Microsoft köper Skype för 8,5 miljarder dollar

Permalänk
Medlem

försvinner skype som iphone-app då? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Men nu är det tänkt som telefonkonversationer, man har ju inte push-to-talk på telefoner, eller har man det nu?

Dessutom om man vill ha det kan man väl använda skype/mumble/teamspeak?

jo sitter själv mest i vent , men ibland händer det att man ska snacka med en mer casual grupp , och då är det skype som gäller.

push to talk är ingen dum funktion att ha i options liksom.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av Lasse Laserman:

Det värsta som kan hända (och som nästan garanterat kommer hända) är att de slutar utvekla Linux-versionen och eftersom vi där jag jobbar nästan uteslutande kör Skype för daglig komunikation och alla använder antingen Linux eller Mac så är detta uppöpet inte någon gladnyhet för oss.

Har det hänt förr eller är det en egen garanti du hittar på?

Är ganska trött på den uppmålade bilden att MS är ondskan själv oavsett om vad det gör. Att det bara märks på svenska sidor är skumt i sig själv. Jag är possessiv till köpet då MS faktiskt är världens bästa mjukvaruföretag och kan säkert utveckla applikationen en hel del.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Självklart kommer ett uppköp av ens privata mjukvara påverkas om det köps upp av ett annat företag, nästan dumt att säga det. För det har väl inte dom så mycket kontroll över själva eller?

Har inget emot MSN då jag använt det sedan väldigt länge men kan inte säga att jag uppskatta 2010-2011 versionerna. Föredrog MSN 8.5, det var grejer det ^^
Tycker att Skype har varit mycket bättre än MSN. Antar att Skype inte kommer vara gratis så länge till alltså, eller har mitt intryck på Microsoft varit fel hela tiden?

Troligen kommer Microsoft vilja behålla Skype för Windows användare. Alltså kommer troligen Skype bara finnas på mobiler och kommer säkert kosta -.-

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!

Permalänk
Medlem

Fan då.. Hoppas inte att iPhone appen försvinner eller att Skype integreras med Messenger-skiten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henkka:

Jag rekommenderar Mumble. Det är relativt enkelt att slänga upp en egen server och ljudkvalitén är riktigt bra med i princip inget lagg alls.

http://mumble.sourceforge.net/

Jag håller med ovanstående.
Jag och några personer från Canada använde det, när vi spelade LoL för 1 år sedan.
Skype drar onödigt mycket bandbredd, undrar om om det kommer ändras något,
nu när Microsoft tar över verksamheten.

Permalänk
Medlem

Nnnnnneeeeeeeeeeeejjjjjj INTE Microsoft! Kul nu är det bara en tidsfråga innan "xbox live & windows live" fail tjänsten invaderar Skype mjukvaran

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradoxnode:

Är ganska trött på den uppmålade bilden att MS är ondskan själv oavsett om vad det gör. Att det bara märks på svenska sidor är skumt i sig själv. Jag är possessiv till köpet då MS faktiskt är världens bästa mjukvaruföretag och kan säkert utveckla applikationen en hel del.

Du är ett kasus som uttrycker ägarförhållande?

Microsoft lyckas f*cka upp i princip allt de sätter klorna i. Det tog dem 25 år att få fram ett fungerande operativsystem (windows 7 är det första som fungerar tillfredsställande). MSN var rätt hyfsat för sin tid när det kom men sen har de sakta gjort det sämre och sämre med diverse begränsningar i överföringen mellan användarna och bloatat skiten med reklam och en myriad program som ingen vill ha. Räkna med att samma händer med skype.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

För att folk tror att Microsoft ägs och styrs av djävulen själv... typ. Om Google hade köpt det hade det säkert inte varit någon som klagat.

Hursomhelst så tror jag att de främst kommer att använda detta till att djupintegrera Skype i Windows Phone (kanske det blir en skypephone som inte suger?) och kanske även Windows 8/Live messenger.

Skillnaden är att Microsoft har en tendens att förstöra det mesta dem får tag på Google brukar inte bloata sönder saker

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk

Hmm, jag hade hoppats på att Google skulle köpa. Men då får man väl hoppas på att Google Talk får upp farten nu när Microsoft troligen tar sönder Skype ännu mer

Permalänk
Inaktiv

Teamspeak 3 utan P2T (push to talk), funkar exakt lika bra. Fast skype hade ju sina fördelar i allt (video samtal, skärm delning, kvalite etc.)

som många säger borde Google köpt det :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Näää :/

Hoppas de ändrar GUI:t iallafall, hatar att det inte går att minimera till högra hörnet, och giller inte bakgrunden i samtalen.
Framförallt hoppas jag att de satsar på "gratis" delen.

Fel, det går visst att minimera till "högra hörnet". Gå in i settings så finns det en inställning för det i senaste versionen i alla fall. Jag hade samma problem själv, men googlade fram den enkla lösningen.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Om man fixar runt och kör med a-patch så blir ju messenger riktigt trevligt att använda.

Skrivet av flashen:

Sagt det innan och säger det igen

MSN 8.5 + Apatch + reghack

Varför då inte bara använda en alternativ MSN klient, t.ex Pidgin?

Eller aMSN (som i min åsikt är bloated), som faktiskt ser ut som MSN?

Visa signatur

Att ha sin dators specifikationer som signatur är fånigt.

Permalänk

Jag gillar inte när sådana här tjänster tas över av stora företag som i detta fallet Microsoft. Vi får se hur detta utvecklar sig.

EDIT: Då tar Microsoft bort Linux stödet anta jag?

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphonehalo:

Varför då inte bara använda en alternativ MSN klient, t.ex Pidgin?

Eller aMSN (som i min åsikt är bloated), som faktiskt ser ut som MSN?

Vart nånstans är aMsn bloated menar du? Du vet kanske också att du kan aspassa utseendet en hel del om du inte är nöjd med standard? Jag kör dock standard då det ser ut precis som jag vill.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Och alla som klagar på att Skype kommer bli lika bloatat som MSN...

Tycker personligen att MSN ser mer stilrent ut än Skype på alla sätt och vis. Kör man a-patch är det ju inga problem med MSN. Men det är väl trend att klaga på MS... Suck...
MSN är lättare och mer överskådligt att använda än Skype enligt mig i alla fall.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Fan
Jag hoppas att skype inte autouppdaterar, om annars hur stänger jag av det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud986:

Skillnaden är att Microsoft har en tendens att förstöra det mesta dem får tag på Google brukar inte bloata sönder saker

Google:

Microsoft:

Google:

Microsoft:

Permalänk
Skrivet av Paradoxnode:

Microsoft är otroligt kända för att vilja förstöra kompatibilitet och öppna standards.
http://techrights.org/2010/05/25/microsoft-sco-and-then-acaci...

Sen är det knappast enbart Sverige som är anti-Microsoft.
http://arstechnica.com/microsoft/news/2011/05/wsj-microsoft-t...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Antagligen kommer MS sätta ett pris för att använda skype, annars hade de nog inte satsat 53 miljarder sek på ett program de skulle låta vara gratis :/

Visa signatur

Spelar Cod 7 och BattleField Bad Company 2

Permalänk
Medlem

Google menar du?

http://image.bayimg.com/faicfaada.jpg

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kastrix:

försvinner skype som iphone-app då? :/

Men människa! Läs artikeln du kommenterar till.

Förövrigt var det väldigt mycket trollande här ser jag.. som vanligt med andra ord?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

Så länge de inte lägger in en massa annonser så...

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Vart nånstans är aMsn bloated menar du? Du vet kanske också att du kan aspassa utseendet en hel del om du inte är nöjd med standard? Jag kör dock standard då det ser ut precis som jag vill.

Jag är ganska säker på att jag kan anpassa aMSN hur jag vill, i och med att det är open-source.

Jag menar dock jämfört med Pidgin, eller t.ex något som Miranda IM. Det är inte enbart utseendemässigt, men också att aMSN är mindre modulärt än de ovannämnda programmen, och har de flesta funktionerna inbyggda. Det beskrivs ju som "a MSN messenger clone."

Jämfört med MSN messenger är det självklart inte bloated.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad försöker du säga med bilderna? varför dumpa en bild på iGoogle? (som förövrigt går att bygga lite som man vill ha det).
Och angående Android så kan man få hur rent man vill, med några knapptryck.
Varför dessa bilder? Kanske det galnaste jämförelsen ever.

Visa signatur

| Z790 Formula | 14900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| RME ADI-2 DAC FS | Fostex TH-X00 | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck | Simagic Alpha U |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krux:

Vad försöker du säga med bilderna? varför dumpa en bild på iGoogle? (som förövrigt går att bygga lite som man vill ha det).

Tänkte samma sak.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krux:

Skrivet av KTL:

Tänkte samma sak.

Precis, igoogle är ju en anpassad variant av google för de som älskar bloat, vanliga google är ju stilrent och utan bloat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur många månader dröjer det till en skype/win mobil som bara ringer med data/skype samtal?

Permalänk
Medlem

Nej! En sorgens dag, att Microsoft alltid ska komma och förstöra festen. Blir det dags att leta alternativ till ett ytterligare program...

Visa signatur

Stuff me like a haggis!

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av LeVvE:

Årka krånga och använda en flera år gammal klient.

Köper inte alls det argumentet när det kommer till MSN, väldigt individuellt då för mig personligen fungerar denna lösningen bäst.

"Orka" diskutera detta längre då det är OFT.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?