Heroes of Might and Magic VI - 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiek:

Alltså...

Vad är problemet, köpte precis spelet via steam. Kraschar efter 5 min pga run out of video memory.
4 gb ram, enl resursövervakaren går användningen av ram aldrig över 60%, kraschar ändå.

Dragit ner alla settings till low, minskat upplösning, rebootat, laddat ner nyaste drivrutinerna, kraschar ändå efter 20 minuter. Kör quad 9450 processor, sli 8800GT, vista 32-bitars. Allt ser grönt ut, förutom att skiten kraschar. Aldrig haft problem med något annat spel nånsin.

Hur mycket minne är det på korten? Minimumkravet är 1gb.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av wiek:

Alltså...

Vad är problemet, köpte precis spelet via steam. Kraschar efter 5 min pga run out of video memory.
4 gb ram, enl resursövervakaren går användningen av ram aldrig över 60%, kraschar ändå.

Dragit ner alla settings till low, minskat upplösning, rebootat, laddat ner nyaste drivrutinerna, kraschar ändå efter 20 minuter. Kör quad 9450 processor, sli 8800GT, vista 32-bitars. Allt ser grönt ut, förutom att skiten kraschar. Aldrig haft problem med något annat spel nånsin.

Testa det här tipset.
Höger klicka på spelets shortcut/länk, compatability tab, disable visual themes and disable desktop compostion.
Då kommer den fimpa aero medan du har spelet igång, för att sedan kicka igång den igen när du stänger det.

#11500427

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om spelet hittills? Jag upplever en konstigt seg känsla. Kör med låg upplösning och har väl en 80fps, men tycker ändå det känns segt. Det är kanske rörigheten och den grötiga grafiken som det beror på; det icke-intuitiva UI:t. Påminner om den förskräckliga fyran.

Blir det inte bättre efter ytterligare ett par timmar, lägger jag ner.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem

Efter man läst tråden så verkar det vara bra att man ej köpte det :s

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Efter man läst tråden så verkar det vara bra att man ej köpte det :s

jag kommer vänta tills de patchat upp det och se om det blir bättre, folk verkar inte vara nöjda med spelet överhuvudtaget nu..

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Efter man läst tråden så verkar det vara bra att man ej köpte det :s

Trodde du förhandsbokade det i somras?

Lagom till julrean känns det som att de kritiska buggarna borde vara fixade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peo.b:

Trodde du förhandsbokade det i somras?

Lagom till julrean känns det som att de kritiska buggarna borde vara fixade.

Skulle gjort det när jag sa det, men ekonomin föll ganska bra.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Loika:

jag kommer vänta tills de patchat upp det och se om det blir bättre, folk verkar inte vara nöjda med spelet överhuvudtaget nu..

Jag är supernöjd än så länge! Jag o tjejen lirade massa hotseat i helgen. Bästa spelet i serien sedan 3:an helt klart, det enda negativa jag kan komma på är att det är lite väl få raser och sen är det lite småbuggigt. Men vi stötte aldrig på några buggar som förstörde upplevelsen speciellt mycket. Flöt på riktigt bra! Ska prova på lite campaign nu.

Permalänk
Medlem

Ska börja spela snart, verkar ju dock vara få raser vilket jag tycker är hemskt! Vet inte hur många timmar jag satt och körde 3an med polare på en och samma dator. hehe tider det.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Zyriak:

http://www.nvidia.com/object/product_geforce_8800_gt_us.html

Det är 512 per kort, men upptäckte precis att spelet inte går att köra i SLI än så länge. Man får väl vänta och hålla tummarna för att nvidia eller nån annan tar med det i sina nya drivrutinsuppdateringar...

Ratatosk: Tack, ska kollas!

Toivo83:
Verkar vara ett riktigt skönt spel, bästa sen homm 3 by far, ska bara få det att rulla också

Permalänk
Medlem

Ratatosk, finns ingen compability-länk på heroes VI-genvägen. Dock finns den för steam, tror du det påverkar alla steam-spelen?

Permalänk
Medlem

Spelat en stund nu, ganska roligt ändå.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Om man bortser från Ubisofts bloatware launcher som kan brinna i helvetet så måste jag säga att jag gillar spelet. Dock så går mitt 580 varmt som satan när man lirar just detta spel, så jävla hypad är ju inte grafiken.

Visa signatur

Gigabyte Z390 AORUS MASTER | i7 9700K | Corsair 32GB | EVGA GTX 1080 8GB ACX 3.0 FTW | Windows 10

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av wiek:

Ratatosk, finns ingen compability-länk på heroes VI-genvägen. Dock finns den för steam, tror du det påverkar alla steam-spelen?

Har du testat att skapa en genväg på desktopen?
Tror också att 4GB minne börjar bli i minsta laget, för många av dagens spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Bara jag som har de ganska svårt på normal nivån på campaings? Fan svårt, datorn har ju grymt mycket trupper snabbt som fan medans man själv knappt hinner få items samt nya gubbar.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ratatosk:

Har du testat att skapa en genväg på desktopen?
Tror också att 4GB minne börjar bli i minsta laget, för många av dagens spel.

Inga problem med 4GB i HoMM6

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Spelet flyter på bra på min dator förutom i strider då det kan hacka till lite då och då.

MY SYSTEM SPECIFICATIONS

OPERATING SYSTEM:
Windows 2.6.1.7601 (Service Pack 1)
CPU TYPE:
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz
CPU SPEED:
2.82 GHz
SYSTEM MEMORY:
4 GB
VIDEO CARD MODEL:
AMD Radeon HD 6800 Series

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag helt enkelt får vänta på att det kommer drivrutiner som stödjer SLI till homm 6.

Permalänk
Medlem
Skrivet av U-S-S-R:

Om man bortser från Ubisofts bloatware launcher som kan brinna i helvetet så måste jag säga att jag gillar spelet. Dock så går mitt 580 varmt som satan när man lirar just detta spel, så jävla hypad är ju inte grafiken.

Mitt ASUS GTX 580 blir också sjukt varmt av Heroes, jag får lov att ta av sidopanelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

Bara jag som har de ganska svårt på normal nivån på campaings? Fan svårt, datorn har ju grymt mycket trupper snabbt som fan medans man själv knappt hinner få items samt nya gubbar.

haha jo samma här, fick veva ner på easy... är man så jävla dålig eller va fan

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdamskiB:

Mitt ASUS GTX 580 blir också sjukt varmt av Heroes, jag får lov att ta av sidopanelen.

Hur varmt blir det? Mitt Gainward Phantom 580 ligger mellan 65-71 grader.

Permalänk
Medlem

Mitt nådde 95 grader

Permalänk
Medlem

Min GPU ligger konstant på 99%, även när jag pausar genom att ESC-a fram menu. Det är dock samma sak när jag spelar Crysis, och ingen skillnad i temp.
CPU-kärnorna pressas förresten oväntat mycket.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem

Klarat Necromancer-campaignen det blir mycket lättare när man börjar lära känna alla dessa "abilities". För er som upplever att det är lite svårt nu, så kommer det bli lättare. Kört på normal hela tiden.

Visa signatur

NZXT H2 | i5 2500K | Corsair H50 Kylare | GTX 570 | Asus Sabertooth P67 | Corsair HX 850W | Corsair 8GB Vengeance

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som får Connection time out check your internet connection när man ska joina ett game? någon som vet ett fix för det?

Permalänk

Yo!
Vilket är bästa sättet att köpa Heroes 6 på?
1. Steam
2. Butik
(Kom inte och säg att jag ska ladda ner det eller så,
jag har spelat betan ett tag nu och spelet förtjänar att köpas

Finns det några fördelar med att köpa det via Steam eller liknande?
Tacksam för hjälp på området.
Mvh
p4m

Visa signatur

---CPU---Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz 12MB FSB1333
---RAM---DDR2 PC2-8500 1066MHz CL5-5-5-15
---MOBO---Maximus II GENE ( P45/ICH10R , Dual-channel, DDR2 1300)
---PSU----Corsair HX520W ---GPU--- Radeon HD6850

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenix4m:

Yo!
Vilket är bästa sättet att köpa Heroes 6 på?
1. Steam
2. Butik
(Kom inte och säg att jag ska ladda ner det eller så,
jag har spelat betan ett tag nu och spelet förtjänar att köpas

Finns det några fördelar med att köpa det via Steam eller liknande?
Tacksam för hjälp på området.
Mvh
p4m

Det beror på, om du använder dig av steam så skulle jag köra på det. Men då du behöver fråga så antar jag att du inte är riktigt digitalfrälst än

Det jag kan säga är att om du vill köra på steam och inte måste spela just nu på studs så kan du vänta tills 25-28 nov då steam har nästa större rea. Jag tippar på att steampriset då kommer tangera de fysiska priserna alternativt ligga något lägre.

Permalänk

Tack :)

Skrivet av peo.b:

Det beror på, om du använder dig av steam så skulle jag köra på det. Men då du behöver fråga så antar jag att du inte är riktigt digitalfrälst än

Det jag kan säga är att om du vill köra på steam och inte måste spela just nu på studs så kan du vänta tills 25-28 nov då steam har nästa större rea. Jag tippar på att steampriset då kommer tangera de fysiska priserna alternativt ligga något lägre.

Du har helt rätt, jag ligger lite efter och spelar inte så mycket online
Men om vi bortser från eventuella prisskillnader,
får man precis samma funktionalitet om man köper spelet i butik som om man köper det online?

Jag har nämligen tänk börja spela lite online.
Målet är att kunna köra lite single map online med lite andra Heroes fantaster.
Är det fördelaktigt att köpa det online då?

Visa signatur

---CPU---Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz 12MB FSB1333
---RAM---DDR2 PC2-8500 1066MHz CL5-5-5-15
---MOBO---Maximus II GENE ( P45/ICH10R , Dual-channel, DDR2 1300)
---PSU----Corsair HX520W ---GPU--- Radeon HD6850

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenix4m:

Du har helt rätt, jag ligger lite efter och spelar inte så mycket online
Men om vi bortser från eventuella prisskillnader,
får man precis samma funktionalitet om man köper spelet i butik som om man köper det online?

Jag har nämligen tänk börja spela lite online.
Målet är att kunna köra lite single map online med lite andra Heroes fantaster.
Är det fördelaktigt att köpa det online då?

Det är precis samma spel med samma funktionalitet(+ autopatching ) så någon fördel utöver de vanliga fördelarna med att använda sig av steam finns där inte. Det är bara en fråga om tycke och smak i detta fallet.

Permalänk

Lite OT om HOMM 3... Är det bara jag som tyckte att det spelet hade den bästa musiken som någonsin gjorts till ett spel? Första spelet jag spelade någonsin, inte konstigt att jag blev en gamer efter att ha debuterat med Heroes! Ahh, those were the days :')

Visa signatur

ASUS P67 Sabertooth | I5 2500K | ASUS GTX560Ti DirectCuII | 2x4GB Corsair Vengeance 1600 Mhz | Corsair RM650w | FD R4 | WD Black 500GB | Mionix Naos 5k | Qpad mk-50 | logitech G35
Citera för svar!