Permalänk
Medlem

Rädda hemsida?

Höll på med ett skolprojekt där vi skapade en hemsida med hjälp av Dupral. Använde webhotellet skysurfen.nu och en gratisdomän som jag skapade samtidigt, hemsidan.skysurf.tk.

Förr ett par dagar sen togs .tk-domänen bort av någon anledning, dock finns alla filer kvar på webhotellet. Har försökt att föra över alla filer samt mysql-databasen till ett nytt webhotell med ny domän, men när jag går in på sidan ser den väldigt konstig, och det meddelas om mysql-error lite här och var.

Kan man ppå något sätt rädda min hemsida? Typ som att binda en ny domän med mitt nuvarande hotell och sida.

Hade uppskattat hjälp, arbetet ska vara färdig om några dagar och jag är nybörjare på sånt här.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Vad exakt för fel visas? Gissar på att du inte importerat sql databasen helt korrekt.. Annars kan du ju också, som du själv nämnde, peka ett annat domännamn till det webbhotell du redan har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagge_:

VAnnars kan du ju också, som du själv nämnde, peka ett annat domännamn till det webbhotell du redan har.

Ja detta hade ju såklart varit smidigast. Hittar dock inte var man gör detta? Nån som använt skysurfen som vet hur man gör? Antar att det går till på ungefär samma sätt som på andra webhotell. Vad ska man leta efter i cpanelen?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

En enkel google sökning på ex "how to point a domain name" ger flera resultat:

http://www.thesitewizard.com/domain/point-domain-name-website...
http://www.hosting.com/support/cpanel/dns/domain_point # exempel - för att visa hur det kan se ut i praktiken

Du köper alltså ett domännamn och pekar det sedan till den ip-adress du vill, nödvändig ip-adress eller DNS får du enkelt fram genom att helt enkelt maila ditt webhotell och fråga:

"The easiest (though not necessarily fastest) way to find out the name servers used by your web host for your domain is to ask them. A faster way is to look for the information yourself in either the email sent to you by your host when you first signed up with them, or from the documentation on your web host's site. If you have no idea where to get the information, contact your web host and ask them for the "DNS servers" or "name servers" to use for your domain. "

Permalänk
Medlem

Fast det hjälper ju inte om han inte kan få sitt nuvarande webbhotell att "lyssna" på domänen.

Permalänk
Medlem

Läs guiderna för hur man flyttar en drupal sida. Det är lite grejer man måste göra.