Ny gaming video sida behöver beta testare.

Permalänk

Ny gaming video sida behöver beta testare.

Hej!

Jag håller just nu på och bygger en ny spel sida som är inriktad på spel videos.

Jag skulle behöva några som är intresserade av att hjälpa mig att beta testa sidan och leta lite fel.

Sidan heter www.gameplayforum.se och har funnits ett tag, men detta var tidigare ett forum som jag lade ner pga för mycket jobb och för lite trafik. (jag är inte ute efter trafik då hemsidan är långt ifrån klar, vill bara ha några engagerade testare så detta är inte i reklam syfte)

men nu för några veckor sedan så fick jag en ide som blev lite av ett passions projekt som jag jobbat på ganska intensivt de senaste veckorna.

Så denna sida är till för att mina medlemmar ska kunna visa sina Youtube (kanske ifrån andra externa ställen i framtiden) videos på min sida genom att bädda in koden i ett wordpress custom field.

Sidan är i beta stadie och har ännu ingen forum del som kommer snart.

Och jag har fortfarande en hel del att göra på designen.

Men jag vill gärna hitta några väl villiga själar som är intresserade att testa sidan och se om ni hittar några fel och gärna säga vad ni tycker så jag kan få tidig respons på sidan och kanske redan nu ändra något till det bättre.

Så skicka gärna ett PM till mig, eller kolla in sidan och säg vad ni tycker för att sedan bli testare. Det är just nu öppet att registrera sig och det borde fungera som det ska.

Hoppas ni gillar sidan och har positiva åsikter!

Mvh Robin.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ska kolla

Visa signatur

"If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat"

Permalänk
Avstängd

Sparar inlägget tills imorgon för att då återkomma med svar, och eventuella åsikter.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk

Kanon! Vore jätte skoj att få höra lite åsikter

Visa signatur
Permalänk

Någon som har någon kritik eller åsikter?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

ska kolla in sidan

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Avstängd

jag har kollat lite snabbt på sidan och detta var det jag hitta

1. ska det inte stå nått här ?

2. youtube spelaren är inte placerad helt riktigt .

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk

Tack för feedback! Jag har lagt till en text vid "här"

Problemet med videon är att alla Youtube videos är olika stora när de inte är i HD , i HD passar de perfekt, men andra format blir konstigt då media spelaren är i en storlek och inte anpassar sig efter formatet på videon, men jag ska se om jag kan lyckas få den att anpassa sig efter storleken på Youtube filmen.

Just nu har det hänt något med drop down menyerna så de alltid är nere , iaf för mig...

Är detta en site som ni kan tänka er att använda för att tex boosta Youtube videos?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rawdesigns:

Tack för feedback! Jag har lagt till en text vid "här"

Problemet med videon är att alla Youtube videos är olika stora när de inte är i HD , i HD passar de perfekt, men andra format blir konstigt då media spelaren är i en storlek och inte anpassar sig efter formatet på videon, men jag ska se om jag kan lyckas få den att anpassa sig efter storleken på Youtube filmen.

Just nu har det hänt något med drop down menyerna så de alltid är nere , iaf för mig...

Är detta en site som ni kan tänka er att använda för att tex boosta Youtube videos?

För mig med

Och svar på frågan,
JA, det skulle jag.
Superbra idé för hemsida!

Visa signatur

"If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat"

Permalänk
Medlem
Skrivet av rawdesigns:

Tack för feedback! Jag har lagt till en text vid "här"

Problemet med videon är att alla Youtube videos är olika stora när de inte är i HD , i HD passar de perfekt, men andra format blir konstigt då media spelaren är i en storlek och inte anpassar sig efter formatet på videon, men jag ska se om jag kan lyckas få den att anpassa sig efter storleken på Youtube filmen.

Just nu har det hänt något med drop down menyerna så de alltid är nere , iaf för mig...

Är detta en site som ni kan tänka er att använda för att tex boosta Youtube videos?

Använd Youtube's API så kan du auto-anpassa storleken beroende på hur stor filmen är.

Youtube API

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Tagar här för att se hur de blir.

Den byggen dom nämner ovan får jag med. Trode först de var för jag kör FF 5:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag får samma problem med dropdownmenyerna.

Annars så är sidans target audience lite för bred för min egen del, att lyckas få bra täckning på ALLA konsoller + PC känns väldigt väldigt svårt. Det kanske passar videos av typen "såhär klarar du den här banan i angry birds" men kanske ett något mer fokuserat område kunde vara en tanke?

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Skrivet av Jooltz:

För mig med

Och svar på frågan,
JA, det skulle jag.
Superbra idé för hemsida!

Jag har nu ordnat problemet med drop down menyerna!

Haha din video som du laddade upp var grym, fick ett ordentligt skratt

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Fronix:

Använd Youtube's API så kan du auto-anpassa storleken beroende på hur stor filmen är.

Youtube API

Tack för länken, jag ska kolla närmare på hur det fungerar! Har dock en integrerar video spelare som är uppbyggd av bilder och koder så jag skulle egentligen bara behöva få det området att anpassa sig efter video storleken. ska se om jag får ordning på det.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Tagar här för att se hur de blir.

Den byggen dom nämner ovan får jag med. Trode först de var för jag kör FF 5:)

Jo det ska bli spännande att se hur och om sidan används i framtiden

Kul att så många engagerade sig och hjälper till att testa sidan

Håller på med ett forum plugin nu, ska se om jag får till det bra så borde sidan snart vara klar för "öppning"

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av slackr:

Jag får samma problem med dropdownmenyerna.

Annars så är sidans target audience lite för bred för min egen del, att lyckas få bra täckning på ALLA konsoller + PC känns väldigt väldigt svårt. Det kanske passar videos av typen "såhär klarar du den här banan i angry birds" men kanske ett något mer fokuserat område kunde vara en tanke?

Jo jag förstår din tanke, men iden är ju att folk ska kunna själva ladda upp sina videos de har i de olika kategorierna, men jag ska se över mera noggrant vad som finns i de olika kategorierna och vad som egentligen är relevant att ha där.

Någon som har någon ide om andra funktioner som skulle kunna finnas i sidan?

Jag fick förslag om en "cheat" del där användare kan lägga in och dela cheats, men vet inte riktigt om den kommer användas, någon ni skulle tänka er använda, jag vet inte för att jag använder aldrig cheat så kanske därför jag inte ser den delen som relevant?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rawdesigns:

Jag har nu ordnat problemet med drop down menyerna!

Haha din video som du laddade upp var grym, fick ett ordentligt skratt

Tack så mycket, har märkt att jag fick fler views efter att jag la upp den, så blir nog att lägga upp fler

Visa signatur

"If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat"

Permalänk
Skrivet av Jooltz:

Tack så mycket, har märkt att jag fick fler views efter att jag la upp den, så blir nog att lägga upp fler

Härligt

So fort siten är i full gång så tror jag att videorna kommer att tjäna bra med views av att ligga där, och då det endast är gaming videos så kommer det vara en skön "databas" med bara gaming videos

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rawdesigns:

Härligt

So fort siten är i full gång så tror jag att videorna kommer att tjäna bra med views av att ligga där, och då det endast är gaming videos så kommer det vara en skön "databas" med bara gaming videos

Jo, speciellt om man själv vill se på lite filmer

Visa signatur

"If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat"

Permalänk

Jag har just satt upp forumet, det kommer att bli lite ändringar med ikoner, lite annat tema osv (ändrar nog detta ikväll) men det fyller sin funktion som det är nu, hoppas att någon vill ta en titt och testa göra en tråd eller liknande, känna på det lite och ge mig feedback om ni hittar något som är kasst!

Föressten, vad tycker ni om designen? (den är inte 100% men på bra framgång) har nämeligen gjort 90% själv och undrar om jag fick till "gaming" känslan ordentligt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rawdesigns:

Jag har just satt upp forumet, det kommer att bli lite ändringar med ikoner, lite annat tema osv (ändrar nog detta ikväll) men det fyller sin funktion som det är nu, hoppas att någon vill ta en titt och testa göra en tråd eller liknande, känna på det lite och ge mig feedback om ni hittar något som är kasst!

Föressten, vad tycker ni om designen? (den är inte 100% men på bra framgång) har nämeligen gjort 90% själv och undrar om jag fick till "gaming" känslan ordentligt?

Ser helt okej ut
Ska pröva att göra en tråd.

Visa signatur

"If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat"

Permalänk
Medlem

Hittade ett fel

Visa signatur

"If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat"

Permalänk
Skrivet av Jooltz:

Tack, jo jag har det också, något som inte stämmer, tror det är mitt "ratings" addon for inlägg som ger forumet problem, men borde gå att ordna

Ska se över forumets design bara, gillar inte riktigt färg schemat!

Visa signatur