Permalänk
Medlem

Akut hjälp!

hej!

Håller på att bygga min första dator nu, och jag har precis placerat min processor (i5 2500k) i mitt moderkort (AsRock p67 Pro3).
Problemet är att jag inte kan få ner "skyddet" över processorn, när jag försöker så stannar den upp (ungefär halvvägs) och kräver enorm press för att gå ner (inte vågat ta i).

Jag förstår inte varför, ska det verkligen vara såhär?
Jag har placerat processorn rätt enligt flera guider!
HJÄLP!

Permalänk
Medlem

Japp, du får ta i en hel del. Du kan förresten inte placera en 2500k fel då det finns "hack" i processorn och likadana utbuktningar i sockeln. Det är bara att ta i, pinnen kommer att gå ner till hälften av sig själv och resten får du trycka.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ferrell:

hej!

Håller på att bygga min första dator nu, och jag har precis placerat min processor (i5 2500k) i mitt moderkort (AsRock p67 Pro3).
Problemet är att jag inte kan få ner "skyddet" över processorn, när jag försöker så stannar den upp (ungefär halvvägs) och kräver enorm press för att gå ner (inte vågat ta i).

Jag förstår inte varför, ska det verkligen vara såhär?
Jag har placerat processorn rätt enligt flera guider!
HJÄLP!

Sitter allt rätt enligt manualer osv så ska man få lov att ta i lite, helt normalt.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Okej tack, tog i nu och det verkar sitta rätt... hoppas vi.
Fy fan vad läskigt det var dock.

Permalänk
Medlem

Tjenare, jag tror mig veta vad du menar, hade samma problem när jag installerade min i5:a...

Har för mig att det var något helt sjukt logiskt med spärren jag hade missat, den hade typ hängt upp sig på något konstigt sätt.
Ta en reel titt den och försök klura ut det, kan säga till 90% säkerhet att det är samma sak jag hade... Minns dock tyvärr inte exakt vad det var, bara att det hade med spärren att göra och att det var sjukt logiskt när jag väl fattade vad felet var.

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *