[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem

Exchange & hårdvarukryptering

Hej,

Är det någon som fått igång Exchange med hårdvarukryptering på sin S2:a?

Det funkar inte för mig. När policyn för kryptering aktiveras och telefonen rebootar för att kryptera lagringsmedia så låser den sig precis när den startat om. När den väl låst sig kan man bara starta om den via reboot-menyn och enda sättet att få igång den igen är Factory reset.

Den enda lösning just nu verkar vara Nitrodesk Touchdown, vilket inte är ett alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Munson:

Hej,

Är det någon som fått igång Exchange med hårdvarukryptering på sin S2:a?

Det funkar inte för mig. När policyn för kryptering aktiveras och telefonen rebootar för att kryptera lagringsmedia så låser den sig precis när den startat om. När den väl låst sig kan man bara starta om den via reboot-menyn och enda sättet att få igång den igen är Factory reset.

Den enda lösning just nu verkar vara Nitrodesk Touchdown, vilket inte är ett alternativ.

Måste du verkligen köra dessa säkerhetspolicys på exchange servern? Android har alltid haft dåligt exchange stöd så antagligen är det inget samsung specifikt.

Remote Wipe, PIN locking, lösenordsprinciper och SSL ska fungera, krypteringen funkar bara på windows lurar har jag för mig.

Tror du får skippa krypteringen, är ju rätt overkill.

Här står det lite mer http://static.googleusercontent.com/external_content/untruste...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

Måste du verkligen köra dessa säkerhetspolicys på exchange servern? Android har alltid haft dåligt exchange stöd så antagligen är det inget samsung specifikt.

Remote Wipe, PIN locking, lösenordsprinciper och SSL ska fungera, krypteringen funkar bara på windows lurar har jag för mig.

Tror du får skippa krypteringen, är ju rätt overkill.

Här står det lite mer http://static.googleusercontent.com/external_content/untruste...

Mjo, overkill kan jag nog hålla med om men jag bestämmer inte IT-policies på firman.

Android 2.3 har inget native-stöd för hårdvarukryptering men Galaxy S2 ska enligt Samsung själva ha stöd för detta vid Exchange-synkning.

Jag är mest intresserad av att veta ifall någon fått igång hårdvarukryptering för Exchange. Blir väl till att gnälla lite hos Samsung, så får vi se vad dom säger.

Permalänk
Inaktiv

Någon bra translator app ni kan rekommendera som är bättre än googles translator?
Och när ni snackar om exchange, vart går man in på? vill prova om jag har samma problem som er andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perperub:

Lägre telefonkostnad, men högre abonnemangskostnad. De tjänar igen det på fasta avgifterna skulle jag tro.

Lägre pris, bättre täckning, tre gånger så stor datamängd varje månad... Jag ser bara fördelar med att byta bort tele2 (har snackis just nu).

Fast Halebop Hallå Plus kostar 149kr i månaden efter 6 månader (99kr i mån innan) medans Snackis kostar 169kr i månaden efter 6mån (99kr i mån innan)

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Jag fick ett meddelande idag när jag skulle ladda mobilen nu på morgonen efter en hel natt viloläge (med WiFi påslagen) där det stod ungefär: "batteri laddning är pausad, batteriet är för varm". Detta när jag försökte ladda den via vanliga laddare. Fick inte meddelandet när jag laddade den via USB (men det tar ju längre tid).

Att batteriet är för varm har jag inte märkt, baksidan på mobilen är svalt. Nu när jag kopplade upp den igen så fick jag inte meddelandet. Simpel bugg eller en varning?

Permalänk

Slog till på en jag oxå!
Tyckte det var dags o skrota min Nokia 5800XM.
Fingrat lite på tjejens SE Arc, o tyckte det var hög tid o fixa mig nåt eget.
Får se om jag kommer överens med Galaxyn.

Tog Tre Surf Max för 499:- med 3Vänner inbakat.

Permalänk
Skrivet av Bl4cKnWhit3:

Jag fick ett meddelande idag när jag skulle ladda mobilen nu på morgonen efter en hel natt viloläge (med WiFi påslagen) där det stod ungefär: "batteri laddning är pausad, batteriet är för varm". Detta när jag försökte ladda den via vanliga laddare. Fick inte meddelandet när jag laddade den via USB (men det tar ju längre tid).

Att batteriet är för varm har jag inte märkt, baksidan på mobilen är svalt. Nu när jag kopplade upp den igen så fick jag inte meddelandet. Simpel bugg eller en varning?

Har inte hänt mig, kan tänka mig att det är en bugg... verkar finnas en del barnsjukdomar på denna mobil. Som att batterisparläget krånglar för mig - aktiverar ibland sparläge direkt jag drar ur laddkontakten, trots att jag har inställt på 50%.

För övrigt har mitt batteri blivit mycket bättre efter några cykler nu, och då har jag inte laddat ny firmware än. Sitter på 1 dag och 2 timmar (26h), och då har jag lyssnat på spotify 40 min, skärmen har varit på i 2 h 40 min där jag surfat och spelat biljardspel samt med syncning till mail och kalender på över natten - 28% kvar... måste ändå vara ganska bra.

Permalänk

Jag tycker batteriet är klart över förväntan. Jag kör fortfarande på första laddningen från det att jag fick telefonen, och den har varit igång 2 dagar och 18 timmar, med skärm igång strax över 3 timmar, där jag surfat, spelat lite spel och allmänt lekt runt. Jag har även lyssnat på musik i nästan 4 timmar, och det är fortfarande 36% batteri kvar. Som det låter så ska batteriet bli ännu bättre efter några laddningar, så tror att det blir riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Swedroids tråd om batteriproblemet är allt annat än rolig läsning :/ Kanske blir att avvakta lite ändå.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Swedroids tråd om batteriproblemet är allt annat än rolig läsning :/ Kanske blir att avvakta lite ändå.

Fast jag å andra sidan förstår inte alls deras problem. Jag har nu haft min telefon på i 1 dygn och 16 timmar och jag har 25% kvar på batteritiden.
Skulle säga att de håller i 2 dagar normalt användande (inte spela film i 1080p, spela spel i typ 3 timmar).
Hade en wildfire innan, polare har iphone 4 os v. Tycker nog att GS2 håller en bättre batteri tid än dessa.

men det är bara mina 2 cent

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dangerdan:

Fast jag å andra sidan förstår inte alls deras problem. Jag har nu haft min telefon på i 1 dygn och 16 timmar och jag har 25% kvar på batteritiden.
Skulle säga att de håller i 2 dagar normalt användande (inte spela film i 1080p, spela spel i typ 3 timmar).
Hade en wildfire innan, polare har iphone 4 os v. Tycker nog att GS2 håller en bättre batteri tid än dessa.

men det är bara mina 2 cent

Vad är det du inte förstår? Det är inte alla som är drabbade av problemet, du kanske är en av dom. Min hade dragit 18% batteri på 9 timmar idag, med lite spelande. Nu när jag kom hem till mitt hemnätverk (Dir-655) drog den 5% på 15 minuter.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

1D 4h med 31% batteri kvar här. Android OS ligger på 27%, vilket är mer än något annat.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

1D 4h med 31% batteri kvar här. Android OS ligger på 27%, vilket är mer än något annat.

Hade du inte gjort något med telefonen så hade AOS kanske vart ännu mer. Procenten är ju en del av den totala aktiviteten så även om man kollar på film flera timmar så drar nog AOS fortfarande för mkt bara att man inte ser det eftersom filmtittandet vart den dominerande aktiviteten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför går batteriet på min går ut på ca 6 timmar. Kanske för att jag surfar en hel del? det drar väll mycket ström? är mest inne på youtube och tittar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

Vad mer behöver du i en mobiltelefon?

så sa man när 3310 var inne med.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hade du inte gjort något med telefonen så hade AOS kanske vart ännu mer. Procenten är ju en del av den totala aktiviteten så även om man kollar på film flera timmar så drar nog AOS fortfarande för mkt bara att man inte ser det eftersom filmtittandet vart den dominerande aktiviteten.

Jo, det är klart. Jag ser det väl som ganska normalt. Hehe, sedan jag postade förra gången (2h sedan) så har det inte dragit någonting på batteriet

Folk oroar sig över batteri-tiden men det går inte att påstå att den drar onormalt mkt hur man än ser på det. Kusinens Optimus 2X får han också ladda minst varannan dag. Detta är ju att räkna med i prestanda-monster som dessa.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Hej
Försöker synka kontakter med facebook men får inte till den tipps? När jag la till kontakterna första gången gick det men var tvungen att gör om det igen. Samt några roliga bra att ha appar skulle inte sitta fel att få tipps på.

Permalänk

Hur vet man att man har batteribuggen? Visst, jag märker att jag behöver ladda mobilen varje dag, men jag förmodade att det har med att batteriet har inte nått sin fulla kapacitet och behöver några laddningar. Jag kör dessutom med väldigt låg skärmbelysning.

Kommer det en uppdatering från samsung snart?

Permalänk
Medlem

Batteribuggen verkar bara finnas när man har wifi igång. Stänger ni av wifi så kommer telefonen klara sig många gänger längre.
Dessutom säger vissa att batteribuggen bara finns när man har en dir-655 eller en router i samma serie.

Permalänk
Medlem

Ang batteri satt och surfade WIFI i 5h igår och kollade allt möjligt hade dragit 50% idag har jag fortfarande 30% kvar dock inte haft Wifi igång än. Så bra batteritid annars.

Permalänk
Medlem

Sura är att jag har en dlink-655 Har inte fått telefonen än men kommer inte bli kul när den kommer.

Permalänk
Medlem

Jag har också skaffat den här telefonen och jag är verkligen supernöjd med prestandan, snabbheten, och de underbara färgerna! Dock så har även jag fått "batteribuggen", där batteriet dräneras alldeles för snabbt.

Jag upptäckte att det har lite att göra med inställningarna; När jag hade den i flygplansläge ett par timmar så drog den nästan inget batteri alls. Dock så vill man ju kunna använda WiFi etc. så jag hoppas det kommer en bättre lösning.

Permalänk
Medlem

bara och sätta mobilen i laddaren när man kommer hem, svårare är det inte =P
personlingen har jag inget emot att behöva ladda varje dag då jag har tillgång till uttag överallt, sen finns till bilen med om det är riktigt illa.

Tyvärr kommer det alltid vara "dåliga" batterier då det är fan mer av allt än en telefon i dagsläget

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag skulle vara nöjd om jag kunde ladda telefonen 1gng per dygn, tex när jag går och lägger mej. Laddar telefon nu efter 11.5h på batteri, då har jag lyssnat på spotify offline 15 min, pratat i telefon kanske en halvtimme samt kollat på youtube och spelat i kanske 2-3h.. Det bästa är att både samsung och återförsäljaren inte tycker att det är nått fel... Men å andra sidan så menade tjejen på samsung att dom inte släppt nån ny firmware till s2an än häller, den är ju slå pass ny.. Ändå vill kies uppdatera min firmware.
Jag vill bara veta vad som inte stämmer, är det nåt som kommer lösa sej sålda? Eller ska jag behöva ladda var 10de timme?

Permalänk
Medlem

blir inte batterierna lite bättre med tiden?
Eller har jag bara inbillat mig med min wildfire, i början slukade den så fort man bara tittade och morrade åt mobilen.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

blir inte batterierna lite bättre med tiden?
Eller har jag bara inbillat mig med min wildfire, i början slukade den så fort man bara tittade och morrade åt mobilen.

Jag har för mig att det är så. Att batteriet blir bättre efter några laddningar. Läste det i en annan site om det. =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av dLs2:

Laddar telefon nu efter 11.5h på batteri, då har jag lyssnat på spotify offline 15 min, pratat i telefon kanske en halvtimme samt kollat på youtube och spelat i kanske 2-3h..

Du tycker det är konstigt att batteriet går åt när du spelar 1/4 av batteritiden? Låter inte så konstigt för mig... 1 minut av spel är ju som att ha telefonen en halvtimme i sleep eller nåt.

Batteriet konditioneras över tid också, så det borde bli något bättre.

Permalänk
Medlem

tog den från laddning igår vid 06:00 och pratade kanske 1tim i telefon 2tim surf och 2-3tim spel och hade kvar 38% och nu har jag efter en natt 26% kvar.
Får se hur länge dom 26% orkar
har btw inget energisparläge igång då den buggar sig och är igång även om det är fullt batteri och den står på 30% :\

Edit: har även en levande bakgrundsbild.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Verkar också ha buggen..knappt gjort något med telefonen (några sms), inga samtal, ingen musik. Kanske 30min spelande. Resten låg den på idle. Batteriet räckte då 1d 9h. Jamför jag den mot min iphone 4 som jag använder i jobbet har den otroligt mycket bättre batteritid. (edit: Iphonen har alltså bättre batteritid, mycket bättre)

Däremot läste jag på länken som någon la fram till swedroid att det verkar vara problem för dom som har d-link dir-655..vilket jag råkar ha. Tänkte testa köra utan WiFi idag och se om batteritiden räcker längre.

Så här ser batterianvändningen ut:

Android OS: 75% (verkar ligga oerhört högt av någon anledning)
Display: 11%
Batteriviloläge: 6%
Inaktiv telefon: 4%
wi-fi-delning: 3%
Android system: 2%

Kör då med uppdateringen som kom igår..