permalänk
Medlem

Funderar på om man ska köpa CE eller Vanliga, demot stängdes av på steam... Gillar serien men vet inte om det är värt att köpa CE

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Hur blir ni överkörd på normal / medium sitter ni still o campar i eran stad hela gamet eller jag körde " undead " mitt första game custom på huge bana sprang runt och levlade och gav mina andra heroes 75% av min level hela tiden ( en skill som göra detta som alla kan ha kräver level 5 )för att försvara staden. För övrigt så är life steal spellen på Death Magic bästa spellen i spelet vann mot en dator som var deadly med den trots jag kunde samlat ihop mina armé först !

Bygg även 3-5 extra heroes ska ni göra och fixa skillen Market value goes down by 1 på varje hero så det blir skitbilligt att tradea resurser för att få dyra o bra byggnader fortare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdamskiB:

Ni som har spelat det, kan man få en liten recension? Vad är bra vad är dåligt? Skillnader mot 5?

Ska spela det några dagar och återkommer med en recension på söndag!

Permalänk
Skrivet av Jögge75:

Hur blir ni överkörd på normal / medium sitter ni still o campar i eran stad hela gamet eller jag körde " undead " mitt första game custom på huge bana sprang runt och levlade och gav mina andra heroes 75% av min level hela tiden ( en skill som göra detta som alla kan ha kräver level 5 )för att försvara staden. För övrigt så är life steal spellen på Death Magic bästa spellen i spelet vann mot en dator som var deadly med den trots jag kunde samlat ihop mina armé först !

Bygg även 3-5 extra heroes ska ni göra och fixa skillen Market value goes down by 1 på varje hero så det blir skitbilligt att tradea resurser för att få dyra o bra byggnader fortare

Detta verkar vara precis min typ av spel, tack! (Missat HoMM)

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Entusiast

Såja, då fick man ett redigt game lirat. Tappa helt koll på tiden. Fantastiskt bra spel, även i jämförelse med vissa tidigare spel i serien.

Skrivet av Jögge75:

Hur blir ni överkörd på normal / medium sitter ni still o campar i eran stad hela gamet eller.

Har man otur med spawn och neutrala fiender/resurser runt omkring den så kan man lätt bli överkörd. Som visat i bilden ovan så är det ju såklart inte omöjligt, får man en bra start så rullar det på fint efter det.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Någon som har fått spelet att fungera på sin laptop än eller är jag den enda med det problemet?

Visa signatur

Dubidub

Permalänk
Medlem

Har massiva grafikproblem, och är inte ensam... gjorde en tråd på Ubisoft forumet. Finns flertalet liknande trådar..

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/4611096804/m/7331005...

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Entusiast

Har ni med grafik problem testat att sänka inställningarna till ~Medium? Fungerar utmärkt för mig iaf, kanske en tillfällig lösning!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Spelet verkar bra, men jag har stora problem med det, exempelvis så flyter spelet på asbra sålänge jag inte rör någonting, men så fort jag bara rör musen så börjar det hacka. Jag är långt över rekommenderad hårdvara och tycker ju inte det borde riktigt vara såhär, speciellt då spelet inte ser sådär jättemycket bättre ut än tex. HoMM 5.

Någon som vet några fixar för texturer, lagg etc.?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz